Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Tror en Wave drar lite mindre soppa än t.ex en Click med automat.
Svårt att jämföra då bägge i stort sett går att köra på bensinångor från tom tank :laugh2: Har ägt och kört mycket med båda modellerna, anledningen till att MC taxi ofta föredrar Wave är att den är näst intill outslitlig. Clicken kan faktiskt bli lite racklig i styrningen om den körs mycket och lastas tungt

Rullar in många fina bilar på frugans hotell i Singapore.

Sing8.jpg

Sing9.jpg

På onsdag kommer min härskarinna hem igen.

Sing7.webp

/ SatanG

Senast ändrad:
Njuter av lite durian. Godis! :thumbsup:

IMG_1381.webp

IMG_1383.webp
Måste säga att jag har faktiskt lärt mig att gilla denna frukt, den skall även vara extremt nyttig, fet som fn är den även, så jag som vill hålla mig hyfsat i trim skall inte äta för mycket. Älskar fö.Fisk, men inte Thaifisken som är full med skit, jag äter hellre Norsk odlad lax full med gifter.
Men nu är durian hyfsat billig, hittar nu för 90-120 bath /kilo, så då kan man njuta av denna en tid

Måste säga att jag har faktiskt lärt mig att gilla denna frukt, den skall även vara extremt nyttig, fet som fn är den även, så jag som vill hålla mig hyfsat i trim skall inte äta för mycket. Älskar fö.Fisk, men inte Thaifisken som är full med skit, jag äter hellre Norsk odlad lax full med gifter.
Men nu är durian hyfsat billig, hittar nu för 90-120 bath /kilo, så då kan man njuta av denna en tid
Extremt nyttig??? Fet???? Fullproppad med socker är den i alla fall och det gör dig möjligtvis fet. Inte bra att äta för mycket fruktos. Farligt för tänderna och jobbigt för din lever.

Extremt nyttig??? Fet???? Fullproppad med socker är den i alla fall och det gör dig möjligtvis fet. Inte bra att äta för mycket fruktos. Farligt för tänderna och jobbigt för din lever.
Haha, skall kolla upp vad det var som var så nyttigt, fruktos gör dig fet, det vet inte min svärmor som vräker i sig bannaer, men hon är fet

Durian is a very nutritious fruit that's rich in fiber, B vitamins, vitamin C, and various healthy plant compounds.
...
One of the most nutritious fruits
  • Calories: 357.
  • Fat: 13 grams.
  • Carbs: 66 grams.
  • Fiber: 9 grams.
  • Protein: 4 grams.
  • Vitamin C: 80% of the Daily Value (DV)
  • Thiamine: 61% of the DV.
  • Manganese: 39% of the DV.

Durian is a very nutritious fruit that's rich in fiber, B vitamins, vitamin C, and various healthy plant compounds.
...
One of the most nutritious fruits
  • Calories: 357.
  • Fat: 13 grams.
  • Carbs: 66 grams.
  • Fiber: 9 grams.
  • Protein: 4 grams.
  • Vitamin C: 80% of the Daily Value (DV)
  • Thiamine: 61% of the DV.
  • Manganese: 39% of the DV.

Jag undrar om en del fettsyror och svavelmolekyler är så nyttiga.
13% fett lät riktigt högt om man inte räknar med kärnan.

Jag undrar om en del fettsyror och svavelmolekyler är så nyttiga.
13% fett lät riktigt högt om man inte räknar med kärnan.
Finns ganska många entydiga analyser samt omdömen om denna frukt, att äta den ihop med Lao kao (alkohol)lär kunna vara direkt livshotande i vissa fall. I mindre "normala" mängder skall den enligt ett tiotal artiklar jag funnit vara mycket hälsosam och ha fler fördelar än nackdelar. Men var och en har sin syn och sin smak, jag äter den i lagom dos :thumbsup:

Finns ganska många entydiga analyser samt omdömen om denna frukt, att äta den ihop med Lao kao (alkohol)lär kunna vara direkt livshotande i vissa fall. I mindre "normala" mängder skall den enligt ett tiotal artiklar jag funnit vara mycket hälsosam och ha fler fördelar än nackdelar. Men var och en har sin syn och sin smak, jag äter den i lagom dos :thumbsup:

Även jag äter den i lagom dos.
Allt är nyttigt så länge man inte överdoserar.
Äter jag för mycket så jäser hela jag upp.
Smaken är det inget fel på, men den är lite för söt och kletig för att jag ska få i mig några större mängder.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K