Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Men det är rätt så omständigt.

Först ska alla papper lämnas och kollas i en lucka utanför Immigrationen sen in och lämna dem till en tjej som kollar dem där, innan hon lämnar över papperna till en tredje som kollar inkomstintyget och godkänner det hela :)
Jag slipper den första, bara en instans som kollar alla kopior, sen ser jag om hon lämnar över dem till en officer eller om hon kommer ut till mig igen och vill komplettera

I Buriram kräver de färgkopior, duger inte med Svart vita. Vet du varför?? , De förklarade detta med att Svartvita foton är för avlidna människor
Man undra hur de tänker eller om de gör det.

Varje år ska det lämnas en karta som visar vad jag bor, man kan ju undra var de gjort av de första kartan som jag gav dem för 10-12 år sen. De 2-3 gånger de har besökt mig har de alltid ringt innan för att få vägbeskrivning till huset:laugh2:

Sovjet Gulag system! :angel: :p
De tänker inte speciellt mycket, de har rutiner de följer. Thai är inte ett tänkande folk som jag upplever dem. De ansträger sig oftast inte mer än nödvändigt, därför det står i reglementet att de skall vara en vägbeskrivning samt färkort på paret i köket, i sovrummet samt utanför huset och även utyanför grinden med en adresskylt synlig , och nya bilder varje år. Myndighetsmissbruk kallas detta i Sverige, här är det fullt normalt, uppfyll kriterierna eller försvinn från Thailand

De tänker inte speciellt mycket, de har rutiner de följer. Thai är inte ett tänkande folk som jag upplever dem. De ansträger sig oftast inte mer än nödvändigt, därför det står i reglementet att de skall vara en vägbeskrivning samt färkort på paret i köket, i sovrummet samt utanför huset och även utyanför grinden med en adresskylt synlig , och nya bilder varje år. Myndighetsmissbruk kallas detta i Sverige, här är det fullt normalt, uppfyll kriterierna eller försvinn från Thailand
Gäller inte pesionärsvisum.

Är och handlar pizza, ingen lust göra nåt i köket, blir den andra pizzan från pizzeria i år.

20240228_160601.jpg

20240228_160425.jpg

Inget bridgespelande, får man hoppas.
Det räknas till gängkriminalitet med så många på plats.
Nix, det var bara jag som var kriminell i det gänget. Eftersom jag är så liten och tystlåten så bestämdes det att jag trots detta fick vara med i gänget, i alla fall en gång liksom lite på prov. Jag tyckte själv att jag skötte mig ok men man vet ju aldrig ifall man är välkommen nästa gång. Att man inte ska betygsätta sig själv har jag sett ett flertal exempel på hur tokigt det kan bli när man ägnar sig åt sådant, huva huva.

Är på en ny badtrip men denna gång till en pool ganska nära mitt boende. Betydligt bättre än gårdagens utflykt, på alla sätt.

20240228_151645.jpg

20240228_150745.jpg

20240228_160342.jpg

20240228_160359.jpg
Efter detta bara hem för en dusch, på med fräscha kläder och sen iväg till Harrys på födelsedagskalas, en av ägarna fyllde år. Fullt med trevligt folk och det bjöds på jättegod mat och bra live-musik. Jag tog en del foton, trodde jag i alla fall, men dom tycks ha försvunnit på nåt konstigt sätt. ;)

Nix, det var bara jag som var kriminell i det gänget. Eftersom jag är så liten och tystlåten så bestämdes det att jag trots detta fick vara med i gänget, i alla fall en gång liksom lite på prov. Jag tyckte själv att jag skötte mig ok men man vet ju aldrig ifall man är välkommen nästa gång. Att man inte ska betygsätta sig själv har jag sett ett flertal exempel på hur tokigt det kan bli när man ägnar sig åt sådant, huva huva.

Skönt att övriga inte var kriminella bridgespelare.
Det blir nog lite av rehabilitering för att komma ur kriminaliteten för dig.
Det är väldigt lätt att bli återfallsförbrytare om man rör sig i fel kretsar.
Var på din vakt med umgänget och vid minsta lilla bridge-antydning så bör du lämna.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K