Thailands valuta

Till sommaren är jag hemma i Sverige och jobbar , fram till November , då vill jag sälja min BRF och åter till Thailand .

Skidsemester lockar, nog det jag saknar mest här. Inte alls omöjligt att det blir perioder i Österrike framöver.
Österrike är verkligen inget dåligt val. Vackert med trevligt folk och en härlig natur. Extra plus för maten, en smaskig Cordon Bleu avrundat med Kaiserschmarrn, det lägger sig som bomull kring hjärtat. Och klämmer man i sig några rejäla Jägerthee så bör varning utfärdas för deltagande i störtlopp. :)

Österrike är verkligen inget dåligt val. Vackert med trevligt folk och en härlig natur. Extra plus för maten, en smaskig Cordon Bleu avrundat med Kaiserschmarrn, det lägger sig som bomull kring hjärtat. Och klämmer man i sig några rejäla Jägerthee så bör varning utfärdas för deltagande i störtlopp. :)
Jo jag har ju eg alltid gillat skidsemester mer än sol o bad, värme e skönt i lagom dos men skidåkning är förbaskat kul.
Bo i Thailand och åka till Alperna på sem låter alldeles förträffligt bra.
Tur man inte har gått all in som familjeförsörjare mm.. [emoji6][emoji16][emoji16]

Jo jag har ju eg alltid gillat skidsemester mer än sol o bad, värme e skönt i lagom dos men skidåkning är förbaskat kul.
Tur man inte har gått all in som familjeförsörjare mm.. [emoji6][emoji16][emoji16]

Hahaha hela familjen är inbokad en vecka i Zell am see/Kaprun, hyr hus, skidskola, snöbollskrig, pulkåkning o hela jävla baletten om drygt en månad. Sitter nu o småsurar för hyrbilen jag vill ha inte är automat, Audi S6 avant.
Jojo det går även om man gått all in, kanske t.o.m. bättre än för många som tror tvärtom :)

/ SatanG

Ja det går aldeles utmärkt som familjeförsörjare att resa med varför skulle det hindra en?

Jag har aldrig varit intresserad av skidåkning, skånelandet inbjuder inte till det. Men jag kan varmt rekommendera Österrike även på sommaren, fantastiskt vackert med dom gröna bergsängarna och snöklädda bergstoppar i bakgrunden. Och tidigare nämnt matfrosseri finns tillgängligt även då. Dessutom finns ju ypperlig törstsläckande öl såsom Gösser, Stiegl, Puntigamer, Villacher m fl.

Hahaha hela familjen är inbokad en vecka i Zell am see/Kaprun, hyr hus, skidskola, snöbollskrig, pulkåkning o hela jävla baletten om drygt en månad. Sitter nu o småsurar för hyrbilen jag vill ha inte är automat, Audi S6 avant.
Jojo det går även om man gått all in, kanske t.o.m. bättre än för många som tror tvärtom :)

/ SatanG
Zel am see har jag vart en gång men vi var ett gäng 16 åringar som åkte utan föräldrar så var mycket party efter skidåkningen ;)

Tur man inte har gått all in som familjeförsörjare mm..
emoji6.png
emoji16.png
emoji16.png
Går även bra som familjeförsörjare så länge du hyr och inte har lån :D
Bra ekonomi och planering med billiga flygbiljetter löser det mesta hinder. Fast nog byter jag ut Alperna mot en atoll.

Går även bra som familjeförsörjare så länge du hyr och inte har lån :D
Bra ekonomi och planering med billiga flygbiljetter löser det mesta hinder. Fast nog byter jag ut Alperna mot en atoll.
Skulle nog gå bra om man hade lån med avbetalning på ett lån överstiger inte en hyra.

Ja det går aldeles utmärkt som familjeförsörjare att resa med varför skulle det hindra en?
Tss, snacka går ju men med dom utgifterna du har och försöker spara till hus så inte fn tar du familjen på en dyr skid resa.

Men jag tänkte mer precis som jag skrev på dom som gått "all in" all in betyder all in...

Tss, snacka går ju men med dom utgifterna du har och försöker spara till hus så inte fn tar du familjen på en dyr skid resa.

Men jag tänkte mer precis som jag skrev på dom som gått "all in" all in betyder all in...
Har jag lust att åka på skidsemester så gör jag väl det.
Nu är det den nyfödde som gör att vi inte reser annars var ju planen innan vi visste att hon var gravid att vi skulle åkt till Hongkong i Augusti som var och gått på Disneyland m.m.
Någon resa per år har jag allt råd med, skidor i Österike blir det nog dock inte för jag gillar inte backarna där åker hellre till tex Hemsedal.
Så hemska utgifter har jag inte så jag sitter hemma och trycker och inte råd att hitta på något.

Ok då var det inte riktat åt mig för frugan nöjer sig med min halva så tar hon andra halvan :-)
Jag håller annars med i din poäng, alla bör vi vara förståndiga och inte köpa/lova bort mer än vi har råd att förlora.

/ SatanG

Går o säga hur mycket behövs för ett normalt liv varje månad i Thailand. Snälla fråga inte vad ett normalt liv är.
Leva som en pensionär gör i Sverige. Begränsad anatal öl också

Priser på maten på Koh Lanta

Ja äter du på restaurang
Frukost 150Baht
Lunch 50Baht
Middag 50Baht
= 250 Baht/dag * 30 Dagar = 7.500Baht/månaden

Ja äter du på restaurang med fin duk på bordet
Frukost 250Baht
Lunch 80Baht
Middag 80Baht
= 410 Baht/dag * 30 Dagar = 12.300Baht/månaden

Sen finns det farrangmat (jag anstår) som kostar mer än i Sverige.

En stor LEO 110-130Baht

Hyra ett rum 3.600-15.000Baht/månaden

Priser på maten på Koh Lanta

Ja äter du på restaurang
Frukost 150Baht
Lunch 50Baht
Middag 50Baht
= 250 Baht/dag * 30 Dagar = 7.500Baht/månaden

Ja äter du på restaurang med fin duk på bordet
Frukost 250Baht
Lunch 80Baht
Middag 80Baht
= 410 Baht/dag * 30 Dagar = 12.300Baht/månaden

Sen finns det farrangmat (jag anstår) som kostar mer än i Sverige.

En stor LEO 110-130Baht

Hyra ett rum 3.600-15.000Baht/månaden
Ser ut som du äter lyxig väldigt dyr frukost iallafall?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp