Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

I dag i +38 och 70% fukt, har skött trädgården Då är man värd ett par Chang

FB425FC3-6F3E-4BDB-AD9B-80CEB6CE8493.webp

Hej

Själv har jag tillbringat dagen på sjön, jag och min fiskekompis har för första gången lagt ut krabbryssjor, använde ju ålryssjor förr i tiden men det är ju stopp på det numera, så vi köpte ett gäng krabbryssjor, dom har större maskor än ålryssjorna och man har använt grövre vadduk, det finns dessutom 75 mm stora flykthål i varje kammare, detta för att inte fånga ål och hummer i dessa ryssjor. Det ska bli intressant att se hur dessa fiskar.

Det var fruktansvärt mycket båtar på sjön idag, bara några sekundmeter och klarblå himmel, riktigt varmt och det såg ut som om allt som flyter var på sjön idag och folk på varenda holme.

Mvh isan lover

Varit med en son och två barnbarn 4 och 7 år på äventyr. Först åkte vi till Spårvägsmuseet, som är relativt nyöppnat och poppis bland yngre juniorer. Vi gick runt några timmar. Det som juniorerna fann lustigast var nog en löparbana där de fick springa 50 meter med tidtagning och en upplysning om att deras springande motsvarade en hästspårvagn eller en ångslup. Bifogar några bilder.

Därefter åkte vi hem, lämnade bilen och åt pizzor. Mätta steg vi på bussen, åkte T-bana och spårvagn för att hamna på Skansen. Jag har aldrig sett så mycket folk där möjligen beroende på Allsång på Skansen. Vi försökte titta på Nordiska vilddjur men de verkade mest intresserade av att ligga i skuggan.

Under veckan åker en son till Spanien och en till Ungern. Hoppas juniorerna klarar värmen.

IMG_1639.webp

IMG_1640.webp

IMG_1641.webp

IMG_1642.webp

IMG_1644.webp

IMG_1647.webp

IMG_1649.webp

IMG_1652.webp

IMG_1654.webp

IMG_1653.webp

Nej.

Jag minns det också från början av 00-talet. Om det var ThaiAirways eller någon turistgrej vet jag inte. Men minns det från Don Muang. Å alla orkidéer som folk köpte med sig i lådor på hemvägen.
Ok, flög bara charter och Phuket en gång i början av 00, Ving och bamseklubben 55555 ;)
Innan smart phones så inte många bilder från den gången, dock en selfie till @Micke.T ;)

FB_IMG_1658309274608.webp

FB_IMG_1658309248256.webp

FB_IMG_1658309198025.webp

FB_IMG_1658309178689.webp

FB_IMG_1658309166032.webp

FB_IMG_1658309154160.webp

FB_IMG_1658309143968.webp

Nej jag kom med reguljärflyg. Men farsan mötte upp med delar av hans thaisläkt och då va tydligen blomhalsband väldigt viktigt 555.. de sålde väl på flygplatsen
Jag fick också blomhalsband när jag kom med min blivande hustru till flygplatsen i Udon Thani första gången. Det var ett speciellt ögonblick och starten på en lång relation med barn och familj.

Nej jag kom med reguljärflyg. Men farsan mötte upp med delar av hans thaisläkt och då va tydligen blomhalsband väldigt viktigt 555.. de sålde väl på flygplatsen
Ok, ja jag möttes ju inte upp av någon första gången på Suvvan, gick och köpte par öl och funderade på vart jag skulle ta vägen, var ju inte direkt planerat. Då visste jag knappt att Pattaya existera och låg ett stenkast bort.
Fast hittade dit och blev kvar ;)

Ok, ja jag möttes ju inte upp av någon första gången på Suvvan, gick och köpte par öl och funderade på vart jag skulle ta vägen, var ju inte direkt planerat. Då visste jag knappt att Pattaya existera och låg ett stenkast bort.
Fast hittade dit och blev kvar ;)
Min kompis Björn sa han festade på Nana eller nåt liknande ställe i Bangkok.. så träffa han en svensk som frågade om han viller hänga med o partaja... nästa dag vakna Björn upp i Pattaya... ibland hör man fel

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K