Thaiguld (Guldpriser i Thailand) Vad kostar Thaiguld? Köp- och säljkurser.

"gnaraf " sa:
Det är lungt,inget o be om uräkt för,hajade genast att det bara var en liten misstolkning :wai:..
Sälja thaiguld i sverige ger väl knappst dessa kurser eller??

Har tyvärr inte något svar att ge, om hurvida det är lönsamt att sälja Thaiguld, i SVE.
Men jag kan ju alltid snoka runt lite och se om jag kan får fram ett vettigt svar.

Jo-Be

Hej!
Jag planerar att åka till thailand för att köpa guld. Är då intresserad utav smycken (ej guldtackor). Funderar nu på hur lågt pris jag kan få per gram? Hur många procent brukar man kunna pruta ner priset , hur funkar det som utlänning att pruta där borta?
Vart jag bör vända mig för att få lågt pris men äkta, någon som vet?

"gnaraf " sa:
Det är lungt,inget o be om uräkt för,hajade genast att det bara var en liten misstolkning :wai:..
Sälja thaiguld i sverige ger väl knappst dessa kurser eller??

gnaraf!

Den infon. jag lyckades att finna, var att, du får det bästa priset i Thailand vid dina köp och sälj tillfällen(Thaiguld), om jag förstod allt rätt så skulle du få ett sämre pris för guldet i Sve.
Det handlade visserligen bara om en hundralapp om jag fattade informationen rätt, orsaken var skillnaden i legeringen av guldet(1/24)till din nackdel prismässig sett.
Hoppas det var till någon hjälp för dig..

Jo-Be

"Gabgab " sa:
Hej!
Jag planerar att åka till thailand för att köpa guld. Är då intresserad utav smycken (ej guldtackor). Funderar nu på hur lågt pris jag kan få per gram? Hur många procent brukar man kunna pruta ner priset , hur funkar det som utlänning att pruta där borta?
Vart jag bör vända mig för att få lågt pris men äkta, någon som vet?

Gabgab

Priset brukar Thai-guldsmeden hålla ganska hårt på, men det finns alltid en viss prutmån i köpet och den ändras vid hur mycket bath guld eller hur många smycken det blir i slutänden. Smycken är dyrare i inköp(betalar för arb.), jämfört med tackor.
Men personligen så ser jag att det är dyrt att köpa guld just nu, men om du bara ska ha det till en investering och kan ligga på guldet i 5-10 år eller längre, då är det tryggt att skaffa.
Thaiguld kostar just nu, enl. lördagens kurs, 371,23Sek grammet.
Sell:25.900Thb/15,3g=1692,81Thb g.
Omräknat Sek: Valutakurs 4,56 / 1692.81Thb = 371,23Sek g.

Bara att titta på ett och tio års kursstegring:
https://thaisnack.se/posts/64767/

Jo-Be

Gold Traders Association announced on Monday, February 27, 2555

# One bath 15,3g # 96.5% Pure gold. #
Purchase. Export.

Gold bullion. 25,450 25,550/THB
Buy. Sell.
Gold jewlery. 25,075 25,950/THB
Posttime: 14:00

Business:
http://www.bangkokpost.com/business
http://www.nationmultimedia.com/business/

goldrun5days.webp

freeprice.webp

"Jo-Be " sa:
gnaraf!

Den infon. jag lyckades att finna, var att, du får det bästa priset i Thailand vid dina köp och sälj tillfällen(Thaiguld), om jag förstod allt rätt så skulle du få ett sämre pris för guldet i Sve.
Det handlade visserligen bara om en hundralapp om jag fattade informationen rätt, orsaken var skillnaden i legeringen av guldet(1/24)till din nackdel prismässig sett.
Hoppas det var till någon hjälp för dig..

Jo-Be

Tackar o bugar för den infon,,skulle det bara skilja några hundralappar kan det vara värt o sälja det i sverige..
Ska ta med kedjorna till nått ställe o se vad dom erbjuder o jämföra med thaikursen..

Idag är Thailand officiellt stäng p.g.a. Buddhadag, men guldet tar inte semester inför resten av världen, så här kommer dagens guldkurs..

goldrun5days.webp

freeprice.webp

Liknande trådar

Tillbaka
Topp