Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hemma i huset nu & allt kött upphängt under tak. Helikopter piloten fick verkligen dra på gasen för att orka lyfta,han gav mig ett förslag om vi ej orkat upp då andra älgen var instuvad. Att jag hoppat ut och han plockat upp mig på en plats med mera yta eller lämna kött.
Sedan hade vi en del dimma i ca en mil så det blev lågflygning på ca 50 m höjd i 185 km / timmen.

Har träffat en gäng kompisar och diskuterat livets stora och små frågor med hjälp av kaffe och tilltugg. Därefter en tur med frugan för att dumpa div grovsopor efter kyl/frysen. Nyhetsflödet är intressant. Vid sidan av det gamla vanliga har Estonia kommit tillbaka efter många år. Ska bli intressant att höra hur man förklarar hålet. Här i Stockholm har det länge ryktats div konspirationsteorier grundade på att Estonia fraktade förbjudna varor.

Har träffat en gäng kompisar och diskuterat livets stora och små frågor med hjälp av kaffe och tilltugg. Därefter en tur med frugan för att dumpa div grovsopor efter kyl/frysen. Nyhetsflödet är intressant. Vid sidan av det gamla vanliga har Estonia kommit tillbaka efter många år. Ska bli intressant att höra hur man förklarar hålet. Här i Stockholm har det länge ryktats div konspirationsteorier grundade på att Estonia fraktade förbjudna varor.
Skulle tippa på en sten där hon landade på botten och att hon nu har flyttat sig för den delen av skrivet var inte synlig (nere i bottendyn) förut

En del säger att det håller inte fanns där när hon dokumenterades förra gången och i så fall kanske någon droppat ett stort ankare ?

Teorin att hon blivit påkörd håller inte för då skulle hålet vara utsträckt och inte rakt in

Mailade ambassaden idag, fick flygbiljett direkt 11/10 från Köpenhamn 7400DKK.
Men måste svara imorrn.
Fan blir tight, mönstrar av 9-10/10 i Gibraltar och skall ordna visum ets.
Helvette, hinner ju inte fixa allt då, flygbiljetten jag har nu så landar jag i Sverige 21:55 den 10, vart lite för snabba, jag räknade ju med 4 veckors väntetid.

Nu njuter jag av sista timmarna här i ensamheten. Tror nästan ingenting kan vara bättre just nu. Kommer hit igen om ett år.

IMG-20200927-WA0014.jpeg
1601283679028.jpg

Och för mig i morgonstund :rolleyes:

Skulle tippa på en sten där hon landade på botten och att hon nu har flyttat sig för den delen av skrivet var inte synlig (nere i bottendyn) förut

En del säger att det håller inte fanns där när hon dokumenterades förra gången och i så fall kanske någon droppat ett stort ankare ?

Teorin att hon blivit påkörd håller inte för då skulle hålet vara utsträckt och inte rakt in
Uttalanden tyder på att det blir en ny utredning. Spännande att se vad de kommer fram till. En del överlevare har uttalat sig. De vill veta sanningen.

Mailade ambassaden idag, fick flygbiljett direkt 11/10 från Köpenhamn 7400DKK.
Men måste svara imorrn.
Fan blir tight, mönstrar av 9-10/10 i Gibraltar och skall ordna visum ets.
Helvette, hinner ju inte fixa allt då, flygbiljetten jag har nu så landar jag i Sverige 21:55 den 10, vart lite för snabba, jag räknade ju med 4 veckors väntetid.
Får se imorrn om jag kan mönstra av på Malta den 5te istället då hinner man.
Blir lite risk bara, skall in och lasta imorrn och innan man kommit till kaj kan alla möjliga förseningar ske.
Innan 12:00 imorrn var jag tvungen att ge besked.

Uttalanden tyder på att det blir en ny utredning. Spännande att se vad de kommer fram till. En del överlevare har uttalat sig. De vill veta sanningen.
En tidigare kollega till mig i flottan överlevde. Dessutom var han högste överlevande svenske chefen på Estline (bokningschef) som var på hemväg från ett möte med övriga i ledningen. Efter en vecka på sjukhus skulle han ta hand om allt efter katastrofen men det blev för mycket. Han har sedan dess sysslat med föredrag om katastrofhantering istället.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K