Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Idag kom inkomstintyget, kvar att fylla i TM7 och besöka immigrationen nästa vecka. Tack än en gång för hjälpen Kentha.

20231206_163403.jpg

Country Bar i Udon Thani.
Aha det ligger på samma gata och nästan mitt emot The Pannarai Hotel i Udon Thani ser jag. När jag jul/nyår 2016 bjöd mina son och dotter med sambo till Thailand så kom de först till Udon Thani under 4 dagar (tror jag det var) där jag bokat in dem på det hotellet och de var väldigt nöjda :) Min fru har hus i Udon Thani så vi behövde inget boende själva. Vi hyrde en Toyota Camry under den tiden som räckte till storleksmässigt och körde sedan till Pattaya och barnen reste till Suvarnabhumi flygplatsen och jag och min fru med Camryn och lämnade tillbaka denna. Vi har brukat hyra bilar av samma personer och billigt och bilarna har alltid haft s.k number one insurance.

I dag har man spelat bridge i nya fina lokaler på Dom Pizza, Phratamnak. Enligt mig en lugn tillställning med trevliga människor som vanligt. Frågar man däremot forumets kriminalreporter så är det en samling kriminella som man ska passa sig noga för. ;)

20231206_130700.jpg

20231206_130633.jpg

I dag har man spelat bridge i nya fina lokaler på Dom Pizza, Phratamnak. Enligt mig en lugn tillställning med trevliga människor som vanligt. Frågar man däremot forumets kriminalreporter så är det en samling kriminella som man ska passa sig noga för. ;)

20231206_130700.jpg

20231206_130633.jpg
Ja nog mycket skumraskaffärer som pågås där, helt klart roten till ondskan.
Hade det inte varit för att dom har Pattayas godaste pizza bolognese hade man inte gått dit igen och riskera bli beblandad med ett sådant rövargäng.

Hade det inte varit för att dom har Pattayas godaste pizza bolognese hade man inte gått dit igen och riskera bli beblandad med ett sådant rövargäng.
Jag som forfarande inte lyckats testa deras Pizza ännu. Har ju åkt förbi flera gånger men varit fel tidpunkt. Äter ju väldigt sällan pizza men ibland är det gott. Serverar dom bira där? :p

Får ju undvika dom dagar det sker kriminella skumraskaffärer på övervåningen ;)

Jag som forfarande inte lyckats testa deras Pizza ännu. Har ju åkt förbi flera gånger men varit fel tidpunkt. Äter ju väldigt sällan pizza men ibland är det gott. Serverar dom bira där? :p

Får ju undvika dom dagar det sker kriminella skumraskaffärer på övervåningen ;)
Du är ju så ofta i Sverige, dom är godare i Sverige så du blir säkert bara besviken, mer för dom som kan ha långt mellan gångerna till svensk pizza ;)

Frugan fixar pumpa i ugnen och Issan mat men var själv sugen oxpytt med stekta ägg och rödbetor.

Hittade en liten vispgrädde som bäst före datum var igår men som är oöppnad och stått på kallaste platsen i kylskåpet så den är säkert okej. Det kommer att bli frasvåfflor med vispgrädde och jordgubbssylt till sena eftermiddagen/kvällen och några till i morgon då frugan brukar göra samma mängd smet varje gång enligt det recept hon använder. Det blir vispgrädde så det även räcker även till imorgon också.

IMG_0297.jpeg

Det hade jag ingen aning om !! Jag tycker nog efter att vi spelat på Dom Pizza ett par gånger att det är vanligt hyggligt folk bland oss bridgespelare på andra våningen detsamma som med gäster i restaurangen på gatuplanet. Jag tycker att man ska ha ordentligt på fötterna innan man anklagar folk för oegentligheter som du gör.

Det hade jag ingen aning om !! Jag tycker nog efter att vi spelat på Dom Pizza ett par gånger att det är vanligt hyggligt folk bland oss bridgespelare på andra våningen detsamma som med gäster i restaurangen på gatuplanet. Jag tycker att man ska ha ordentligt på fötterna innan man anklagar folk för oegentligheter som du gör.
Inget svar annat än ett hånskratt, är man överraskad ? Icket det minsta !

Frugan fixar pumpa i ugnen och Issan mat men var själv sugen oxpytt med stekta ägg och rödbetor.

Hittade en liten vispgrädde som bäst före datum var igår men som är oöppnad och stått på kallaste platsen i kylskåpet så den är säkert okej. Det kommer att bli frasvåfflor med vispgrädde och jordgubbssylt till sena eftermiddagen/kvällen och några till i morgon då frugan brukar göra samma mängd smet varje gång enligt det recept hon använder. Det blir vispgrädde så det även räcker även till imorgon också.

IMG_0297.jpeg
Oxpytt, mums fillibabba! :beer:

Liknande trådar

M
Svar
7
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar