Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Stoppet är någo stans i röret under mark, gissar vid 90 gradersböjen. Under mark, tyvvär på fel sida böjen så jag har inte kommit åt med rensare och som jag skrev rören kommer jag inte åt utan att riva upp golv, betong, altan....
Skall se om jag kan få tag på sån rensslang till högtrycken på Homepro.
Så det är stopp i hela huset, finns det ritningar på avloppet?
Om du vet var avloppet går ut kan du kolla om det finns någon spolbrunn utanför huset och rensa därifrån och in mot huset eller om det finns brunn utanför in mot huset.

Så det är stopp i hela huset, finns det ritningar på avloppet?
Om du vet var avloppet går ut kan du kolla om det finns någon spolbrunn utanför huset och rensa därifrån och in mot huset eller om det finns brunn utanför in mot huset.
Jag vet hur det avloppet går och vet till 99,9% säkerhet vart stoppet sitter.
Från brunnen upp till 90 graders böjen är det öppet.
Stoppet är på andra sidan 90 graders böjen.
För stoppet är mellan den och tvättmaskin.
Nej inte stopp i hela huset, på det avloppet går köket, handfatet på toa undervåningen och tvättmaskin och inte fullt stopp, men börjat clogga igen så rinner sakta och kör vi fullt på vatten går det bakvägen.
Vi har 3 rördragningar.
1 för undervåning, 1 för övervåning och 1 för toaletter.

Så får testa med rensslang, men skall ringa det företaget jag såg på nätet och kolla med dom först vad dom tar.

Regnar så blir ingen cykeltur idag, fixa lite hemma sen får vi se frampå dagen.
Ny Clintan film på HBO, så får väl bli den ikväll.
Får ju inte in nåt OS här hemma.

Nä dags att storstäda idag känner jag, lite helguppröjning, fram med klorflaskan och tvätta bort klotter bla. ;)
Skall bara se nu kl 08 vilken riktning krypton tänkt sig idag...

20220212_075957.jpg

Äter själv inte rågbröd men detta är väl det?
99 baht för 1 limpa 429 om man köper 5.
Sen fanns det frallor med.

20220211_170628.jpg

20220211_170625.jpg

20220211_170648.jpg
Vill du ha "äkta" danskt rågbröd testa Brygghuset på Soi White House. De har hembakat rågbröd för 120 baht. De skivar det i maskin å man kan sen frysa o ta fram så många skivor man behöver.

Edit: Nu ser jag att du inte äter rågbröd...... Ja nån annan kanske kan ha glädje av infon. Nam falang kan ske kan plocka upp en brödbit.

Senast redigerad av en moderator:
Vill du ha "äkta" danskt rågbröd testa Brygghuset på Soi White House. De har hembakat rågbröd för 120 baht. De skivar det i maskin å man kan sen frysa o ta fram så många skivor man behöver.

Edit: Nu ser jag att du inte äter rågbröd...... Ja nån annan kanske kan ha glädje av infon. Nam falang kan ske kan plocka upp en brödbit.
Det gör dom på Big-C med, skivar alltså om man vill.
Men nä jag äter inte rågbröd, dock har jag börjat äta bröd oftare nu.
Åt jag nästan aldrig innan, vare sig här, ombord eller i Sverige.
I Sverige fick man oftast vänta till gatuköket öppna så man fick en halvspecial ;) iofs korvbröd då ;)

Grannen mitt över, en italienare dog under pandemin. Bet inte av vad men han och hans thailändska fru hade två små hundar som ständigt skällde. Just nu är det väldigt tyst, skönt. Hon verkar bo kvar för känner igen bilen på uppfarten.
Fick en elpistol av Långeman att skrämma hundarna med. Man brände av lite stötar när hundarna skällde sedan lärde dom sig. Slutade skälla. Sköt av elpistolen ca 5 meter från hundarna men dom tystnade direkt. Otroligt effektivt och ingen kom till skada :thumbsup:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K