Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Julia läser på för SFI prov i nästa vecka o jag förbereder för genomgång med henne av redovisning och kontoplan innan hockeyn börjar :p :beer:
SmartSelect_20240105_161907_Gallery.jpg
SmartSelect_20240105_161514_Gallery.jpg
SmartSelect_20240105_161457_Gallery.jpg

Tar in denna bulkare, legat 1 vecka på redden. Lotsen sa allt sönder fruset skithus , vatten . Kondensen rinner på stålskotten Svår förtöjd trossar ned isade, vinschar som inte har värme på hydrauliken inga rutiner för att starta upp i tid osv. Blir nog vad det blir då luckor och kranar skall igång. Ja det är med vinter blir nog en överraskning för många. Tillika inte roligt för dessa billiga besättningar inte några vinterkläder knappt handskar. 20 000m3 sågat skall lastas lär nog ta tid.

20240105_155711.jpg

Tar in denna bulkare, legat 1 vecka på redden. Lotsen sa allt sönder fruset skithus , vatten . Kondensen rinner på stålskotten Svår förtöjd trossar ned isade, vinschar som inte har värme på hydrauliken inga rutiner för att starta upp i tid osv. Blir nog vad det blir då luckor och kranar skall igång. Ja det är med vinter blir nog en överraskning för många. Tillika inte roligt för dessa billiga besättningar inte några vinterkläder knappt handskar. 20 000m3 sågat skall lastas lär nog ta tid.

20240105_155711.jpg
Tall kubb...?

20240105_155711.jpg
Jäkligt synd om sjöfolket ombord, det är dom som får lida. Samtal till ITF...?

Och sedan tillkommer alla nya miljöregler! Man blir bestört när man läser allt man får från Naturvårdsverket!o_O Nu skall alla företag börja sopsortera! Hjälper Indien mycket och andra stora länder!
Är nog enkelt för dig ändå...svets pinne i metall återvinning, krita att rita på plåt är naturmaterial, sand återanvänds mm. Problemet är tomma färgbyttor då du säkert kör dem i olistad bil till stationen... ;)

Då får vi väl hoppas att du slipper.
Mitt mål efter pension har varit att aldrig se en snöflinga.

Tyvärr bröts det löftet senare delen av 2022 pga att försäljningen av min lägenhet gjorde att jag var tvungen att vänta in köparna som tog över lägenheten 1 december 2022.

Jag hoppas att det inte händer en gång till. Jag har nog av snö och kyla så det räcker och blir över. Jag minns några tillfällen med 40 graders kyla i min ungdom och vill inte uppleva en minusgrader i mitt liv förrän döden.

Satuu

Mitt mål efter pension har varit att aldrig se en snöflinga.

Tyvärr bröts det löftet senare delen av 2022 pga att försäljningen av min lägenhet gjorde att jag var tvungen att vänta in köparna som tog över lägenheten 1 december 2022.

Jag hoppas att det inte händer en gång till. Jag har nog av snö och kyla så det räcker och blir över. Jag minns några tillfällen med 40 graders kyla i min ungdom och vill inte uppleva en minusgrader i mitt liv förrän döden.

Satuu
Oj det låter traumatiskt. Tråkigt, själv gillar jag när det skiftar mellan årstiderna men vintern är för lång. Den kan man korta av med resor :)

Julklappar i januari?
Ja vad jag läste så delas julklapparna ut på 13 dags afton här när dom 3 vise männen kom med gåvor men kanske heter nåt annat.
Och inatt
Dom är ju katoliker här inte protestanter så firandet ser väl olika ut.

How do you celebrate 3 Kings day in Spain?
How is it celebrated? Popular traditions during the holiday include gift-giving, large feasts and indulging in King Cake or Rosca de Reyes.

Just like children waiting for Father Christmas, Spanish children have to get to bed early after watching the parades to ensure they don’t miss the Wise Men bearing gifts. They leave their best pair of shoes, sparkling clean, outside their doors to be filled with gifts. Again, just like with Father Christmas, Spanish children write letters to the Three Wise Men before the big day and leave out snacks and drinks for their camels. Naughty children might get sweet ‘coal’ in their shoes instead of gifts.

Julklappar i januari?
Läste i Expressen nu, artikel idag.

De tre vise männens dag
I många kristna länder tillhör trettondagen de tre vise männen som sades ha kommit till Betlehem 13 dagar efter Jesus födelse med sina gåvor. I många länder firar man denna dag genom att utbyta presenter, och inte under julafton som i Sverige.

Ja lappmöglet lär vi inte bli av med förrän tidigast i nästa vecka. Jag fick nästan spränga bort isen från rutorna på bilen när jag skulle köra idag. Det tog en stund att få den körklar. Temperaturen har orkat upp till -11 nu, ovanligt här i Skåneland.

Ny Istid, för er ovana sörlänningar, @Berralund
Greta, gnäller minsann inte när det kommer till kylan, men när det värmer på blir hon rabiat.

Annars, så tar jag mig en "tänkare" om jag ska släpa mig själv till optikern och investera i ett par nya ögon(Har redan gjort ögonkontroll)och sen springa över till butiken och hämta beställd vara som inte kan lämnas vid ytterdörren, men nu, kl. 09:00 så blir det ett intag av Nutrilett...

@JBK.Ltd.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar