Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Drickan är kyld, tassimo bryggaren/kapslar är med. Köttet i marinad för kvällens grillning/middag + potatissallad. Och chipsen är till drickat, ölkorven är redan slut.

2968C582-1237-4BC4-9334-27E987CB09AB.jpeg

27491F35-6669-470B-A84E-291D8A6D50B3.jpeg

D842C949-8FFA-4B3B-B1D1-3D0D402A8BED.jpeg

FE1400D9-0E13-4D7E-9941-AD6B417838F0.jpeg

Ullared, stackare! Vi nöjer oss med ett närliggande shoppingcenter, det är snart dags att åka dit. Skräpmatsdag idag nämligen, MAX kanske. Och handla på Systemet innan priserna går upp 1 september.
Sambon (vi) har ju 3 barnbarn. Så vi tänkte passa på att köpa lite till dom om vi hittar något. Vi har knappt 3 mil till gekås där vi är nu.
Brorsan behöver ”skor” till hunden och mamma behöver lite tillbehör när hon vill baka.
Hittar jag något till mig själv är det bonus.

Om en stund ska jag åka till Uppsala för att titta på Försvarsmaktens uppvisning. Kan bli besvärligt med långa köer men vi gör ett försök för att se och höra olika flygplan. Gå gärna in och titta på forsvarsmakten.se.
Det blev ett misslyckande p g a det stora intresset. Vi gav upp efter 4 timmar i bilen. En polis, som jag rådgjorde med berättade, att polisen gissade på 150.000 besökare. För 4 år sedan var det runt 40.000. Polisen berättade att hemvändande bilar orsakade köer, som gjorde att allt stod still. När vi åkte hem såg vi runt en halv mils köer.

Bra med ett stort försvarsintresse men det blir konsekvenser. I de långa köerna fanns det många småbarn, som fick gå ut och pinka på huvudleder och motorvägar.

Blir det någon mer gång, ska jag satsa på tidig revelj och vara på plats när det öppnar.

Hoppas, att andra från TS hade det bättre än jag.

Nu har jag gjort mig förtjänt av en kopp kaffe.

Det blev ett misslyckande p g a det stora intresset. Vi gav upp efter 4 timmar i bilen. En polis, som jag rådgjorde med berättade, att polisen gissade på 150.000 besökare. För 4 år sedan var det runt 40.000. Polisen berättade att hemvändande bilar orsakade köer, som gjorde att allt stod still. När vi åkte hem såg vi runt en halv mils köer.

Bra med ett stort försvarsintresse men det blir konsekvenser. I de långa köerna fanns det många småbarn, som fick gå ut och pinka på huvudleder och motorvägar.

Blir det någon mer gång, ska jag satsa på tidig revelj och vara på plats när det öppnar.

Hoppas, att andra från TS hade det bättre än jag.

Nu har jag gjort mig förtjänt av en kopp kaffe.
Jag besökte tillställningen förra gången typ 2019. Tog motorcykeln dit och parkerade den hemma hos en jobbarkompis brorsa som bor på gångavstånd från fältet. Jag passerade alla bilköer på vägen hem och led med dem. I år var det långt fler besökare och måste ha varit än värre.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K