Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Det låter inte så kul Wanpen. Hoppas det ordnar sej för damen. Du får passa dej så att inte grannarna tror att du sopat till henne. Folk har så konstiga idéer ;)
Rolf

Är fortfarande på det här jävla jobbet.
Har varit ute idag 3x1 timme och hittat rör. Ritningar som inte stämmer, ofullständig information och annat skit från slutet av sekelskiftet 1500-1600-talet (skulle man kunna tro).

Nä, slutar kl 18.00 idag och då blir det yxfillét. Dom kallar det oxfillét, men den är garanterat så seg så man måste använda yxa.

Fan vad dåligt betalt jag har för detta liv. Borde ha mig en löneförhöjning omgående!

"Rolf " sa:
Det låter inte så kul Wanpen. Hoppas det ordnar sej för damen. Du får passa dej så att inte grannarna tror att du sopat till henne. Folk har så konstiga idéer ;)
Rolf

Ja så kan de vara med grannarna, har fixat
en ögonlapp på båda ögonen :D

Nu är gamla lägenheten städad och klar för nästa ägare. Frugan käkar Somtam nu, hon tog 7 chillies i den så även hon flämtar. Phet maak maak. Sen skall vi mysa med räkor som precis har inhandlats till det facila kilopriset 229:-. Någon gång får det kosta lite extra. 8)

"Berralund " sa:
Nu är gamla lägenheten städad och klar för nästa ägare. Frugan käkar Somtam nu, hon tog 7 chillies i den så även hon flämtar. Phet maak maak. Sen skall vi mysa med räkor som precis har inhandlats till det facila kilopriset 229:-. Någon gång får det kosta lite extra. 8)

Som tam pet aroi mak mak

"Berralund " sa:

Jag hjälpte ju till att städa min pappas lägenhet förra helgen, det är mycket tyngre än vad man kan tro.
Det känns skönt när sånt är färdigt, och man kan stänga dörren efter sej och börja planera frammåt.
Ha en riktigt mysig lördagskväll nu. :)

"andrejsdenruskige " sa:
Är fortfarande på det här [¤#@@¤%] jobbet.
Har varit ute idag 3x1 timme och hittat rör. Ritningar som inte stämmer, ofullständig information och annat skit från slutet av sekelskiftet 1500-1600-talet (skulle man kunna tro).

Nä, slutar kl 18.00 idag och då blir det yxfillét. Dom kallar det oxfillét, men den är garanterat så seg så man måste använda yxa.

Fan vad dåligt betalt jag har för detta liv. Borde ha mig en löneförhöjning omgående!

Hur länge måste du vara kvar innan du får åka hem till familjen igen?

"andrejsdenruskige " sa:
Är fortfarande på det här [¤#@@¤%] jobbet.

Fy tusan vad du låter negativ. Men jag känner igen det hela, så kan jag också känna när man har varit ute ett tag och det är dåligt väder och uselt i största allmänhet. Känslan går dock för det mesta snabbt över och sen är det uppåt igen. Hoppas att det är likadant för dig. En uppmuntrande karma kommer. 8)

"legolas " sa:
Måste fråga dig Berra. Har du lärt upp din fru i falangmatlagning vad det gäller seafood ännu, eller kör ni med den saltlösa Thailandsvarianten???

Denna gången var det färska svenska (eller norska) räkor som gällde och det var faktiskt hon som ville äta sådana. Första gången hon fick smaka färska räkor så var det ungefär fy fasen, hon gillade inte det alls pga saltet. Men efter att ha smakat några gånger så skyfflas det in friskt i foderluckan.

Men annars när hon lagar mat så blir det de smaklösa thairäkorna som gäller. än så länge i alla fall. Det går dock framåt med myrsteg. ;)

"legolas " sa:
hahahahaha... du bor i alla fall i Sverige. I mitt fall här i Thailand så tar jag microsteg åt andra hållet, alltså iväg ifrån svensk mat. men jag tar det jävligt långsamt. Älskar ju min mat, precis som min fru älskar sin mat. Och aldrig skall de mötas.........

Visst är det gott med svensk mat ibland, men det får jag varje dag när jag jobbar. Hemma lir det dock mest thaimat, and I love it. Så jag hinner inte tröttna på något. Perfekt va.... :thumbsup:

"legolas " sa:
Kycklingen, jäklar vad gott det låter.. Har ett vagt minne av att du berättade att du åt thaimat hemma och din man käkade svenskt?????
men detta du beskriver är ju en underbar falangmaträtt, eller???
;D ;D ;D

Rätt legolas, detta är en typisk svensk rätt som min mamma brukade göra, fastän själv varierar jag med såsen för att det ska bli lite olika smak på det gång från gång. Ibland gör jag champinjonsås, ibland vanlig ostsås.
Jag äter det mesta i matväg, det är gubben som inte gärna äter Thaimat. Det är därför jag lagar olika rätter för det mesta.
Gubben äter inte kyckling,inälvsmat,ingen typ av seefood, (fisk,räkor) så därför måste jag variera såsen för att han ska få lite omväxling.

I eftermiddag kommer yngsta syrran + familj samt farsan hit. Syrran och systerdottern vill lära sig laga thaimat, och idag står Pad Thai gai på menyn. Så frugan skall lära dom att fixa till det. Och visst är det gott, tom farsan som är ganska konservativ i matvalet gillar pad thai. :)

Sen blir det utbyte, dom har lovat att lära frugan laga svensk mat. Personligen skall jag villigt erkänna att jag är en usel kock. :-[

Jag har varit i grannsamhället och handlat lite blomkrukor.
Jag fick även tag på en snygg tjock tröja för 25 kr :thumbsup:
Eftersom inte min överdel är i största lagret så kan jag köpa mindre storlekar (barn/tonåring). Smålänning som man är så passar jag på att fynda när man har tillfälle.

Det är enda gångerna jag kan tjäna pengar på min kropp :)

Skulle ägna dagen åt att börja få hemmet i oklanderligt skick inför semestern. Det är så j-a skönt att komma hem och inte behöva göra ett skit. Starten av operation "Rent Hus" gick bra, men två timmar in hör jag ett tjut från nedervåningen. "Vattnet sprutar från ett rör!"
Springer ner, och mycket riktigt, vattnet sprutar som en fontän från underkanten av toalettstolen. Som tur är har vi huvudkranen i ett utrymme inne på toan, så jag fick av vattnet relativt snabbt. Släckte ljuset en gång, och dyngade armbågen i dörrposten en gång, men som sagt, relativt snabbt gick det...
Gick ut och hämtade vår Grovis för att sanera vattnet. Lämnade utrustningen i sambons händer och återvände till övervåningen och mina göromål där. Efter 5 minuter, ett nytt tjut följt av en relativt grov svordom. Hon har överfyllt Grovisen, vilket då innebär att vår vanliga dammsugare har fått suga lite vatten. Inte så lyckat, och förmodligen har den gjort sitt nu.
Vi har nu även en liten sjö på köksgolvet. Stannar upp en stund och reflekterar över huruvida detta påverkar mitt blodtryck, men bestämmer mig för att livet trots allt går vidare.
Nu är allt vatten upptorkat, orsaken till läckan hittad, (en sprucken plastgänga) och röret är pluggat så jag har kunnat sätta på vattnet igen. Allt som behövs är att köpa en ynka reservdel i morgon.
Under tiden jag plaskade runt på toaletten så ägnade sig sambon åt kvalitetstid med dammsugaren, och se på fan, hon lyckades få ur all väta och den funkar igen! Där gjorde hon skäl för butikschefslönen i en Elkedjanbutik, skam vore det annars...
Efter allt detta har vi lugnat oss med varsin fet pizza, och nu är det skidskytte. Sedan ska vi väl återuppta "Rent Hus" igen.
Förresten har nog turen vänt. Tvättade mina arbetskläder efter att jag fått på vattnet igen. Efter att ha kört ett fullprogram på dem och min gamla Bic-tändare, så kunde jag konstatera att det bara behövdes två snurr på tändaren så funkade den igen! Det ni! :laugh:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K