Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är inkomstintyget från ambassaden som jag pratade om, inte immigration. Jag ska besöka immigration nästa vecka. Förra året gjorde jag likadant och inte hört att immigration här i Udon Thani krävt en stämpel från foreign affairs.
Om du tror att jag ska scrolla tillbaka i historiken ett år för att söka efter ett inlägg som visar att du har rätt och Holmen fel i den frågan så tar du fel, djävligt fel !! 555
@Fiskarn sökte precis som mig baserat på äktenskap, andra regler än för pension.
Sitter massa pensionister och skriver aldrig behövt, nej ni har annat, jämför äpple och päron.
Ok så jag har fel men fått kravet.
För min del gick till svenska konsulatet i Pattaya, fick inte var tvungen gå till norska, fick intyg på att arbetat och fast kontrakt men imm krävde också en stämpel från foreign affair, konsulat/amabassad räckte inte för spouse/family.
För ca två år sedan fanns det ett rykte om stora för ändringar ang pengar för visa
Nu kom jag inte riktigt på vad, det handlade om.
men jag under sökte då möjligheten att finansiera mitt visa ej med lån utan att sälja av en del till gångar samt öka sparandet För att slippa använda mig av ambassaden, utan endat bankbok.
Men alt löste sig utan några ytterligare åtgärder från mig.
För ca två år sedan fanns det ett rykte om stora för ändringar ang pengar för visa
Nu kom jag inte riktigt på vad, det handlade om.
men jag under sökte då möjligheten att finansiera mitt visa ej med lån utan att sälja av en del till gångar samt öka sparandet För att slippa använda mig av ambassaden, utan endat bankbok.
Men alt löste sig utan några ytterligare åtgärder från mig.
Ok, kanske annorlunda när utbetalt av staten?
Jag behövde kontrakt från företaget över 6 månader fastanställd, sen stämplat/godkännt av norska konsulatet och efter det stämplat av foreign affair.
Ok, kanske annorlunda när utbetalt av staten?
Jag behövde kontrakt från företaget över 6 månader fastanställd, sen stämplat/godkännt av norska konsulatet och efter det stämplat av foreign affair.
Kommer tyvärr inte i håg vad som hände vid den tidpunkten, något var det som fick mig att gå i spinn o söka andra vägar än inkomst uppgift från ambassaden.
Kommer tyvärr inte i håg vad som hände vid den tidpunkten, något var det som fick mig att gå i spinn o söka andra vägar än inkomst uppgift från ambassaden.
Jag kommer ihåg för var nyligen och min procedur var då.
Gick först till svenska konsulatet men dom neka sa att jag skall gå till norska.
Gick till norska tog ett dygn då dom behövde bekräftelse från rederiet i Norge.
Sen skickade intyget till agent i Bangkok som gick till foreign affair och fick det stämplat.
Sen skicka dom hem det med dhl och blev godkänt av imm.
Fast la ner det för tog 30 dagar till till fick 90 dagars och var tvungen dra på jobb.
Det är inkomstintyget från ambassaden som jag pratade om, inte immigration. Jag ska besöka immigration nästa vecka. Förra året gjorde jag likadant och inte hört att immigration här i Udon Thani krävt en stämpel från foreign affairs.
Tack , jo jag förstår att det är intyget från ambassaden, det skall de ju ha på immigrationen. Ok Då tar jag det som en skröna detta med att det även skall efter ambassaden stämplas av foireign affairs Tack Kentha för bra och saklig info
Tack , jo jag förstår att det är intyget från ambassaden, det skall de ju ha på immigrationen. Ok Då tar jag det som en skröna detta med att det även skall efter ambassaden stämplas av foireign affairs Tack Kentha för bra och saklig info
Där är vi olika. Jag gillar att landa senare på dan och vara framme i Pattaya nån gång på eftermiddan. Då håller jag mig vaken i våld (sover knappt nåt på planet) till 10-tiden och sen sover jag som en stock i ca: 11-12 timmar och är tidsomställd och klar för det ljuva livet när jag vaknar. Kommer jag på morgonen som jag gjorde sist så blir det en tupplur när jag kommer fram och har sen svårt att hitta dygnsrytmen. Tillbaka så vill jag dock landa så tidigt som möjligt, det går bara 2 plan till Arvidsjaur, det ena tidigt och det andra sent.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.