Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Absolut, Ekerödsrasten håller betydligt högre kvalitet på maten. Donken och Burger King måste väl följa amerikansk standard och den är inte särdeles hälsosam.
Jag får erkänna att hamburgaren om än väldigt god så var den rätt kryddig med lite lätt tuggmotstånd så den uppskattas troligen inte av speciellt de lite mindre barn som nog mycket hellre äter t.ex. en Burger King, Mac Donalds eller Max burgare och naturligtvis själva upplevelsen. Ekerödsrasten har varit ett naturligt stopp stopp för min del i rätt många år då man åkt till t.ex. Lund, Malmö eller Köpenhamn oftast på väg hem till Kalmar. Tanka bensin i bilen och tanka burgare till magen är rutinen 555. Hälsomässigt tror jag oavsett man inte kan kalla det när man äter en burgare med bröd samt pommes och en Pepsi 175 kr gick kalaset på vilket är en stor ändring uppåt sedan jag åt samma sist.
Min fru är jättetrött efter resan då hon inte kunde sova på Thai Airways och sedan fick vänta i rätt många timmar på Suvarnabhumi innan Thai Smile flyget gick till Udon Thani. Hon hade tänkt ta det lugnt men det blev ett restaurangbesök på väg hem från flygplatsen med kompisar som hämtade henne. Och nu när hon tänkt vila så blev hon bjuden att åka middag hos vänner som det ju inte går att tacka nej till 555. Hon kan förhoppningsvis sova bra i natt men så är ju det här med Jetlag...
Själv har jag just blivit färdig med att tvätta min VW Passat (i regnvädret och några plussgrader) som jag körde tur och retur med till Kastrup med och som jag nu skall ta en tur med till närmaste ICA butiken så jag får ge bromsarna några ordentliga inbromsningar för det gör gott för bromsskivorna. Sedan får nog Passat'en stå i garaget ett tag för det lär vara snöslask och kallare väder på gång och då kommer jag köra med min gamla Subaru istället...Har fått besked att jag skall ta med mig ostkaka till julfirandet så hoppas det finns Jul-ostkaka på ICA. Glöggen är slut så det får bli några sådana flaskor också.
Det finns skräpmat och skräpmat. Mer eller mindre onyttigt. Sist jag åt på Ekerödsrasten fick man betydligt mer sallad och andra nyttigheter än på dom amerikanska kedjorna. Och med det lite bättre samvete.
Det jag gör just nu är att titta ut genom fönstret och det utlovade snöovädret har just startat. I ugnen puttrar en janssons och nyss åkte en nygriljerad skinka ut därifrån. Nästa rätt på ingång är honungsglaserade revbensspjäll. För att orka med all matlagning så tar jag mig en öl och en liten whiskey. Ha nu en god jul och ett gott nytt år alla medlemmar. Gräla inte med varandra utan tänk på att det är "mänskligt att fela, men gudomligt att förlåta". MVH Lilla Fridolf
Det jag gör just nu är att titta ut genom fönstret och det utlovade snöovädret har just startat. I ugnen puttrar en janssons och nyss åkte en nygriljerad skinka ut därifrån. Nästa rätt på ingång är honungsglaserade revbensspjäll. För att orka med all matlagning så tar jag mig en öl och en liten whiskey. Ha nu en god jul och ett gott nytt år alla medlemmar. Gräla inte med varandra utan tänk på att det är "mänskligt att fela, men gudomligt att förlåta". MVH Lilla Fridolf
Slappar i soffan med en kopp varm glögg,har 2 lediga dagar nu.
Sedan blir det jobb ända fram till klockan 06.00 1 januari,så både julafton och nyår kommer firas på kneget
Slappar i soffan med en kopp varm glögg,har 2 lediga dagar nu.
Sedan blir det jobb ända fram till klockan 06.00 1 januari,så både julafton och nyår kommer firas på kneget
Det lär behövas för kallare ska det ju bli, jag har en ouppackad värmefläkt stående här och kanske är det dags att packa upp den, det ska ju bli 11-12 grader nu några nätter framåt.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.