Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag kan rekommendera Apotekets julsenap istället, den är suverän till skinkan och en tradition för mig. Men det skall vara den från det "gamla" apoteket, ingen annan.

20221223_105432.jpg
Går man till Apoteket för att köpa senap, Vad Vad är man så kräsen, förstår inte HUVA

Chevrolet la ju ner sin försäljning i Thailand för par år sen, så nog begränsat med verkstäder och reservdelar idag, sen tar jag inte råd från Thai vilken bil jag skall köpa ;)
Toyota brukar vara bäst i test och riktmärket för andra pickisbyggare läste jag i svensk biltidning..
Det kommer att komma många 2022 års bilar efter nyår till rabatterat pris.
Det sänker priset runt 100-200’ baht om du kan tänka dig det alternativet.
Vi köpte en pickup av 2021 års modell i år och fick den fullutrustad med all utvändig extra bröte på köpet. Värde ca 60’ baht
ny pris 880’ baht. Vi betalade 650’ Baht.
Man får dock mindre valfrihet att välja märke och färg ju längre tid det går på året.
Jag skulle inte valt en pickup i första läget men eftersom vi rustar upp ett hus i Rayong så har det varit enkelt att köra ner kylskåp, tvättmaskin och allsköns stora grejer som vi köper efter hand i Pattaya.

Senast ändrad:
AC reparationen på bilen blev en dyr sak, sönder och läcker, beställt nya delar och 2 dagars verkstadsarbete Månd-Tisd så blir inget Isaan imorrn, tidigast Onsd.
20.000 baht, nu börjas det, bilen färdigbetald och går över till reparationskostnader, kort hållbarhet på den bilen.
Dags att sälja....
Hade nissan ett tag som tjänstebil. 200k i repkostnad på 5 år och det var typ samma med alla nissan på firman. Detta var en navara.

Men inte lika med nissan i asien som i eu. I eu är dem made in england Vilket förklarar det ena och de andra.

Är ju inte det enda, damaskerna och det andra som är på G var ju 18.000 baht.
Snart skall säkert batteri bytas med.
Nä får se när jag kommer hem, kanske byta jämt med någon bilhandlare, kolla in en sådan där Toyota Hilux med riktigt baksäte. Testa köra pickup par år ;)
Dags att byta ändå, kört samma bil för länge.
Igentligen dags byta hus, bil och condo, haft allt för länge, behöver ju lite variation i vardagen ;) 5555.
Bilen kan jag iaf byta utan fastanställning....
Husbåt i HH...?

Chevrolet la ju ner sin försäljning i Thailand för par år sen, så nog begränsat med verkstäder och reservdelar idag, sen tar jag inte råd från Thai vilken bil jag skall köpa ;)
Toyota brukar vara bäst i test och riktmärket för andra pickisbyggare läste jag i svensk biltidning..
Ja jag hade valt en Toyota pickis. Izusu är populärast i isaan

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar