Thailands valuta

Diskussion i 'Allmänt thailandforum' startad av Phonta, 17 oktober 2016.

Taggar:
  1. kurant

kurant Forumräv

hehe, i Thailand är Nothing Included, you pay.

nmax och Phonta gillar detta.
  2. Sparks

Sparks Medlem

Nu när Khon Kaen är lagt på hyllan så står LOS för; "Land Of Skåne", eller?:D

JKON och gunnarg gillar detta.
  3. Phonta

Phonta Forumveteran

5555 Klockrent :):):)

4. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Det är både och. Euron ligger nära en tia och USD kring 8.50 och eftersom Thb har stärks även mot dollarn så blir det extra kännbart här för en SEKare.
    Lustigt att RB inte höjer räntan nu fast Ingves myser nog när kronan faller.
    En dag blir det uppvaknande, hoppas det inte låter som en väckarklocka som ringer i en plåtfat.

Phonta gillar detta.
  5. kurant

kurant Forumräv

Jänkarna klagar bittert, det låter som det är många som lämnar Thailand snart för Filippinerna eller åker hem.
    Från 36-32thb/usd är ett mycket stort ras, när sek stått stilla på runt 3,9thb/sek under samma tid (1år).

Många av dom har mycket sämre pensioner än svenskar också.

6. Phonta

Phonta Forumveteran

De Engelsmän jag känner och umgås med i Pattis har en riktigt taskig pension ,, de lär få lämna landet , många av den har betalat 15000 thbt varje år för att en agent skall ge dem ett års UT , dvs låna till garantin ,men det visste väl ni att det är vanligt :)

kurant gillar detta.
  7. Hej främling! Visste du att om du blir medlem/loggar in så kan du se inlägg från forum och du kan se bilderna som finns i inläggen i fullstorlek! Ett medlemskonto fixar du på ett litet ögonblick och du kan använda din Facebook, Google eller Twitterkonto för snabb inloggning.
    :wai: :wai:
  8. Phonta

Phonta Forumveteran

Jag är övertygad att allt om att sverige går som tåget är en djäkla lögn , en politisk lögn .. Tro det är tom i ladorna förlänge sen , att ingen synar dem ordentligt ,, varför lånas det om det betalas på stats skulden samt att vi har så djäkla bra ekonomi ,lånar man för att betala statsskulden ,, verkar sjukt i så fall

Mr.Jo gillar detta.
  9. Mr.Jo

Mr.Jo Forumräv

Visst går det som tåget men borde ordentligt tänka på framtiden. Klipp från SvD;

Kjell-Olof Feldt (S) ger sig nu in i debatten om Riksbankens penningpolitik. Den tidigare finansministern tycker att Riksbanken borde höja reporäntan.

– Det har gått för långt. Ekonomin är dopad med en undervärderad valuta, säger Kjell-Olof Feldt, i dag 86 år."
    Han är visst gammal och gaggig, fast jag är rätt lik honom själv :rolleyes:

När en S säger sådär så är det anmärkningsvärt fast regeringen vill bara vinna nästa val oavsett vad som händer med landet. Det är även andra tänkare som oroar sig för landets valutapolitik. Men jag kanske får fel, älskar att ha fel för då har jag oroat mig i onödan. :xmas_smiley:

Phonta gillar detta.
  10. kurant

kurant Forumräv

Så gjorde nmånga i Korat/Chayaphum/Khon Kaen av både jänkare och engelsmän.
    Lånade av agenter/IM tjänstemän för att fylla bankkraven. Tror det var dubbla summan om dom var ogifta. ( högre belopp ger mer ränta)

En engelsman (Allan) hade inte stålar till detta och skickades hem, fast han var gift, hade ett barn och hade ett hus.

11. Phonta

Phonta Forumveteran

Känner även du honom ,, seriöst , den tror jag mig veta vem det är :)

12. kurant

kurant Forumräv

Spelar du också bowling och super? I så fall känner du även honom ;)

13. Phonta

Phonta Forumveteran

Nä då är det inte samma , jag spelar bara Allan 5555555555555555555555:):)

14. Phonta

Phonta Forumveteran

Soros blankar svenska bostadsmarknaden
    Publicerad 7 december 2017 kl 18.04
    EKONOMI. Den internationelle finansmogulen och invandringsaktivisten George Soros, 87, blankar nu aktier i svenska bostadsutvecklare. Det innebär att han tjänar pengar om priserna på bostadsrätter fortsätter att rasa.

15. Phonta

Phonta Forumveteran

Skickade just till mitt BKK konto , fick 3,83 av Swedbank, går och växlar in 10k i morgon så man har lite reskassa , visselige ca fem veckor kvar , men fn vet vad som händer med kronan nu , inte skall den där gamla gubbjäkeln Ingves förstöra min semester :)

16. nmax

nmax Forumveteran

Ingen skillnad mot Sverige för min del..

17. Karelare

Karelare Medlem

18. kurant

kurant Forumräv

Stämmer nog, du har inte samma förmåner som jag har.
    Hur kunde det gå så snett? ;)

Har du bra försäkringar så klarar du dig nog.

19. andrejsdenruskige

andrejsdenruskige Forumveteran

3,87 när jag skickade från Th till Se

Phonta gillar detta.

Dela sidan

Laddar...
Liknande ämnen -
  1. Ko Lanta
    Svar:
    15
    Visningar:
    488
  2. Matt82
    Svar:
    7
    Visningar:
    332
  3. Jonas
    Svar:
    13
    Visningar:
    452
  4. Lara Croft
    Svar:
    0
    Visningar:
    263
  5. Tulpan
    Svar:
    168
    Visningar:
    4.999
  6. Christopher
    Svar:
    43
    Visningar:
    1.178
  7. Jonas
    Svar:
    108
    Visningar:
    2.827
  8. Kycklingen
    Svar:
    7
    Visningar:
    544
  9. Matts1965
    Svar:
    122
    Visningar:
    4.427
  10. kurant
    Svar:
    1
    Visningar:
    357
Denna webbplats använder "cookies". Genom att fortsätta använda denna webbplats godkänner du användandet av cookies. Några frågor på det?