Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

09D19923-92E3-4602-9CC8-442A5A9496ED.jpeg
97CCD591-2B8F-4B13-8C7D-126163999F02.jpeg

Rapport från Åsa-Nisselandet :) Hästarna, ja där sket det sig i första loppet. Ett kvar, men blir inte rik:rolleyes: Skogen levererar däremot:thumbsup: Och vi hittade bra med kantareller. Dessutom såg vi en död älgkalv:sick: ( ej tjuvskjuten ) rapport på den givetvis. Nu återstår finrensningen av svampen vilket blir klart framåt natten.

FF4C19E5-32EF-467B-AE50-7DDBBFB60F80.jpeg

A7B2F0D6-0C20-4873-8318-01D4DD01B808.jpeg

Börjar bli lite små tokig, innan gick jag ju ombord varannan månad och umgicks med svenskar och norrmän samt någon dansk.
Nu har jag suttit 11 månader med familjen och bara thai.
Kul att träffas och festa men när det kommer till sitta och prata, milsvidd ifrån.
Thai gillar dkskutera det vi redan vet och sitta och äta mala på.
Vi är annorlunda när det kommer till sitta prata i grupp och vad vi pratar om.
Sen finns ju stenisarna, träffat på under tiden men känner som att jag vill kasta en foliehatt och då vi har noll gemensamt eller intresse.
Händer mig ungefär samma sak när jag är i Thailand ett halvår. Jag tröstar mig med svenska tidningar och TS. Kan tänka mig att man ställer krav på dig att vara med i snacket. Jag kan inte thai och kan därför ta det lugnt när de rycker i hop. I bland är det underhållande att se thai bråka men oftast inte. Frågar man vad diskussionen handlade om får man luddiga svar.

Det som jag finner mest lustigt är när thai berättar vad faranger är och vad faranger tycker.

Rapport från Åsa-Nisselandet :) Hästarna, ja där sket det sig i första loppet. Ett kvar, men blir inte rik:rolleyes: Skogen levererar däremot:thumbsup: Och vi hittade bra med kantareller. Dessutom såg vi en död älgkalv:sick: ( ej tjuvskjuten ) rapport på den givetvis. Nu återstår finrensningen av svampen vilket blir klart framåt natten.

Det är ju helt sanslöst.:thumbsup:
Ni hittar mer kantareller på en dag än vad jag har hittat de senaste 10 åren!
Trattisar däremot hittar jag ganska mycket.

Fasen vilken bra stämning de har blivit på detta Thailands Forum.

Hej hej alla ni nya som tittar in och funderar på att joina. Vad tycker ni?

Sprängört...

Jag håller nästan aldrig med PanPan. Tycker han är en jobbig jävel men fortsätter läsa hans inlägg.
Att han går för långt håller jag med om. Men det behövs flera som honom. Om man inte vill känna sig eller bli kränkt behöver man inte svara honom.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K