Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Denna bloggen läser jag varje dag och jag tycker den verkar vara ganska trovärdig både vad gäller information och förslag om man vill donera pengar.
Du har inte lust att dela med dig var du hittar din trovärdiga information?

Vad jag förstått så handlar det om svenskar som tilhandllar bilar till Ukraina som man fått av andra svenskar,o nu påstår några att man tar betalt för detta.
Är så fallet så är är det svenskar som gör något galet inte Ukraina.

Läser på fejjan att Olearys i Ban Phe får in en massa nya "svenskvaror" i sitt sortiment i mitten av mars:

Några exempel:
- Västerbottenost
- Bullens pilsnerkorv
- Perstorps Ättika
- Santa Maria grillkrydda
- Gevalia Mellanrost
- Slotts senap
- Johnnys senap
- Felix saltgurka, gulasch, köttbullar i sås, smörgåsgurka, rödbetor och råröda lingon
- Abbas Matjesill
- Estrella Grillchips

Olearys S.B.D

Läser på fejjan att Olearys i Ban Phe får in en massa nya "svenskvaror" i sitt sortiment i mitten av mars:

Några exempel:
- Västerbottenost
- Bullens pilsnerkorv
- Perstorps Ättika
- Santa Maria grillkrydda
- Gevalia Mellanrost
- Slotts senap
- Johnnys senap
- Felix saltgurka, gulasch, köttbullar i sås, smörgåsgurka, rödbetor och råröda lingon
- Abbas Matjesill
- Estrella Grillchips

Olearys S.B.D
Det ända som är nytt är väl ättikan men det är inte fy skam.

Vad jag förstått så handlar det om svenskar som tilhandllar bilar till Ukraina som man fått av andra svenskar,o nu påstår några att man tar betalt för detta.
Skall du försvara Ukraina gällande korruption 5555.
Är ju enligt dom flesta internationella organ både innan och under kriget ett av världens mest korrupta länder och har du missat att flera av presidentens närmaste har blivit avsatta pga korruption?

"I samband med att flera korruptionsskandaler uppdagats i Ukraina har avgångarna bland högt uppsatta tjänstemän duggat tätt.

Under tisdagen meddelade biträdande stabschef Kyrylo Tymosjenko och vice försvarsminister Vyacheslav Shapovalov att de säger upp sig och vice riksåklagaren Oleksij Symonenko uppges ha fått sparken, enligt nyhetsbyrån Reuters"

Senast ändrad:
Använder man ETC (den värsta vänsterblaskan som finns) eller Fria Tider (den mest proryska som finns) som referens när det gäller trovärdig information om Ukraina då kan man ju börja undra.
Då kan man ju lika gärna använda Lars Wilderängs blogg eller Blågula Bilen.
Dom är nog minst lika tillförlitliga.

Använder man ETC (den värsta vänsterblaskan som finns) eller Fria Tider (den mest proryska som finns) som referens när det gäller trovärdig information om Ukraina då kan man ju börja undra.
Då kan man ju lika gärna använda Lars Wilderängs blogg eller Blågula Bilen.
Dom är nog minst lika tillförlitliga.

Trodde att de donerade vapen och ammo, inte pengar, jag kan säkert ha fel.
Fel tråd att svara i, men ja du har i detta delvis fel , de skänker vapen ammunition , mat . mediciner mm men även stora summor i kontanter samt bilar som tyvärr av korrupta ledare säljes till militären och pengarna in på privat konton. Skulle vilja att admin stoppar detta i Ukrainatråden i stället , då det passar bäst där

Skall du försvara Ukraina gällande korruption 5555.
Är ju enligt dom flesta internationella organ både innan och under kriget ett av världens mest korrupta länder och har du missat att flera av presidentens närmaste har blivit avsatta pga korruption?

"I samband med att flera korruptionsskandaler uppdagats i Ukraina har avgångarna bland högt uppsatta tjänstemän duggat tätt.

Under tisdagen meddelade biträdande stabschef Kyrylo Tymosjenko och vice försvarsminister Vyacheslav Shapovalov att de säger upp sig och vice riksåklagaren Oleksij Symonenko uppges ha fått sparken, enligt nyhetsbyrån Reuters"

Det handlar inte om corruption i Ukrajna , Utan om att Svenskar som är de som står f¨r korruptionen. Men vad som är sant vet jag ej, kan vara att man utnyttjar givmilda svenskar För att sälja bilarna till Ukraina. Om så är fallet så är ju det svenskarna som tillskaskanskar pengarna. Man skyltar ju med att de är en ideell organisation.
Men vad som är sant har jag ingen aning om.
Om ukraina är invålderar i detta så förvarar jag inte dom.

• Like
Reactions: Nox
Du skriver som om korruption vore otänkbart i Ukraina och måste vara där han fått infon från som det är fel på.
Så jag gav dig en lista så kan du se var Ukraina ligger internationellt på korruptionslistan.
Var ser du att jag skriver att det inte finns någon korruption i Ukraina?
Jag bara undrar var han får sin trovärdiga information ifrån.
Och om han ville dela med sig.

Senast ändrad:
Sitter och funderar på varför jag inte längre kan se eller söka i politiktrådarna, Bannad kanske :laugh2:
Efter detta inlägget ifrån dig så kollade jag upp orsaken.
Du hade fyllt upp den sk ”skräpposten”, så jag bad @Berralund fixa det. Så den snälla moderatorn @Berralund tömde din skräppost tidigt i morse och jag ser nu att det hjälpte eftersom du hittat till politiktrådarna igen.

Hemma nu efter en kall men otroligt fin dag ute på fjället. 27 minus då vi började köra skoter men varmare uppe till fjälls. Det började segt men på eftermiddagen var rödingar som tokiga & ibland hann inte pirken ner mot botten så högg dom.
Ett sånt här fiske får man sällan uppleva..

20230222_161913.jpg

Hemma nu efter en kall men otroligt fin dag ute på fjället. 27 minus då vi började köra skoter men varmare uppe till fjälls. Det började segt men på eftermiddagen var rödingar som tokiga & ibland hann inte pirken ner mot botten så högg dom.
Ett sånt här fiske får man sällan uppleva..

20230222_161913.jpg
Wow, fryst fisk direkt ur borrhålet och röding till på köpet. Få förunnat! :)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K