Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vi bor relativt när varandra men vädret är inte alltid samma.
Vi har inte fått något regn idag. Kanske kommer snart...
I tisdags hade vi regn på morgonen men hann torka upp medans när vi kom till Pattaya vid 12 hugget så hade regnet precis slutat och fortfarande vått på gatorna.
Skall du lämna oss med cliffhangern vad din fru ville att du skulle kom hem för :)
Ville bara ha hjälp hemma eftersom hon höll på med sina sandwich och sonen är ju hemma idag för han vart snuvig igår.
Svårt att få något gjort med en Sonic som yr runt i huset. ;)
Så inget specifikt utan bara att jag skulle komma hem.
Nu är han ok iaf så imorrn blir det tillbaks till skolan.
Och jag fick ju tvättat bilen, tänkte jag gjort imorrn, blir det condohäng imorrn istället, kanske ;)

Ja vädret kan vara väldigt lokalt, var på Kozy beach Pratumnak körde jetski en gång, såg hur ösregnet drog in över Pattaya beach medans där vi var kom det inte en droppe, man såg väggen som drog förbi.

Så blev vårrullar till brunch på central food park i Udon. Nu mellanmål på Swensen i väntan på att bilen ska bli färdig. Passade även på att kolla in hos klockhandlarn'

20220203_115130.jpg

20220203_115134.jpg

20220203_143001.jpg

1643870015808.jpg
Om du går in i alla klockaffärer så kanske du får en klocka till slut av frugan även om hon vet hur mycket du uppskattar alla väskor:-)

Om du går in i alla klockaffärer så kanske du får en klocka till slut av frugan även om hon vet hur mycket du uppskattar alla väskor:)
Hej

Det kan ju även hända att man får en klocka av någon på stan.

Det hände mig i Bangkok före mobiltelefonernas tid, jag promenerade längs Sukhumvit Road och frågade en Thailändare vad klockan var på Thai, har du ingen egen klocka svarade han?

Nej jag bär aldrig klocka svarade jag? (Det var förbjudet när man jobbade med flygmotorer, så det blev en vana att inte bära klocka)

En falang måste ha en klocka sa han och tog av sig sin egen, passar den här sa han?

Jag tog på mig hans klocka och den satt perfekt.

Då får du den sa han.

Jag trodde att han skojade och tog av mig klockan för att lämna tillbaka den.

Men han upprepade att klockan nu var min.

Jag tackade och gjorde en wai och sen gick mannen vidare, jag har ingen aning om vem det var och jag har aldrig sett honom igen.

Det var såna här upplevelser som i mina ögon gjorde Thailand så speciellt och att man blev så intresserad och fascinerad av landet som man blev.

Mvh isan lover

Är med frugan och några av hennes kompisar på en resort avsedd för thais tror jag. Ligger några mil utanför BKK i ett deltalandskap nära havet. Havet har bjudit på mycket skräp, som verkar få ligga kvar. Ett charmigt ställe delvis under utveckling och delvis under förstöring. Thais verkar pigga på att bygga nytt men är inte mycket för underhåll.

950 tusen. Vi ska nog kunna hitta nåt bilkigare även om frugan sa det är inte överpris ändå. 2013 årsmodell.

Verkar vara mycket personrån med exklusiva klockor i Sverige nu, så var försiktig om du är här med något sådant på armen.

Tvärtom mot de upplevelser @Isan Lover haft i Thailand med andra ord. :laugh:

Hej

Det kan ju även hända att man får en klocka av någon på stan.

Det hände mig i Bangkok före mobiltelefonernas tid, jag promenerade längs Sukhumvit Road och frågade en Thailändare vad klockan var på Thai, har du ingen egen klocka svarade han?

Nej jag bär aldrig klocka svarade jag? (Det var förbjudet när man jobbade med flygmotorer, så det blev en vana att inte bära klocka)

En falang måste ha en klocka sa han och tog av sig sin egen, passar den här sa han?

Jag tog på mig hans klocka och den satt perfekt.

Då får du den sa han.

Jag trodde att han skojade och tog av mig klockan för att lämna tillbaka den.

Men han upprepade att klockan nu var min.

Jag tackade och gjorde en wai och sen gick mannen vidare, jag har ingen aning om vem det var och jag har aldrig sett honom igen.

Det var såna här upplevelser som i mina ögon gjorde Thailand så speciellt och att man blev så intresserad och fascinerad av landet som man blev.

Mvh isan lover
Du förstår väl att det var en "spymanic" från Kina?

Du förstår väl att det var en "spymanic" från Kina?
Hej

Att det inte var någon dyrbar klocka förstod jag naturligtvis även om det var en Schweizisk flagga på boetten, men det var ändå ingen klockförsäljare, han hade bara en klocka och den satt på hans egen arm och han ville absolut inte ha något betalt.

En rolig grej som man kommer ihåg, sånt här och liknande saker har hänt under alla år, det gör att Thailand känns lite unikt och att landets befolkning har fåtten egen plats i mitt hjärta.

Mvh isan lover

Idag var himlen helt molntäckt så kanske skulle ta en sväng till Nissan istället så dom får kolla på skadan.
Vart lite November väder det sista.

Operation avveckling pågår inför återresan till BKK. Har fått en del intressanta naturupplevelser i form av fåglar och träd. I går såg jag för första gången en krokodil i vilt tillstånd. I dag har det regnat ordentligt men nu tittar solen fram igen.
Något ställe du besökt som du rekomenderar och känner kan passa för barn med?
Här börjar det klarna upp igen så blev condon för frugan hade den där perioden i månaden som kvinnor har så hon vart trött så blir Nissan på Månd-Tisd istället.
Hon måste med som tolk, dåligt med Eng på verkstaden.
Båda ungarna kom till skolan idag iaf.
Skall sätta mig vid laptopen och kolla jobb nu, dilemmat bara om jag skall göra det poolside eller på balkongen ;)
Har fått lite köplust på par grejjor jag vill ha så nu kommer arbetslusten ;)

Något ställe du besökt som du rekomenderar och känner kan passa för barn med?
Här börjar det klarna upp igen så blev condon för frugan hade den där perioden i månaden som kvinnor har så hon vart trött så blir Nissan på Månd-Tisd istället.
Hon måste med som tolk, dåligt med Eng på verkstaden.
Båda ungarna kom till skolan idag iaf.
Skall sätta mig vid laptopen och kolla jobb nu, dilemmat bara om jag skall göra det poolside eller på balkongen ;)
Har fått lite köplust på par grejjor jag vill ha så nu kommer arbetslusten ;)
Stället jag är på nu bedömer jag som livsfarligt för barn under cirka 15. Som vuxen kan man stå ut med att se efter

Stället jag är på nu bedömer jag som livsfarligt för barn under cirka 15. Som vuxen kan man stå ut med att se efter
Fick tekniska problem. Vad jag ville få fram: var man sätter fötterna. Barn kan vara spontana och skada sig.

Mina barnbarn uppskattade ett varuhus som du rekommenderade och sköldpaddsuppfödning på en militärbas. Utanför flera baser finns gamla båtar och flyg. Det ansågs också roligt.

Spanar hela tiden efter roligheter för barnbarnen eftersom jag hoppas, att livet vänder och att de kan åka till Thailand.ö

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K