Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Skall göra en insats på nästa båt och sätta mig in helt i överstyrmans jobb iaf för det är dags att gå upp till ös igen, var ju inget krångligt direkt med psv.
Behöver högre lön efter jag läst era inlägg.
Ja, eftersom du inte arbetar hemmavid utan långt borta från din familj så är det väl lika bra att maximera lönen. Då kan det kännas bättre att vara ifrån familjen så lång tid.

Ja, eftersom du inte arbetar hemmavid utan långt borta från din familj så är det väl lika bra att maximera lönen. Då kan det kännas bättre att vara ifrån familjen så lång tid.
Det är yrket jag valt, en sjöman är alltid långt borta spelar ingen roll var familjen bor ;)
Dock har det vart en välbehövlig semester att åka på jobb, inte ens fått hemlängtan man hade förr.
Man behöver en paus från Thailand imellanåt...

Nu har jag tvättat, städat inne, städat ute, rensat gammalt skit i förrådet, rensat bort gammal mat ur skafferiet, städat efter thai ligan, kört två diskmaskiner. Massor av förberedelser inför hemgång i morgon. Vill få bort så många måsten som möjligt idag så att jag kan ta det lugnt och inte stressa i morgon.
Efter allt detta slit är man värld ett par kalla :)

D772BBDF-D427-43EC-942A-A1A9DD245DFF.webp

Nu har jag tvättat, städat inne, städat ute, rensat gammalt skit i förrådet, rensat bort gammal mat ur skafferiet, städat efter thai ligan, kört två diskmaskiner. Massor av förberedelser inför hemgång i morgon. Vill få bort så många måsten som möjligt idag så att jag kan ta det lugnt och inte stressa i morgon.
Efter allt detta slit är man värld ett par kalla :)

D772BBDF-D427-43EC-942A-A1A9DD245DFF.jpeg
Imorrn redan, du hade väl precis landat?

En trist morgon. Yngste sonen fyller år i dag men han är på sjukhuset med den lilla prinsessan. Det blev bara SMS-grattis. Hoppas på en roligare eftermiddag. Vädret är i alla fall bra. En tidig lunch smakade bra. Lyssnar på Boney M och tittar på yheter.

En trist morgon. Yngste sonen fyller år i dag men han är på sjukhuset med den lilla prinsessan. Det blev bara SMS-grattis. Hoppas på en roligare eftermiddag. Vädret är i alla fall bra. En tidig lunch smakade bra. Lyssnar på Boney M och tittar på yheter.
Hoppas det löser sig till det bästa för prinsessan och att läkarna lyckas ställa diagnos.
Det mulnar här, lilleman vill bada men det återstår att se om vädret tillåter. Det skall bli regn sent i eftermiddag och därmed slut på värmeböljan för denna gången.

I dag åkte vi in till city. Verkar finnas många turister och de förefaller köpglada.

Därefter tvätt.

Prinsessans pappa ringde och berättade att hon är bättre trots att diagnos saknas. Däremot har pappan varit dålig. I morgon åker han på affärsresa till Italien för att lära sig om nya produkter. Vi ska ta hand på prinsessans bror 6 år några dagar.

Här har det blivit svalare nu, det har regnat och åskat. 15 grader nu, skall bli max 21 idag. Så läge för promenad i eftermiddag, imorgon väntar en tur till Helsingör med frugan och lilleman. Där har vi inte varit sen innan pandemin.
Kanske blir knökfullt på färjorna imorrn när folk måste finna alternativa transportmeddel om det blir lockout av piloterna.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K