Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Just packat färdigt. Om någon timme börjar flykten till Jomtien för att komma ifrån div vänner som drabbats av C 19 i olika former. Har hört uppgifter om att de som drabbat fått medicin. Undrar vad detta kan vara?

Nu skördars div frukter på gårdarna i BKK. På vägen till Jomtien ska vi stanna hos svärfar och skörda en del. Efter oss kommer en annan släkting och tar resten. Frugan anser att han ska ha lagom mycket.

Krigsrubrikerna i tidningarna är mycket trista i nyhetsflödet. Livet är lite märkligt. I Ukraina oroar man sig för kriget. I Sverige oroar man sig för mellofestivalen. Pressen tar med allt.

Favipiravir får alla som testas positivt i Thailand.

Det är ett antiviralt läkemedel för att behandla influensa och andra virusinfektioner.

Dess nytta kan ifrågasättas, då det inte finns några forskningsresultat på att det har effekt. Men Thailand älskar sina piller och tron på att de hjälper kommer man långt på.

Nere med sonen i poolen, jag får väl hoppa i med, inte så förtjust i temp sänken.
Ombord sa dom du vaggar fram som en pingvin med allt du drar på dig innan uppkoppling.

20220227_102737.jpg

20220227_102659.jpg

Favipiravir får alla som testas positivt i Thailand.

Det är ett antiviralt läkemedel för att behandla influensa och andra virusinfektioner.

Dess nytta kan ifrågasättas, då det inte finns några forskningsresultat på att det har effekt. Men Thailand älskar sina piller och tron på att de hjälper kommer man långt på.

Verkar som det håller på att ändras enligt skvallerblaskan Thaiger.

/ SatanG

Har just kommit till Jomtien efter besök och fruktskörd hos svärfar i BKK. Nyheterna verkar överanstränga sig när gäller det skådisens död. Båten beslagtagen och ägaren omhändertagen av polis.

Ukraina uppmärksammas lite.

Eftermiddagens arbete blir att sätta ihop köksskåpet från IKEA. Ev måste jag åka och köpa verktyg.

@PanPan för h*****e! Varför käkar du bara mackor på Sands?

Detta kommer bli en enorm succé när folk får upp ögonen för dem. Jäklar vilken mat! Seglar upp på en topp 5 placering i hela Pattaya området.

Den bakade avokadon var magiskt. Köttbitarna av samma klass som Beefeater och Patrick's.

Kocken är thai men jobbat 10år i Europa. De öppnade precis innan Covid, så fick aldrig riktigt chansen att etablera sig då. Detta kommer bli grymt populärt!

IMG-20220227-WA0012.jpg

IMG-20220227-WA0011.jpg

IMG-20220227-WA0010.jpg

IMG-20220227-WA0009.jpg

IMG-20220227-WA0007.jpg

IMG-20220227-WA0005.jpg
Inte så förtjust i ribs, småpizzorna fixar vi själva.
Åk nu ner till Sands och testa, du kommer inte bli besviken, nu ätit baguette, ugnsstekt macka, wraps och burgare där.
Bland det bättre jag käkat här nere rättare sagt jäkligt bra och slår dom flesta ställena.

Inte så förtjust i ribs, småpizzorna fixar vi själva.
Åk nu ner till Sands och testa, du kommer inte bli besviken, nu ätit baguette, ugnsstekt macka, wraps där.
Bland det bättre jag käkat här nere rättare sagt jäkligt bra och slår dom flesta ställena.
All mat du ser på bilderna, beställde vi till lunch idag. Så jag vet precis. Svinbra!
Pizzan var till mini, jag smakade inte ens.

Ogräs rens idag med....:p
SmartSelect_20220227-155340_Gallery.jpg
Synd skinnpriserna rasat och nästan ingen som vill köpa upp. Höll själv på med fångst & köpte även då upp av andra jägare under flera år ,flådde,tanade och sålde 94 st en vinter som mest och fick då 425kr/st.
Och då gick de flesta skinnen på auktion senare,tydligen kina som var största uppköpare. Även staterna gillar kvaliten på våra mårdskinn.
Ser ut som det slagit rätt :thumbsup:

Senast ändrad:
Satt I hop ett IKEA-skåp made in China. Nu ska frugan tillkalla en nong som kan borra hål i väggen och sätta upp skåpet. Saknar mina svenska verktyg. Köpte en del i går. I dag blir det lunch på Terminal 21. Strandliv - som är efterlängtat - blir det förhoppningsvis i morgon. Kl 15 i dag blir det spännande att se hur marknaden bedömer kriget och annat trist i förhållande till vårens kommande pengaregn. Stor osäkerhet på många fronter.

Kan rekommendera Smutsiga gatan, jäklar vad mycket galanta damer det satt där. Blir nog bra drag framåt kvällen, så även på Buakoaw, såg ut att ha potential nu när jag passerade.

Dock har jag andra åtagande ikväll så kan inte göra er sällskap.
En kompis har bett mig fråga vad Smutsiga gatan är för något.

Jag tar inte ett dopp i denna fina swimmingpool, som är helt tomt på folk !

Nä, för efter att ha varit "on the loose" i fyra dagar är jag nu att betrakta som en smittfärlig person, till motsatsen har bevisats.....
Wonderful Thailand:)

En kall bira blir det nu :beer:
20220228_174602.jpg

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar