Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Ett stopp för enklare lunch blev det under resan hit,nu packat upp lite prylar & är ensam kvar i huset. Hennes äldre syrra kom just hit med några kvalitets öl till mig ;)

Gått runt och kollat i dom olika rummen & ser den byggstädning hennes släktingar gjort hör inte riktigt till dom bättre man sett :) nå då finns det lite att göra även för mig..
Huset sett från vägsidan och sedan är det fortfarande jobb kvar att göra på entrén in mot carport och tomten.

20240119_153516.jpg

20240119_184304.jpg

20240119_182629.jpg

20240119_183015.jpg

Ett stopp för enklare lunch blev det under resan hit,nu packat upp lite prylar & är ensam kvar i huset. Hennes äldre syrra kom just hit med några kvalitets öl till mig ;)

Gått runt och kollat i dom olika rummen & ser den byggstädning hennes släktingar gjort hör inte riktigt till dom bättre man sett :) nå då finns det lite att göra även för mig..
Huset sett från vägsidan och sedan är det fortfarande jobb kvar att göra på entrén in mot carport och tomten.

20240119_153516.jpg

20240119_184304.jpg

20240119_182629.jpg

20240119_183015.jpg
Tog du inget foto på kvalitetsölen? Ser bara Singha.
Snyggt hus, mina gamla trakter.

20240119_153516.jpg

20240119_184304.jpg

20240119_182629.jpg

20240119_183015.jpg
Nice! Ser riktigt trevligt ut. :thumbsup:

Nice! Ser riktigt trevligt ut. :thumbsup:
Tackar.. Jo lilla sambon som ritat det & som hon vill ha det :) lite detaljer har jag nog inspirerat med,men tror nog att lite mera svenskt tänkande om placering av strömbrytare och eluttag hade gjort helheten mycket bättre:) :)
Men som många av oss redan vet så tycker ju thai att falang inte kan!!
Nå men viktigast är ju att hon är nöjd med huset,hon har ju faktiskt bekostat största delen själv. Visst finns jag med som sponsor iom att jag också ska bo här..

Tackar.. Jo lilla sambon som ritat det & som hon vill ha det :) lite detaljer har jag nog inspirerat med,men tror nog att lite mera svenskt tänkande om placering av strömbrytare och eluttag hade gjort helheten mycket bättre:) :)
Nå men viktigast är ju att hon är nöjd med huset,hon har ju faktiskt bekostat största delen själv. Visst finns jag med som sponsor iom att jag också ska bo här..
Svenskt tänkande gällande placering av elkontakter fungerar inte så bra vid översvämningar.
Har ingen under maghöjd hemma på undervåningen, passade bra när sonen var bäbis med.

Helt rätt! Ge o ta är nog den "försiktige" generalens melodi :). Detaljer och olika kulturer må vi finna oss i oavsett :rolleyes:...jordfelsbrytare går före samt att byggprocessen löper på:thumbsup:. Minns hur jag i ren entrepenad anda ville ta in byggpriser från 3 till 5 hantverkare i Surin på egen specifikation vilket var bara o glömma a morbrorn till Julia. Typ man skan't skapa problem som in't finns, hahaha:beer:Fint hus o njut av vistelsen ni har nu:beer:

Helt rätt! Ge o ta är nog den "försiktige" generalens melodi :). Detaljer och olika kulturer må vi finna oss i oavsett :rolleyes:...jordfelsbrytare går före samt att byggprocessen löper på:thumbsup:. Minns hur jag i ren entrepenad anda ville ta in byggpriser från 3 till 5 hantverkare i Surin på egen specifikation vilket var bara o glömma a morbrorn till Julia. Typ man skan't skapa problem som in't finns, hahaha:beer:Fint hus o njut av vistelsen ni har nu:beer:
Vet inte om det är kultur, kanske din familj? Vi tog in två byggfirmor som la bud på komplett hus som vi ville ha det.
Skulle bli 2,1 miljoner baht från den vi valde för ca 200m2 boyta, 3 sovrum, 2 vardagsrum, 2 toaletter och kök.

I dag gick det bättre ! Jag slapp köandet utan fick komma fram direkt till samma man som i går med en kopia på min nyuppdaterade bankbok. Då var det snabbt avklarat sen pröjsa 1900 bath och komma tillbaka på måndag för att hämta passet med nytt pensionärsvisum ! :)
Ja ni kapitalister har det bra! En annan får slita i svetsverkstan länge än! :unsure::angel:

Ja varför skulle inte thailändskoran kunna bli rika som alla andra?:beer:

Ene matrosen ombord reser också till Thailand för första gången nu när vi mönstrar av om 2 o 1/2 vecka,
Möjligt blir flytt om han trivs där nere, han skall börja med Hua Hin, en kompis till han bor där.
Kanske vi blir 2 ombord som flyger söderöver framigenom efter kommande avmönstringar.

Vet inte om det är kultur, kanske din familj? Vi tog in två byggfirmor som la bud på komplett hus som vi ville ha det.
Skulle bli 2,1 miljoner baht från den vi valde för ca 200m2 boyta, 3 sovrum, 2 vardagsrum, 2 toaletter och kök.
Jo, så går det bra men jag menade att bygg styra helt o hållet...precis som en husleverantör gör för att räkna hem en vinstmarginal :xmas_smiley: . Men den "gubben" synar Thai direkt och den tysta leken är igång, hahaha. Klart som f**n att en farang in't begrip, dom än't dum utan smart :). Så bäst o va en "försiktig" General o trives:thumbsup:

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K