Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

.kicking ass här i the UK...
Intressant objekt såg jag igår ett snideri i Black forest stil... (tamburmajor) de björnarna kan nog gå för 30 - 50.000 sek på auktion.

Köpte dock lite leksaksbilar och modellflygplan från WW2... allt i metall. 300 kr. De skall min kompis på Alingsås kuriosa få sälja på nån antikmässa. Skall bli intressant vad de kan gå att sälja för där

IMG-20220222-WA0005.jpeg

20220222_114706.jpg

20220221_125450.jpg

20220221_125428.jpg

Är det en skröna att man inte får ha synliga tatueringar på kryssningsfartyg eller är det bara nått gammalt?
Stämmer nog, fd kollega var på kryssningsfartyg innan, inga synliga tattueringar.
Sen massa andra sjuka regler ingen tillit, han var 3dje styrman, ruttplanering med 2dre styrman hängandes över sig som skulle gås igenom av överstyrman, han fick inte ändra 1 grad på autopiloten utan bekräftelse från högre befäl.
En av rederiets båtar mötte ju kryssningsfartyg i Skagerak, kryssningsfartyget hade väjningsplikt men dom vägra, för att få ändra kurs var styrmannen tvungen väcka kapten som var tvungen kolla med rederiet, helt sjukt.
Hade han tagit beslut själv hade larm gått i kaptens hytt och automail skickats till kontoret på land.
Skulle aldrig falla mig in jobba under sådana förhållanden.

Fd kollegan slutade dock och börja jobba på marina bay sands i singapore, gick på hotellet och dela ut promotions, bättre betalt än kryssningsstyrman sen börja han jobba på Teekay där jag var..

Släng inte "kondens vattnet" från torktumlaren...perfekt för vattnig av orkidéer, ha i ångstrykjärnet eller tillverka egen spolarvätska till bilen....:beer:
SmartSelect_20220223-123936_Chrome.jpg
SmartSelect_20220223-123959_Chrome.jpg

Stämmer nog, fd kollega var på kryssningsfartyg innan, inga synliga tattueringar.
Sen massa andra sjuka regler ingen tillit, han var 3dje styrman, ruttplanering med 2dre styrman hängandes över sig som skulle gås igenom av överstyrman, han fick inte ändra 1 grad på autopiloten utan bekräftelse från högre befäl.
En av rederiets båtar mötte ju kryssningsfartyg i Skagerak, kryssningsfartyget hade väjningsplikt men dom vägra, för att få ändra kurs var styrmannen tvungen väcka kapten som var tvungen kolla med rederiet, helt sjukt.
Hade han tagit beslut själv hade larm gått i kaptens hytt och automail skickats till kontoret på land.
Skulle aldrig falla mig in jobba under sådana förhållanden.
Flagranta brott mot sjövägsreglerna, för jäkligt och farligt! Jag har också hört sådant genom lotsar på norska kusten, dom säger att det kan vara helt sjukt. Nej, kryssningsfartyg var aldrig min grej heller, hade blivit galen efter en dag. Jobba som en dresserad apa, fy fasiken!

Flagranta brott mot sjövägsreglerna, för jäkligt och farligt! Jag har också hört sådant genom lotsar på norska kusten, dom säger att det kan vara helt sjukt. Nej, kryssningsfartyg var aldrig min grej heller, hade blivit galen efter en dag. Jobba som en dresserad apa, fy fasiken!
Efter costa concordia, var det rederiet.
Styrman vågade inte ändra kurs, han sa på VHF att vi får inte ändra kurs utan kaptens tillåtelse och inbyggt i BWS att ändras kurs gick larm på kaptens hytt sen vidaressänt till huvudkontoret med mail där kapten fick förklara.
Styrmannen förklarade sig till rederiets båt via vhf att han vågade inte gira, 0 cpa till slut fick styrman på shuttle ta beslut och väja...
Som du skriver rent brott mor sjövägsregler och känt, styrmannen på kryssningsbåten gick ut med det på vhf, tycker tex Dansk lots borde gått in och svara där...

Snackade nyss med en kompis med insyn i detta. Enligt honom har det redan räknat med sanktioner och redan haft det länge och verkar inte bry sig längre. Samma person säger Ukrainas försvar redan krackelerat och fattar inte NATO att de ska backa kommer missiler riktas mot väst nästa gång.
Vad tror du?

/ SatanG
Jag tycker att vi skall hålla denna diskussion i därtill avsedd tråd under politiktavlan. Bäst så!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K