Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tar du ut det i lön eller menar du att företaget drar in? Om det sistnämda så har du ju lite skatt, egenavgifter och omkostnader på det med.
Har ju vart fiskare och dom flesta fiskare går ju på lot, man är inte anställd, skatt och egenavgift (arbetsgivaravgift) så var det ju ca 50% minus på bruttot.
Den amerikanska jagaren USS Forrest Sherman DDG 98 genomför ett örlogsbesök i Stockholm. Besöket i Stockholm är ett rutinbesök där fartyget går i hamn för att bunkra bränsle och andra förnödenheter, samt för att ge besättningen möjlighet till återhämtning..
Idag blev det äntligen en långpromenad igen, vi hade 12 grader i skuggan om än lite blåsigt. Nu middag innan det är dags för ett möte som kan ta en stor del av kvällen.
Idag blir det en tur till optikern för att göra en synundersökning, det är 3 månader sedan min ögonoperation så nu har synen stabiliserats till det bättre tycker jag. Dyrt med nya glasögon dock, progressiva mellan 4500 och 6000 kronor.
Idag blir det en tur till optikern för att göra en synundersökning, det är 3 månader sedan min ögonoperation så nu har synen stabiliserats till det bättre tycker jag. Dyrt med nya glasögon dock, progressiva mellan 4500 och 6000 kronor.
Skall med gå och köpa glasögon, lite billigare här dock om man går till den lokala optikern, för mig jag betalade 1200 baht sist för glasögon och bågar, fick dom på samma dag då han hade många olika glas/linser på lager och då tog jag ändås dom dyraste glasen.
Men går man till optiker inne i Pattaya och någon av dom större kedjorna så kostar det som i Sverige och får vänta 1 vecka på glasögonen.
Skall med gå och köpa glasögon, lite billigare här dock om man går till den lokala optikern, för mig jag betalade 1200 baht sist för glasögon och bågar, fick dom på samma dag då han hade många olika glas/linser på lager och då tog jag ändås dom dyraste glasen.
Men går man till optiker inne i Pattaya och någon av dom större kedjorna så kostar det som i Sverige och får vänta 1 vecka på glasögonen.
Det tar 1-2 veckor för min del att få dom nya räknar jag med. Vet inte säkert vad det blir eftersom synen har förbättrats efter operationerna, men räknar med fortsatt progressiva. Sedan funderar jag över fotokromatiska glas, har blivit lite mera ljuskänslig. Det lär kosta 1100 extra.
Det tar 1-2 veckor för min del att få dom nya räknar jag med. Vet inte säkert vad det blir eftersom synen har förbättrats efter operationerna, men räknar med fortsatt progressiva. Sedan funderar jag över fotokromatiska glas, har blivit lite mera ljuskänslig. Det lär kosta 1100 extra.
Ja det var fotokromatiska glas jag betalade 1200baht för.
Innan jag flyttade hit ut trodde jag glasögon var lika dyra som i Sverige men här har jag gått till lokal optiker då vart det en rejäl prisskillnad jämfört med kedjorna i Pattaya.
Ja det var fotokromatiska glas jag betalade 1200baht för.
Innan jag flyttade hit ut trodde jag glasögon var lika dyra som i Sverige men här har jag gått till lokal optiker då vart det en rejäl prisskillnad jämfört med kedjorna i Pattaya.
Jag provade med det uppe i Isaan men det är näst intill omöjligt när optikern enbart pratar thai. Provade på en större kedja däruppe också men det var tyvärr samma sak.
Jag provade med det uppe i Isaan men det är näst intill omöjligt när optikern enbart pratar thai. Provade på en större kedja däruppe också men det var tyvärr samma sak.
Nä jag har inga läsglasögon, jag är närsynt och olika synfel på ögonen.
Jag skall ha glasögon vid bilkörning och båt.
Inga glasögon du köper på macken utan riktiga som du måste till optiker för.
Nä jag har inga läsglasögon, jag är närsynt och olika synfel på ögonen.
Jag skall ha glasögon vid bilkörning och båt.
Inga glasögon du köper på macken utan riktiga som du måste till optiker för.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.