Thailands nya kung.

 
Det finns faktiskt dubbel prissättning, lite svårare att upptäcka då även detta med "barcode" kör med med två rader och olika prissättningar sen många år tillbaka.
OK , då förstår jag , hänger ju aldrig på barer , de ställena är för "losers" anser jag , så väl bekomme till dem:)
 
Märker aldrig av detta med "dubbel prissättning " , vet inte varför ;)

Hej

Normalt gör inte jag det heller så länge jag vistas i Isaan, men åker jag till turistorter eller Bangkok så händer det faktiskt att man som falang eller Thailändare ifrån Isaan kan råka ut för överpriser.

Men att dubbel prissättning är något som finns och drabbar väldigt många kan vi väl vara överens om, men som etablerad och van minskar naturligtvis risken.

Mvh isan lover
 
OK , då förstår jag , hänger ju aldrig på barer , de ställena är för "losers" anser jag , så väl bekomme till dem:)

Nu blev det en sådan där grej som man inte vet om du skämtar eller helt enkelt inte fattar "Barcode", har ju inget med barer att göra utan "streckkod":D:p

upc.gif
 
Är man en looser för att man går ut å festar på barer ibland?

Bara en riktigt fjant har en sådan åsikt..
Hahaha ett inslag av din egen sort NMax , precis i samma tappning du ofta inger , endast i syfte att skapa irritation , och uppenbarligen .......:):):):)55
 
Många i Sverige vill att utlänningar skall anpassa sig till det svenska samhället, språket och traditioner..
Varför inte samma i Thailand?? Trivs man inte där kan man stanna hemma.. ;)

Menar du med "utlänningar" turister som besöker vårt land och gynnar vår ekonomi eller menar du så kallade flyktingar som tar våra skattepengar som sina?
 
Det som irriterar mig mest i Thailand eller nästan bara det är Farangpriser.
Kan tänka mig och bjuda busslaster med folk till nationalparker men inte om jag måste betala extra ibland x10

Hej

Håller med om detta, ett oerhört pinsamt och löjligt system som jag aldrig kan tänka mig att medverka till.

Som tur är så drabbas vi nästan inte alls av falangpriser i Isaan, det är bara när vi åker till Bangkok eller någon turistort vid havet som dom kan försöka få oss att betala mer.

Mvh isan lover
 
Phonta bor inte nere på turistorten och är nog alldeles för rutinerad för att gå på den lätte som många andra åker på...
Nä han bor i Sverige men innan så vet både du och alla på forumet att han bodde i Pattaya.
Men finns nog många som inte känner till var dom än bor i landet att det finns Thailändska siffror och många gånger dessa som står för Thai där det är dubbel prisättning.
Kommer man då som ensam farang är det inte lätt att veta att det står ett annat pris för Thai där om man inte kan läsa Thai eller har en som kan läsa med sig och kanske inte heller känner till att det finns Thailändska siffror.
 
Nä han bor i Sverige men innan så vet både du och alla på forumet att han bodde i Pattaya.
Men finns nog många som inte känner till var dom än bor i landet att det finns Thailändska siffror och många gånger dessa som står för Thai där det är dubbel prisättning.
Kommer man då som ensam farang är det inte lätt att veta att det står ett annat pris för Thai där om man inte kan läsa Thai eller har en som kan läsa med sig och kanske inte heller känner till att det finns Thailändska siffror.
Phonta har bott MYCKET ute på landet innan Pattaya,, dessutom i omgångar, så han har på fötterna med dubbel prissättning.. Vi som är vana vid att bo på landet, drabbas knappt något alls. Dels så finns det inte här, och dels så kan vi handskas med det, så fort dess fula ansikte dyker upp över horisonten..
 
Phonta bor inte nere på turistorten och är nog alldeles för rutinerad för att gå på den lätte som många andra åker på...
Går på den lätte!? Ibland har man inget val;)va i dina krokar förra hösten för att bada vid Tatton Waterfall.
Där åkte jag våra barn på kraftigt farangpris:(hade det inte varit för att vi hade med släkt å vänner som jag inte ville sabba för, så hade jag åkt där ifrån.

20170512_100408.jpg
 
Micke, jag vet om det skit-stället. Har själv åkte därifrån med deras dubbla prissättning. Det är så man INTE går på den lätte..
Så nu vet du hur jag menar...
 
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp