Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vilket väder man kom fram till, kollar lite flygresor framigenom, Quatar som verkar billigast t&r nästa månad.

20230307_175135.jpg

20230307_190218.jpg

20230307_193633.jpg

20230307_193642.jpg
Fulaste stället i Stockholm!

Då han't du sett medborgarplatsen...parad centrum alla tanks...
Medborgarplatsen ser jag varje gång, köper maten på gatuköket där när jag bor här.
Men där är det mest nutid, utländska uteliggare och poliser.
Men tåget och hållplatsen på arlanda, alla står där grå gloomiga, tysta och väntar, går in på rad och sätter sig tyst, bara väntade på musiken.

Upplevelse idag, stärkte vad jag skrivit innan om skandinaviska matroser idag.
Kl slog 06 matrosen på vakt, nu drar jag hem.
Kapten det kan du inte göra, måste ju vänta på din avlösare.
-Nä, varför skall ja göra det jag drar nu.
Det här kommer bli rapport till rederiet.
Det skiter jag i, nu drar ja.
Sen gick han ner drog iland landgången själv trots isps 2 i alla hamnar i Norge och stack.

Sen gick han ner drog iland landgången själv trots isps 2 i alla hamnar i Norge och stack.
Vars ä du o drick..? Beafeater in, Götgatan...

Det är en av orsakerna till att jag jobbar i Norge.
Det är lätt att vara både längst, snabbast och starkast när man befinner sig på ett dagis

Man har nog blivit snålskadad.
Blev ingen avmönstringsöl, ok för hade ingen plan för det.
Men när jag satt på sovjettåget så tänkte jag att nåt kan ja ju unna mig dessa 2 dagar i Stockholm så gick på systemet vid Åhlens och köpte den här lyxprodukten för 69kr.
I Sverige är det inte dyrt idag att bli onyckter, tom Danmark är dyrare pga kronkursen.

20230308_001949.jpg

Hemma igen från Stockholm. Var orolig för att snöovädret skulle ställa till det men efter 5 minuter försenad avgång (och språngmarch som en skållad iller mellan plattformar efter sent spårbyte) kom vi fram till Lund endast 10 minuter försent.
Det var ett späckat och skrämmande program med intressanta föredrag. Bodde på Scandic Kungsgatan 70 och lämnade inte hotellet på hela tiden. Litet rum men helt ok, rekommenderas!

Sagt hej då till en släkting som varit här & hälsat på hos mig i några dagar.Han är mycket fiske intresserad och speciellt fisket efter röding uppe på fjället då man ligger på ett renskinn och kikpimplar. Nu åker han hem till Luleå igen med det mesta av fisken vi fick och är otroligt nöjd med dagarna här.

Blev bara en tur till pizzerian, nu på rummet och dagdrömma/planera vad som skall göras när man kommer hem.
Nu när man fått fast behöver man inte hålla lika hårt i pengarna med tanke på att man inte vet hur nästa månad ser ut arbetsmässigt.
Första veckans plan blir att piffa upp lite hemma först, börjar med en tur till IKEA sen till någon gardinmakare och få sytt upp nya gardiner till undervåningen.
Sen till närmsta trädgårdsnisse och se om vi kan få fixat upp tomten och en trädgårdsskötare som kan komma par dagar i månaden.
Andra veckan blir till Kanchanaburi åka tåg och kolla på bron över kwai.

20230308_150325.jpg

20230308_151312.jpg

20230308_152052.jpg

Blev bara en tur till pizzerian, nu på rummet och dagdrömma/planera vad som skall göras när man kommer hem.
Nu när man fått fast behöver man inte hålla lika hårt i pengarna med tanke på att man inte vet hur nästa månad ser ut arbetsmässigt.
Första veckans plan blir att piffa upp lite hemma först, börjar med en tur till IKEA sen till någon gardinmakare och få sytt upp nya gardiner till undervåningen.
Sen till närmsta trädgårdsnisse och se om vi kan få fixat upp tomten och en trädgårdsskötare som kan komma par dagar i månaden.

20230308_150325.jpg

20230308_151312.jpg

20230308_152052.jpg
Miljonärer går inte på Ikeja!!!!:laugh2:

20230308_150325.jpg

20230308_151312.jpg

20230308_152052.jpg
Nu kan du unna dig mat på trevlig restaurang med ett gott vin till. Förr gick man till Cattelin men den finns nog inte kvar. Fan sitta på rummet och dricka tetravin suger :)

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K