Thailand vid ett ev kärnvapenangrepp mot Nord Korea

Väldigt OT, men ändå inte, om vi ser till hur det ser ut med div. hot från både den och det i världen, och det gäller även Sverige. OOOOOMMMMM Sverige skulle bli anfallna och hamna i krig, undrar jag hur många av utlandssvenskarna skulle komma tillbaka och försvara sitt fosterland, vad tror ni?
Jag tror att dom som är utskrivna inte får möjlighet då dom inte finns registrerade i sverige, övriga byter inte sol och öl med is i för att kriga;)

Jodå vi har ett försvar som kommer skada en hel del, men det största försvaret finns i oss själva.
Och då tänker jag gerillakrigsföring. Och @Micke.T även en malaj gjorde sitt för Sverige;):thumbsup:
Men det finns ju vapenvägrare :p, Jag bar gärna på dubbla vapen , både en Steyr Mannlicher samt en K pist 45 b för närskydd, jobbade alltid ihop i par med min bäste vän , än idag en av de få jag litar fullt ut på här i liver :thumbsup:

USA utnämnde ett antal länder till "Ondskans axelmakter". "De länder som Bush uttryckligen nämnde var Irak, Iran och Nordkorea. Senare har även Syrien, Libyen och Kuba förts upp på listan."

Raketmannen är nog inte dummare än att han har noterat hur det har gått för en del av ledarna i dessa länder. Självklart gör han allt för att hålla USA så långt borta som möjlig. Misstänker att de flesta i hans kläder vill ha så många vätebomber som möjligt.

Jag tror att det enda som kan fungera är att Kina tar bort sin hand och att landet får falla sönder, såsom skedde med DDR. Dock vill säkerligen inte Kina ha USA (Sydkorea) vid sin gräns :confused:
Skulle det vara risk för sönderfall i NK. är risken för krig stort. Det skulle i så fall krig startats för att regimen sitter osäkert. Senast Argentina- England om Falklandsöarna. Tror inte att Kim tror att han kan vinna ett krig, men om pressen blir för stor kan nog det värsta hända. Faller NK isär så är han säkert död. Frågan är hur många han vill ta med sig i döden. Likadant om han ger efter kommer han att uppfattas som svag vilket kan leda till liknande problem.

Skulle det vara risk för sönderfall i NK. är risken för krig stort. Det skulle i så fall krig startats för att regimen sitter osäkert. Senast Argentina- England om Falklandsöarna. Tror inte att Kim tror att han kan vinna ett krig, men om pressen blir för stor kan nog det värsta hända. Faller NK isär så är han säkert död. Frågan är hur många han vill ta med sig i döden. Likadant om han ger efter kommer han att uppfattas som svag vilket kan leda till liknande problem.
:nod::(

Ju det kan han @Jonas . Om han tycker att USA är under hot kan han föra ett krig och behöver inte lov från the congress han kan föra krig i det minsta 60 daga du glömmer att han är the commander in chief. Om the congress gillar inte hans krigsföring kan dom strypa pengar till kriget.
Även om Trump skulle beordra attack så finns det kloka män i Pentagon som kan förhindra detta scenario genom ordervägran. Tror inte Trump har lyckats bestycka Pentagon med trogna Trumpanhängare ännu.

Jag trycker ständigt på fel knappar.
Jag undrar om inte denna koreakris är en större kris i media än det är i verkligheten.

Ingen här i närheten höjer ens ett ögonbryn, varesig norrbaggar eller koreaner.

Det kanske beror på att de inte förstår vilka galningar värden har att göra med ,, märkligt dessutom, här hemma har vi sett ett flertal intervjuer med Syd Koreaner på gatan , de är skiträdda rent ut sagt .... Nu tror jag ingen av dessa två galningar kan starta detta , det behövs nog ett par stycken av dem i varje land , i varje fall i USA , Kim Jong brukar ju skjuta sina motståndare med Haubitsar så kanske är de skiträdda för honom ;)

Det kanske beror på att de inte förstår vilka galningar värden har att göra med ,, märkligt dessutom, här hemma har vi sett ett flertal intervjuer med Syd Koreaner på gatan , de är skiträdda rent ut sagt .... Nu tror jag ingen av dessa två galningar kan starta detta , det behövs nog ett par stycken av dem i varje land , i varje fall i USA , Kim Jong brukar ju skjuta sina motståndare med Haubitsar så kanske är de skiträdda för honom ;)

Man kan säkert hitta 100 sydkoreaner som är skiträdda.
Media visar det media vill visa.
Självklart är det ingen önskvärd situation, men den är nog väldigt överdriven i media.

Har du börjat tro på media alldeles nyss?

Jag ska liverapportera från Sydkorea dagligen över vad som händer och hur det ”drabbar” lokalbefolkningen.

Hittills har jag bara att rapportera att solen nyss tittade fram och bussen till jobbet var någon minut försenad.
En kollega tar en veckas semester och de flesta var glada och överraskade att jag kom tillbaka på jobb.

Man kan säkert hitta 100 sydkoreaner som är skiträdda.
Media visar det media vill visa.
Självklart är det ingen önskvärd situation, men den är nog väldigt överdriven i media.

Har du börjat tro på media alldeles nyss?

Jag ska liverapportera från Sydkorea dagligen över vad som händer och hur det ”drabbar” lokalbefolkningen.

Hittills har jag bara att rapportera att solen nyss tittade fram och bussen till jobbet var någon minut försenad.
En kollega tar en veckas semester och de flesta var glada och överraskade att jag kom tillbaka på jobb.
Nej jag tror inte på media ,, SVT är bara en politikst maktfaktor som idag utnyttjas till fullo ,men ganska naturligt att vara skiträdd om deras grannland har en bindgalen ledare med resurser om kärnvapen ... Skulle inte gilla det själv kan jag säga , men tror inte de är klara med bärare som klarar av att skicka en till USA fastland , finns forskare som påstår att detta kan ta tid för dem , fodras mycket speciell teknik då den raketen skulle behöva gå så fort så den brinner upp , men vad vet jag ,, MC kan jag en delom , men inte raketer :)

Nej jag tror inte på media ,, SVT är bara en politikst maktfaktor som idag utnyttjas till fullo ,men ganska naturligt att vara skiträdd om deras grannland har en bindgalen ledare med resurser om kärnvapen ... Skulle inte gilla det själv kan jag säga , men tror inte de är klara med bärare som klarar av att skicka en till USA fastland , finns forskare som påstår att detta kan ta tid för dem , fodras mycket speciell teknik då den raketen skulle behöva gå så fort så den brinner upp , men vad vet jag ,, MC kan jag en delom , men inte raketer :)

Mitt intryck är att sydkoreanerna inte bryr sig ett skit om gubben uppe i nord.
De som verkar mest upprörda över Nordkorea är Japan och USA.
Nordkorea har haft galna ledare sedan det grundades. Men det verkar som att de flesta tycker att dessa herrar mest skäller som små hundar.

Hoppas på att det är så,, ingen vill ha ett kärnvapenkrig

Själva Nordkorea och Sydkorea har inga problem med varandra (nåja).
Problemet kan vara att USA eller japanerna blir allt för provocerade, men tror det ska mycket till innan USA börjar atombomba Nordkorea och i och med det även Sydkorea blir drabbat.
Om Nordkorea atombombar Sydkorea så skulle det ju vara som att atombomba sig själv.

Hur många hot mot Sydkorea har ni läst om?
Skulle USA atombomba Nordkorea, så blir deras allierade Sydkorea drabbat samtidigt som man gör deras andra grannland Kina småsura.

För mig känns det bara som kukmätning.
Mer troligt är att man endast går in för att plocka bort tjockisen med den lustiga frisyren.

Själva Nordkorea och Sydkorea har inga problem med varandra (nåja).
Problemet kan vara att USA eller japanerna blir allt för provocerade, men tror det ska mycket till innan USA börjar atombomba Nordkorea och i och med det även Sydkorea blir drabbat.
Om Nordkorea atombombar Sydkorea så skulle det ju vara som att atombomba sig själv.

Hur många hot mot Sydkorea har ni läst om?
Skulle USA atombomba Nordkorea, så blir deras allierade Sydkorea drabbat samtidigt som man gör deras andra grannland Kina småsura.

För mig känns det bara som kukmätning.
Mer troligt är att man endast går in för att plocka bort tjockisen med den lustiga frisyren.

Undrar vilken tjockis med lustig frisyr de skulle tjäna mest på att "plocka bort" :)

Jag ska till Korea i slutet på denna eller i början på nästa månad, oroar mig mer över att det börjar bli jävligt kallt då än att över få en atombomb i skallen.

Undrar vilken tjockis med lustig frisyr de skulle tjäna mest på att "plocka bort" :)

Jag ska till Korea i slutet på denna eller i början på nästa månad, oroar mig mer över att det börjar bli jävligt kallt då än att över få en atombomb i skallen.
Beror ju på vart man är vriden , men att gilla en galen diktator kommunist ger ju inga poäng ,, inte heller mr Trump verkar ju iofs frisk :)

Liknande trådar

Tillbaka
Topp