Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Dopp i poolen efter att ha checkat in.

20230404_123412.jpg

När jag tittat igenom bilder inser jag, att jag har syndat och inte redovisat en del bilder av platser som jag ar beskrivit i text. Ska försöka bättra mig.
Börjar med några bilder från en favoritpark där jag vandrade runt en gångbana 4X736 meter vid lagom värme och något varv mindre om det var varmt. Parken ligger i BKK nära Rama IX park. Parken består av en liten sjö. I denna finns en ö med hus för meditation mm.
I pölen finns det gott om fisk som matas av barnen, några sköldpaddor som matas av vuxna samt några varaner som hittar mat själva.

IMG_1963.JPG

IMG_1964.JPG

IMG_1965.JPG

IMG_1966.JPG

IMG_1967.JPG

IMG_1968.JPG

IMG_1969.JPG

Flygdags, var lite jobbig bakfylla igår efter flyget, dom fyllde lite för mycket i glaset på Qatar men ok idag.....
Vart billigt iaf blev bara frukost igår och den ingick, idag får man maten betald.

20230404_113209.jpg
Ja jävlar du kanske fick samma flygvärdinna som mig. Hon bara hällde fullt glas med sprit och en droppe slödrick. Drack inte upp hela glaset för blev föf packad. Hällde ut hälften.

Jag var med ett gäng thailändare i Japan några dagar. Vi hade helt olika intressen. För thailändarna handlade det mest om shopping, mat och prat. Jag var road av samhället, som jag fann intressant. Tyckte att det påminde rätt mycket om Sverige. Några iakttagelser. Man hade små bilar av modeller, som är ovanliga i t ex Sverige. Tittade efter skorstenar på husen och hittade två. Guiden förklarade det med att alla hus uppvärmdes med el numera. "Förut" eldade man med ved. Upplevde japanerna som välorganiserade. Fanns rätt många rökpelare från underjorden på en del platser.

Eftersom jag är intresserad av militärhistoria har jag haft svårt för japaner och vad de hittade på under kriget med olika mycket elaka påhitt t ex "bambusängar". Dagens japaner verkade dock mänskliga.

IMG_1892.JPG

IMG_1894.JPG

IMG_1895.JPG

IMG_1896.JPG

IMG_1905.JPG

IMG_1909.JPG

IMG_1910.JPG

IMG_1915.JPG

IMG_1917.JPG

IMG_1926.JPG

Har just svarat på en enkät om politik och fackföreningar inom staten. Misstänker att partierna vill veta vad man tycker om olika politiker och vad fackföreningar kan göra för att hävda sig. Misstänker att M och ST var uppdragsgivare.

Om några timmar ska vi iväg för att fira att "prinsessan" fyller 4 år. En viktig dag för henne. Hon är ensam prinsessa bland 4 prinsar och en femte under leverans. Vi har köpt thaikläder och drömfångare till henne. Drömfångare är poppis bland dagens småttingar förefaller det.

Ja, ett bortskämt folk.
Det blir masspsykos bara någon nämner ordet jobb.
Kompisen har Göteborgs Wärtsilä är ombord på en rigg och överhalar sina Nohab 25or.
Allt med olja öppnar de bara och låter rinna ner på tanktaket. Så idag var det en norsk motorman som låg och samlade upp olja på tanktaket, då ställer sig en av Wärtsilägubbarna och pissar i ett hörn av maskinrummet rakt ner på motorman: Vart tydligen ett jävla upprörd stämning i maskin. Men Norrman hade väl inte lärt sig att säga safe word tänker jag.

GGG

Kompisen har Göteborgs Wärtsilä är ombord på en rigg och överhalar sina Nohab 25or.
Allt med olja öppnar de bara och låter rinna ner på tanktaket. Så idag var det en norsk motorman som låg och samlade upp olja på tanktaket, då ställer sig en av Wärtsilägubbarna och pissar i ett hörn av maskinrummet rakt ner på motorman: Vart tydligen ett jävla upprörd stämning i maskin. Men Norrman hade väl inte lärt sig att säga safe word tänker jag.

GGG
Jag tänker vad var pissgubben?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7