Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nya bilder från mor lilla, dags att klämma upp AC enheter på ställning som byggdes förra veckan..

1648018761267.jpg
1648018761388.jpg
1648018761458.jpg
1648018762672.jpg
1648018761388.jpg

1648018761531.jpg

Sicka, jyssta bilder med effekt av gåshud...
Bild på en riktig Pallfinger, pleace!:cool:

tillbaka vid toyota. Bränslepump ? turbo ? lite för spännande, men kan inte svettas här i aircon rum, 555

20220323_103114.jpg

Nu tillbaka på hotellet, bilen fick jag inte med !
Var annars på provkörning med mekanikern, och allt kändes bra.
Väl tillbaka vid Toyota kom felet åter, så dom vilja avmontera och testa något.
Kanske funkar det i morgon :rolleyes:

Allt är bättre i Filli. Har du inte förstått det ännu.

Bättre mat, bättre lön, bättre folk, bättre bättre bättre...
Kul att poletten trillat ner för dig också.
Finns garanterat ställen som skulle passa perfekt för dig.
Räcker med engelska och en välfylld plånbok.

Trevligt uteliv i lilla Dumaguete som passar mig denna onsdag.
Nu börjar barerna bli välfyllda igen.
20220323_182958.webp

20220323_202927.webp

Fick nu mail från förra rederiet, vi vill att du kommer tillbaks till oss nu under våren, är du tillgänglig.
Kommer mer erbjudanden, kanske inte kört trots allt.
Som sagt får se, ingen har gett mig ett kontrakt än.
Du känner ju till gamla rederiet och rederiet känner till att du bor i Thailand.
Tacka ja till jobbet så slipper du krångla.

Jaha, en massa krångel med det även där.
Snacka med dom så går det säkert fint.

Edit: Eller så flyttar du till Sverige.
Ganska lönsamt speciellt om man har barn i skolåldern.
Jo men då måste vi ordna bostad i Sverige, vi har 3 här.
Vi får se, vi har ju inget i Sverige men fått boendeerbjudande från polare i Sverige, vi får se, jag har uppgett att jag kan flytta till Sverige.
Nu går dem väl igenom mina cert då det blev diskution om mitt frb men är bara roro och ropax som har frb krav efter Estonia olyckan men transportstyrelsen och EU har förlängt giltighetstiden, det hade dom missat så sänt länk till dom nu.
Borde dom veta för dom som postponed min refresh pga jag kunde bli smittad.
Jag kommer acceptera jobbet vilket som men verkar som frb biten kan vara ett problem får se vad dom svarar.

Hej

Något märkligt inträffade här för ca 30 minuter sedan, en grannfru som är drygt 80 år och änka ringde till mig och sa att det gick en man i hennes trädgård, detta var ju sent på kvällen och det är mörkt ute, hon har en carport, gäststuga och en container där hennes man förvarade verktyg och maskiner.

Hon skulle precis gå och lägga sig när hon tittade ut genom fönstret och fick syn på mannen, hon har ju en utebelysning med rörelsedetektor, därför såg hon man en gå runt bland byggnaderna.

Jag slängde på mig lite kläder och tog med mig pojken ut på en runda bort till henne, jag tog med mig ett järnrör och en ficklampa, jag gick och pratade med kvinnan och sen gick jag och pojken runt i en halvtimma och kollade alla dörrar, bilar och annat.

Vi gick även till dom grannfastigheter som står tomma eftersom dom är fritidshus, men vi hittade inte mannen, jag bad den äldre damen att låsa dörrarna och hålla sig inne, tog ur nycklar i bilarna och låste dom dörrar som inte var låsta.

Lite kusligt att det kommer någon och går runt i trädgården hemma hos folk i mörkret utan att ge sig tillkänna, förstår att damen blev orolig.

Mvh isan lover

Jo men då måste vi ordna bostad i Sverige, vi har 3 här.
Vi får se, vi har ju inget i Sverige men fått boendeerbjudande från polare i Sverige, vi får se, jag har uppgett att jag kan flytta till Sverige.
Nu går dem väl igenom mina cert då det blev diskution om mitt frb men är bara roro och ropax som har frb krav efter Estonia olyckan men transportstyrelsen och EU har förlängt giltighetstiden, det hade dom missat så sänt länk till dom nu.
Borde dom veta för dom som postponed min refresh pga jag kunde bli smittad.
Jag kommer acceptera jobbet vilket som men verkar som frb biten kan vara ett problem får se vad dom svarar.
Har två kompisar som bott o fixat hus o familj i Thailand , Den ene två barn o den andre tre barn med Thai.. , Sjöfolk bägge två, De tog beslutet bägge två för fem sex år sen att flytta till Sverige, Bägge familjerna helnöjda o tjejerna gillar systemet med skola o välfärden i Sverige . Den ene tjejen var nere i fjor o sålde huset o när hon kom tillbaka så frågade jag hur det var visst roligt att träffa familjen men fy vad varmt det var stannar hellre i Sverige o framförallt gillade de skola dagis i Sverige...Två Thai damer som tagit för sig bägge två körkort efter ca två år i Sverige starkt gjort ..

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K