Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har en Lumix Gx7, står på Big camera att fortsatt kostar runt 23k för en sådan ny här nere, vad kan andrahandsvärdet vara? Använder den aldrig otympligt bära med sig kamera idag, har ju tel.

20230131_121153.jpg
Ja min EOS 5D Mark II kostade väl runt 20k svenska när jag köpte den för över 10år sedan. Andrahandsvärdet har jag inte kollat på länge men bara objektivet borde vara värt en del. Har ju en EOS 5D Mark III hemma i Sverige. Den med objektivet jag valde gick väl på strax under 40k svenska då jag köpte den. Den ligger också bara i ett skåp hemma. Fotar bara med telefonen nu förtiden. Roligt att fota med en riktig kamera men orkar inte släpa på den. Sist jag använde systemkameran var under en fjällvandring 2021.
Jag brukade serva mina Canon kameror och objektiv i Thailand.
Väldigt billigt och bra.
Okej då kanske den får vara kvar här då för hinner inte nu.

Köpte en ny eller två nya mobiler idag. Sambon har startat upp sin idag, min tar jag hand om i morgon.
Dyrt blev det, men prioriterar man rätt så funkar det.

0F6249EC-2A0B-4A88-83B8-443D6641E29F.jpeg

1B49C2F0-7B0B-46BE-9A60-2F83B1909444.jpeg
Jag köpte också en ny iPhone för ett tag sedan fast en billigare variant bytte från en 6:a till en SE.
Den är lite liten men helt okej för det jag använder den till.
Det enda jag använder den till är att ringa ta emot samtal swisha och Apple Pay…är ytterst sällan jag använder den till att surfa med.
Har 108 GB sparade i min surf pott.
Är jag hemma använder jag min iPad till det mesta.

Jag hade ett magnet skal från den gamla som passade till den nya.
Nu har jag börjat få meddelanden om att jag har ett skal som inte är certifierat..det fick jag aldrig i den gamla.
Hur kan Apple veta att jag har ett skal som inte är certifierat?
Har Apple speciella magneter i sina skal?
Är det någon som vet?
Är man övervakad eller:oops:

1675168718510.png

Skall ut på en cykelrunda först, ingen långtur sen blir det fram med högtrycken och vaska av ute samt bilen den behöver med tvättas.
Sen blir det en gratislunch idag, fick ingen leverans på det jag beställde från Grab igår så vi åt rester och fick en 60 baht kupong, räcker till en khao man gai..
Känns som det blir en billig vecka om inget oväntat.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K