Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Blev några flaskor sprattelvatten i Gainsboro igår kväll.

20230102_221229.jpg

20230102_221145.jpg

20230102_201527.jpg

20230102_221216.jpg

Ja, efter att visat vördnad för släktings bortgång under dagen, så gick stegen till KFC enligt dotterns önskan...

1672738395976.jpg
1672738392236.jpg

Har personligen ingen högre önskan om att inmundiga KFC produkter, men den lille frågade snällt ifall pappa kunde sponsra och minska dotterns hungerkänslor.
Vilket skedde!

Larma o hjälpte förarna ur bilen nyss, inte det lättaste...han var oskadd men skärrad :thumbsup: . Han kom aldrig över krönet med 10ton sand, utan börja glida bakåt mot mig...:rolleyes:
SmartSelect_20221231_144806_Gallery.jpg
SmartSelect_20221231_144836_Gallery.jpg
SmartSelect_20221231_144827_Gallery.jpg
Ja... Inte så roligt när det händer. Nuförtiden är många underhållningsfordon utrustade med hjälpmedel som Slirej, onspot och boggitryck för att komma upp för backar. Det är också viktigt att ha tillräcklig fart för att klara backar som är isbelagda. Själv växlar jag manuellt vid liknande backar, även om det sitter en hybridväxellåda ("automat"). Allt för att få moment att komma upp för backen.

Gjorde min första service på bilen, 1000 km idag. Vilken service när man kommer dit. Stoppades av en dam och ytterligare en dök upp. Visades in till ett fint rum där kaffe, kakor m.m. serverades.

20230103_121957.jpg
20230103_122026.jpg

Efter ett par minuter ville de jag skulle följa med ut till bilen. De hade inspekterat bilen och funnit en liten skada vänster bak där någon nuddat bilen med lite repor på baklyktan och under. Vi besökte ett berg utanför Udon på nyårsdagen, Phu Foi Lom, och troligtvis då skadan uppkommit på parkeringen.

Nu vill de ha bilen i 3 dar för att byta ut det skadade. Inget kul att bli av med bilen i 3 dar men bara acceptera.

Nästan 8x våran elräkning, strax under 3000 baht.
Nu har jag inte varit utomhus på nästan 2 veckor, suttit inne i värmen ombord och börjat kolla på hus i Sverige igen nu inatt så kommer du och skrämmer mig, kanske skall gå ut och känna på temp idag så blir jag helt avskräckt igen.
Annars kollat hus i Halland inatt, där fanns det mycket billigt.
Dom har väl uppdaterat driftkostnaderna nu efter nyår på mäklarsidorna, beräknad månadskostnad med lån och driftkostnad var betydligt dyrare nu än när man kollade för par veckor sen.

Blir ett återbesök hos tandläkaren idag, ytterligare en gammal fyllning som måste lagas. Jag har redan händerna uppsträckta inför det kommande rånet. Är dock uppe i kostnad så att högkostnadsskyddet går in och tar en del.
Är det gammal amalgam som bråkar? Hade en stor kindtand förra året där hela fyllningen flög ut, bara och jämna den i höjd med tandköttet och sedan limma dit en ny! Otroligt starkt lim det där, tror inte Karlssons klister räcker till där!

I dag åkte vi båt på Svarta Kanalerna. Har inget med skatteverket att göra utan beror på vattnets utseende. Bortsett från miljöaspekten var det en trevlig resa. Vi åkte in till city, åt och åkte tillbaka. Nu sitter jag med ett gäng damer, som spelar kort och pratar. Själv sitter jag vid datorn och läser i media om alla funderingar om det nya året. Själv har jag inte fått ett erbjudande om att fantisera fram något mot lämplig betalning.

Blir några extra dagar i Isaan, dom skulle köra hem imorrn men menlöst för en skoldag, då kan dom stanna till Sönd och gå till skolan på Måndag.
Får ungarna lekt med kusiner och annat...
Här ombord lider det mot sista veckan, får vi se om nåt mer dyker upp eller om man flyger till Gbg på Onsd nästa vecka sen ser jag då om jag bokar en resa ner, skall skicka iväg uppdaterat cv och se hur läget ser ut....

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K