Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nåja, efter regn kommer sol säger dom som vet. Efter Immigration var det andra dagen på en tvådagars huvudtävling i bridge i Jomtien. Efter första dagen hade jag och min norska makker en ganska blygsam placering men han spelade som i trans och slet med mig till en andraplats. :)
1705614103693.png

Ja är man Thaisnackare som snackar Thailand i Thailand så måste man göra rent ACn, detta då det är varmt o skönt i Thailand, så varmt så man faktiskt måste kyla ner sig och ACn fungerar bäst när den är ren.

Naturligtvis görs den rent med högtryck, det finns ingen möjlighet att komma åt och få bort att smuts annars. Särskilt utedelen var väldigt skitig invändig.idag, men tar man högtryck ja då går det bra.

IMG_20240119_141811.jpg

Bättre så till vida att man behövde inte köa utomhus lika mycket som innan. Men hur skoj var det att efter två timmars köande få bakläxa på sin pensionärsvisaansökan trots att man anlitat en konsult för att allt skulle bli rätt med alla kopior och underskrifter. Min pension räcker inte riktigt till för att komma upp till 800 000 men det lilla som fattas täcker jag upp mer än väl med tillgångar på SCB. Jag hade ett intyg från dom skrivet i tisdags men jag föll på att bankboken inte var uppgraderad i dag. Ja vad säger man, bara att bryta ihop och komma igen är väl det enda man kan göra och sen ta nya friska tag i morgon.
I dag gick det bättre ! Jag slapp köandet utan fick komma fram direkt till samma man som i går med en kopia på min nyuppdaterade bankbok. Då var det snabbt avklarat sen pröjsa 1900 bath och komma tillbaka på måndag för att hämta passet med nytt pensionärsvisum ! :)

Blev en liten tupplur efter 4 timmars morgonjobb 4-8 varav 1.5 timma gick till promenad.
Nu ner och köra ett axelpass.
Hemma har det varit nån typ av liten fest på skolan för dom yngsta, föräldrarna utklädda till olika seriefigurer, frugan fick en zebra dräkt, kanske skall vara zebran i Madagaskar?

FB_IMG_1705658429468.jpg

FB_IMG_1705658484921.jpg

Messenger_creation_0a05c040-2a20-4cfc-83f2-569f592bdc38.jpeg

Jag har aldrig betalat för något på något flyg till och från Thailand förutom Finnair och Norwegian.
Hur ofta flyger du en t&r om året?
Jag flyger oftast minst lika mycket på ett år Europa - Bangkok som du gör på 6 år och testat majoriteten av dom bolag som går från Europa till Bangkok.
Min farsa är Polis. Och starkare än din!

FYI det är Finnair vi diskuterar, det är allmänt känt.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K