Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag kör på, hoppar över vilodagen idag, bara 5 dagar igen.

20230302_103644.jpg

I dag blev det en sväng till IKEA för att titta på kök. Frugan drömmer om att byta sitt cityhus till ett längre ut. Jag åt deras köttbullar och kände mig svensk. Därefter inköp av thaifisk och färd till svärfar. Vi körde honom till släktens sjukhem där han numera bor för det mesta.

I dag fick jag 694 kronor i elåterbäring. Tack EBBA.

Lokalradion har reporter som sänder därifrån & det går rykten om att 3 personer befunnit sig i området gående med snöskor.
Helikopter och fjällräddare är på platsen.
Uppdateringar kommer nog under kvällen
Vilka medlemmar verkar / kan vara drabbade? Walter som rapporterade hade tydligen läst det på internet verkar det som.

Våra tankar går naturligtvis till medlemmarna, deras familjer och övriga anhöriga samt drabbade.

Kusin skicka gammalt inlägg..naivitet eller genetiskt.... :rolleyes:
Klart att det är genetiskt.
Man var helt enkelt tvungen att ha högt förtroende till sina medmänniskor för att det skulle vara möjligt att överleva i detta klimat. En sådan sak som allemansrätten kan inte fungera i andra kulturer och här är den väl snart på väg att upphöra.

De som har en annan kultur utnyttjar naturligtvis detta. I de flesta kulturer är det den som blir blåst som får skylla sig själv. Den som lurar dig är bara duktig! Se bara hur "välfärden" slaktas av främlingar, som om den vore grisen Särimner och Svenne Kålrot står där som en Dront och förstår inte "Voffor gör di på detta viset?"

Vilka medlemmar verkar / kan vara drabbade? Walter som rapporterade hade tydligen läst det på internet verkar det som.

Våra tankar går naturligtvis till medlemmarna, deras familjer och övriga anhöriga samt drabbade.

Tror nog inte någon medlem här på TS är i lavinen.
Men trist om det visar sig att det omkommit folk där.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K