Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tror att många faranger upplever att Thai bara vill ha nytt och är väl inte så konstigt när någon annan betalar.
Men tror inte den regeln är lika noga för Thai som jobbar ihop och köper för egna ihoptjänade pengar, då handlas det nog allt 2nd hand både vad gäller bilar och hus ;)
Alla vill väl helst ha nytt men när ingen annan står för kostnaderna tänker man nog till en andra gång ;)
Och eftersom majoriteten av faranger står för kostnaden så har väl det blivit en myt bland farang att Thai alltid skall ha nytt?

Sätta mig och fylla i blanketterna för passansökan, så booring.
Varför har dom inte som kan fyllas ut på datorn eller telefon och printas, är trots allt 2021.
Imorrn bär det av till Bangkok, blir nog stopp på IKEA på tillbakavägen och se om dom har köttbullar ;)
Kanske skulle klippt sig innan med..

Drömmen

20211208_083505.webp

20211208_083517.webp

20211208_090702.webp

Tror att många faranger upplever att Thai bara vill ha nytt och är väl inte så konstigt när någon annan betalar.
Men tror inte den regeln är lika noga för Thai som jobbar ihop och köper för egna ihoptjänade pengar, då handlas det nog allt 2nd hand både vad gäller bilar och hus ;)
Alla vill väl helst ha nytt men när ingen annan står för kostnaderna tänker man nog till en andra gång ;)
Och eftersom majoriteten av faranger står för kostnaden så har väl det blivit en myt bland farang att Thai alltid skall ha nytt?
Ja min fru vill inte ha hela tiden, men en sak vi diskuterar ofta är. Saker man behöver och använder ofta, då får de kosta kvalitet lönar sej då. Men när hon vill ha en ny väska för vi skall på fest då kan man köpa billigt. Hon har nu förstått detta, vilket från början hon inte gjorde, då skulle allt va billig. Köp billigt så får du skiten me gratis

Tidigare så tyckte jag att second hand marknaden var allt för dyr och för litet gap till nybilspriserna.
Det är väl bättre idag.
Ja idag är det skillnad.
Min kostade ny runt 1.8 miljoner, idag efter 4 år ligger den runt 600k-700k.
Även Europeiska bilar Volvo, Merca, BMW trillar snabbt ner i pris om du kollar på den 2nd hand billänken jag delade.

Ja idag är det skillnad.
Min kostade ny runt 1.8 miljoner, idag efter 4 år ligger den runt 600k-700k.
Även Europeiska bilar Volvo, Merca, BMW trillar snabbt ner i pris om du kollar på den 2nd hand billänken jag delade.
Var det one2car länken?
Det var där jag brukade glo tidigare.
Det verkar i så fall som att andrahandsmarknaden i Thailand har börjat att bli lik den i Sverige, vilket är vettigt.

Om ni inte vill använda solskyddsolja på barnen men skydda för solen så säljer dom badkläder med uv50 skydd för barn. Tänkte om tröjan var för solskydd kanske den inte hjälper så mycket.
Han hade både kräm och tröjan och han springer hemma utan kräm Sedan var vi bara där i drygt en timme på morgonen

Har tillbringat morgonen me att läsa svenska tidningar. Slås av hur olika Sverige och Thailand hanterar riskerna med smittspridning. Läste att man rekommenderar massa saker t ex munskydd på bussar. I Thailand används munskydd så gott som hela tiden av alla. Börjar allt mer tvivla på den svenska frivilligheten och integretetsångesten. Varför ska inte förmågan att rädda liv uppskattas? Förr i världen, när man trodde att Sverige kunde dras in i krig hade man tre prioriteringar i beredskaps- och krigssituationen: 1. Rädda liv 2. Rädda funktion 3. Övrigt.

Får vi se vad det blir av frugans nästa ide här.
Föreslagit att hon prövar lite i området först men sen får hon ju använda sig av Grab om hon skall komma utanför villagen.
Kan ju nyttja fritösen och fritera chicken wings, pommesfrites etc. Med.
Ser på Grab att närmsta restaurang tar 70 baht för lite pommesfrites med ostsås.
Ni som inte använt Grab så går man in på appen också kommer dom olika restaurangerna upp, väljer restaurang, kommer menyn upp, väljer mat, sen kommer ett moppebud från Grab och plockar upp och leverar. Smidig och enkel app och dom flesta här använder den, Grab, Food Panda, Lineman matleveranser påväg ser du överallt.

Men men slutar väl med att vi får äta upp det själva ;)

20211208_125951.webp

20211208_130152.webp

20211208_130159.webp

20211208_130211.webp

20211208_130217.webp

Får vi se vad det blir av frugans nästa ide här.
Föreslagit att hon prövar lite i området först men sen får hon ju använda sig av Grab om hon skall komma utanför villagen.
Kan ju nyttja fritösen och fritera chicken wings, pommesfrites etc. Med.
Ser på Grab att närmsta restaurang tar 70 baht för lite pommesfrites med ostsås.
Ni som inte använt Grab så går man in på appen också kommer dom olika restaurangerna upp, väljer restaurang, kommer menyn upp, väljer mat, sen kommer ett moppebud från Grab och plockar upp och leverar. Smidig och enkel app och dom flesta här använder den, Grab, Food Panda, Lineman matleveranser påväg ser du överallt.

Men men slutar väl med att vi får äta upp det själva ;)

20211208_125951.jpg

20211208_130152.jpg

20211208_130159.jpg

20211208_130211.jpg

20211208_130217.jpg
Går man på 0kr i förtjänst så har man ju åtminstone gjort något vettigt och varit upptagen.
Så länge inte utgifterna är större än inkomsterna så är det ju ok. En vettig sysselsättning

Går man på 0kr i förtjänst så har man ju åtminstone gjort något vettigt och varit upptagen.
Så länge inte utgifterna är större än inkomsterna så är det ju ok. En vettig sysselsättning
Ja grundutgiften har inte varit så hög, en portable ugn med plats för 1 pizza, ost, såser, redskap, 25 pizza degar i varierande storlek, lika många kartonger 3000 baht.
Första beställningen lite dyrare pga ugn och redskapen, skylt etc.
Vet inte vad hon får betala för ingredienserna sen.
I värsta fall har jag 25 pizzor att trycka i mig ;)

Hej

Var på IKEA igår med frugan, hon behövde ett större skrivbord, där passade vi på att äta årets första julbord, det är ju ganska litet men med tanke på priset 149 kr så får man ändå väldigt mycket för pengarna.

Nu på lördag är det dags igen, men då på en lokal restaurang här, det är vår samfällighetsförening som ska ut och äta och dricka gott, vi brukar göra det en gång om året, sen får det räcka med julmat tills julafton.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar