Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Januari 10k sek för äldste ungens skola, 10 sek för hus och bil, sen övrigt 20-30 sek, sen kom yngstes skolkostnad 7k sek.
Sen massa mer skit blir för mycket.
Strypt det nu till försöka på 60k baht men omöjligt om man vill ge barnen bra skolgång.

Skulle jag vara lika tråkig nu som singel hade jag nog funkat på 10k i månaden, med familj tror jag inte vart under 100k i månaden ännu, tvärtom så har dom sista månaderna legat närmare 100k sek än 100k baht.
Fast närmare inte på men nog legat lite över 55k sek i månaden men blir ändring nu.

Jag tycker det är rätt skönt att vara tråkig, det är ju bara nybörjare som stressar på för att det ska hända saker :)

/ SatanG

Jag tycker det är rätt skönt att vara tråkig, det är ju bara nybörjare som stressar på för att det ska hända saker :)

/ SatanG
Ja jag mins när man bodde i condon, behövde hända nåt hela tiden, fan jag levde ju i paradiset, sitta inne när solen sken.
Idag rätt vardagligt som i Sverige men tog några år att bli av med den mentaliteten...

Ja jag mins när man bodde i condon, behövde hända nåt hela tiden, fan jag levde ju i paradiset, sitta inne när solen sken.
Idag rätt vardagligt som i Sverige men tog några år att bli av med den mentaliteten...

Jepp, den mentaliteten brukar ta längre än väntat att bli av med.
Inget jag djupt ångrar, det mesta har ju preskriberats, men inget jag har lust att gå tillbaka till heller.
Allt har sin tid, bara att försöka må bra under resan och som sagt "En hederlig minneslucka bör respekteras av alla inblandade" :)

/ SatanG

Suttit med grannarna par timmar.
En liten ovanlig familj i området då dom inte är helt från Isaan eller Pattaya men släktbandet finns där med.
Är ju en kille som bor ihop med sin katöj, han visar sig ju inte så mycket men suttit med hen, föräldrar, släkt och tagit några glas.
Var jäkligt kul...

Jepp, den mentaliteten brukar ta längre än väntat att bli av med.
Inget jag djupt ångrar, det mesta har ju preskriberats, men inget jag har lust att gå tillbaka till heller.
Allt har sin tid, bara att försöka må bra under resan och som sagt "En hederlig minneslucka bör respekteras av alla inblandade" :)

/ SatanG
Ja man hade ju i början det inmatade, solen skiner spring ut och lek.
Som mamma alltid sa ;)

Januari 10k sek för äldste ungens skola, 10 sek för hus och bil, sen övrigt 20-30 sek, sen kom yngstes skolkostnad 7k sek.
Sen massa mer skit blir för mycket.
Strypt det nu till försöka på 60k baht men omöjligt om man vill ge barnen bra skolgång.
Vilken tur jag haft som har en storasyrra som har ungar, hjälpte henne som barnvakt ibland och blev då avskräckt att ha egna ungar.

Snart långhelg och marknader blir stängda så vi får handla lite extra under dagen.
Leva på nudlar och konserver i fem dagar blir långtråkigt.

20220414_103113.webp
20220326_175104.webp

Vilken tur jag haft som har en storasyrra som har ungar, hjälpte henne som barnvakt ibland och blev då avskräckt att ha egna ungar.
Ja och värre var det, underdrev lite för va full igår och orka inte kolla växelkurs 29k sek 103k thb för äldste i Januari, så skall man leva billigt här skall man nog som @SatanG skriver skjuta lösplugg.

Ja en del har bara lösplugg att skjuta med eller saknar ekonomi till kalaset :)

/ SatanG
Det är ju en jäkla tur om jag haft lösplugg, ekonomi har inte saknats men jag lägger inte mina pengar på något som jag blivit avskräckt av och sedan tar det ju lång tid innan ungarna blir självgående, tänk vad jag hade missat mycket roligt i livet med ungar rantande runt benen.

Det är ju en jäkla tur om jag haft lösplugg, ekonomi har inte saknats men jag lägger inte mina pengar på något som jag blivit avskräckt av och sedan tar det ju lång tid innan ungarna blir självgående, tänk vad jag hade missat mycket roligt i livet med ungar rantande runt benen.

Ja alla bör inte skaffa ungar, men de flesta hinner nog med både att ha roligt och bli föräldrar.
När man får egna ungar så blir det ett mentalt skifte där man skjuter över egna nöjen till ungarna. Inte för att man måste utan för att man vill, det tror man kanske inte innan det händer.
Därmed inte sagt att det alltid är kul med ungar, inget är kul för jämnan, men det är nog förhoppningsvis få som ångrar att de skaffade dem.

/ SatanG

Besökte idag Tara Beach utanför Udon men massor med folk och fritt inträde. Drog till Waterworld i närheten som är ett större ställe, inträde 160 baht, barn 100 baht. Gratis för 65+. Jag är 64 år men fyller 65 i slutet på året så jag sa 65 i kassan och visade mitt körkort. Fick gratis inträde, hehe.

20220414_140431.jpg
20220414_140226.jpg
20220414_140001.jpg
20220414_135616.jpg
20220414_135602.jpg

20220414_135045.jpg
Där skulle jag inte stå ut så värst länge ;)

Ja alla bör inte skaffa ungar, men de flesta hinner nog med både att ha roligt och bli föräldrar.
När man får egna ungar så blir det ett mentalt skifte där man skjuter över egna nöjen till ungarna. Inte för att man måste utan för att man vill, det tror man kanske inte innan det händer.
Därmed inte sagt att det alltid är kul med ungar, inget är kul för jämnan, men det är nog förhoppningsvis få som ångrar att de skaffade dem.

/ SatanG
Jäpp, hemma hos oss var det battle igen mellan en 16 åring och min fru, blir att köpa lite nya tallrikar i dag igen! Får blir plast!:laugh:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K