Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nudlar och en macka, tidig frukost.
Hade det inte vart skoldag hade jag åkt och tagit en cykeltur men det hinner man inte nu.
Förutom funderar på att gå på bio i helgen och se nya Batman så händer inte så mycket här.
Kanske ta en sväng till condon är ju snart en månad sen sist.

20220318_045924.jpg

Funderar på om jag skall sätta ut condon för uthyrning 12.000thb för 1 års kontrakt, för mig condot tar 14.900thb uthyrning med 1 årskontrakt för dom lägenheter dom har till uthyrning.
Pool, gym etc kan vi fortsatt nyttja även om hyr ut.
Mäklaren jag hörde med innan sa 7500 men det hyr jag inte ut för.

Funderar på om jag skall sätta ut condon för uthyrning 12.000thb för 1 års kontrakt, för mig condot tar 14.900thb uthyrning med 1 årskontrakt för dom lägenheter dom har till uthyrning.
Pool, gym etc kan vi fortsatt nyttja även om hyr ut.
Mäklaren jag hörde med innan sa 7500 men det hyr jag inte ut för.

12000 låter vettigt.
Hur många kvm?

Tiden rusar iväg, 7 år sen redan sen vi bodde här nere på Pratumnak soi 5 enligt FB idag..
Synd man inte hade råd att köpa hus i det området men var en hel del över vår budget.
Grannens hus var till salu, frugan var där och fråga vad det låg ute för, 45 miljoner baht.
Var när bahten fortsatt hade en ok växelkurs dock.

FB_IMG_1647578080406.jpg

Tiden rusar iväg, 7 år sen redan sen vi bodde här nere på Pratumnak soi 5 enligt FB idag..
Synd man inte hade råd att köpa hus i det området men var en hel del över vår budget.
Grannens hus var till salu, frugan var där och fråga vad det låg ute för, 45 miljoner baht.
Var när bahten fortsatt hade en ok växelkurs dock.

FB_IMG_1647578080406.jpg
Å grannens hus är fortfarande osålt antar jag. Thai har en förmåga att drömma om vad sina hus och bilar är värda.

När de väl blir sålda är det ofta under 50% av drömpriset.

Men då har de i många år kunnat gå runt å sprätta i gruset för de är så "rika" då deras hus är värt X miljoner.

Å grannens hus är fortfarande osålt antar jag. Thai har en förmåga att drömma om vad sina hus och bilar är värda.

När de väl blir sålda är det ofta under 50% av drömpriset.

Men då har de i många år kunnat gå runt å sprätta i gruset för de är så "rika" då deras hus är värt X miljoner.
Var det ju inga Thai som bodde i grannhuset.
Mycket Norrmänn och Ryssar i området.
Var stor tomt med lyxig villa 500m från vattnet om dom fick sålt eller ej vet inte jag.
Vet bara att husen runt där är inte billiga, dom närmast stranden låg ute för 80k i månaden då.
Huset vi hyrde var till salu för 12 miljoner baht, var Engelsmän som ägde, dom var 2 par som hade 2 hus där ihop ena hyrde dom ut, antar ägde via företag då det var 2 Eng par inga Thai.
Andra huset var likt det på bild, 250m2.
Dom hade styckat upp en tomt i 2 och byggt 2 hus.
Är väl marken som kostar till stor del.

Var det ju inga Thai som bodde i grannhuset.
Mycket Norrmänn och Ryssar i området.
Var stor tomt med lyxig villa 500m från vattnet om dom fick sålt eller ej vet inte jag.
Vet bara att husen runt där är inte billiga, dom närmast stranden låg ute för 80k i månaden då.
Huset vi hyrde var till salu för 12 miljoner baht, var Engelsmän som ägde, dom var 2 par som hade 2 hus där ihop ena hyrde dom ut, antar ägde via företag då det var 2 Eng par inga Thai.
Andra huset var likt det på bild, 250m2.
Dom hade styckat upp en tomt i 2 och byggt 2 hus.
Är väl marken som kostar till stor del.

Thailändarna har något slags affektionsvärde på bostäder och land.
För en thai som äger ett hus så är huset värt 20mille. Marknadsvärdet är dock kanske hälften….med lite tur.

Allt är till salu, men långt högre än marknadspris. Många hus blir osålda.

För en thai som äger ett hus så är huset värt 20mille. Marknadsvärdet är dock kanske hälften….med lite tur.

Möjligt som jag skrev var det inga Thai som ville ha det.
Tror det är få Thai som bor där omkring.
Ryssar är i majoritet sen Norrmänn i det området.
Var iaf då.
Bostadsområden som heter little Norway, New Norway, New Nordic, och många fler med Norway i namnet.

Möjligt som jag skrev var det inga Thai som ville ha det.
Tror det är få Thai som bor där omkring.
Ryssar är i majoritet sen Norrmänn i det området.
Ja halva Pratumnak är ju "norskt" med New Nordic.

New Nordic som är någon form av "delägarskap" liknar nästan ett kedjebrev och det håller väl tyvärr på att gå i konkurs. Kan bli många Norrmän som blir snuvade på "sitt" boende där tyvärr...

Ja halva Pratumnak är ju "norskt" med New Nordic.

New Nordic som är någon form av "delägarskap" liknar nästan ett kedjebrev och det håller väl tyvärr på att gå i konkurs. Kan bli många Norrmän som blir snuvade på "sitt" boende där tyvärr...
Och som jag skrev så finns det många små områden med som har Norway i namnet så mycket Norskt där men Ryssarna är nog i majoritet för många av dom med.
Verkar vara många av dom som bor i dom stora villorna som ligger där på soi 5.

Om jag skulle åka bort till condon en sväng, finns inget direkt att göra hemma som inte innebär arbete just nu och det kan vänta till Måndag.
Eller gå ner till 7/11 köpa lite godis och leta upp någon tv serie..

5555 kommer ihåg när frugans syrra skulle sälja sitt hus i Sattahip. Hon frågade mig om jag ville köpa det för typ 4 mille. Jag asgarvade och sade att jag skulle tveka att betala 500k. Det slutade med att hon blev skyldig banken när försäljningen var klar :)

Frun har en farmor där som börjar bli till åren (96 år).
Bor man i spenaten så är ett besök till Khon Kaen välkommet. Jag gillar marknaden där, kommer aldrig ihåg namnet bara. Köpa mat o dricka från olika stånd. Ta en bira och lyssna på live musik. Ett bra ställe. Säkert någon här som kan namnet på stället jag tänker på.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K