Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Så jäkla nöjd med min nya finska kaffebryggare :cool:

IMG_2484.jpeg
En retro modelll? Drömde att jag cyklade till Finnland i natt klädd i arbetskläder! Tänkte att hur skall det här gå??? :xmas_smiley: :laugh2:

Nu är det tyst och tomt i huset & livet återgår till det mera normala efter 10 dagar med jaktkompisar. Jag körde fransmännen till flyget igår..

Det är ändå rätt så skönt att allt gick rätt så bra,& dom var nöjda med besöket. Många nya upplevelser fick dom vara med om tex, norrsken,minusgrader ner mot 20,nästan snöstorm,långa dagar på träskidor i vinterlandskap, sett många älgar,tjädertuppar,ripor.

Dom har även fått testa på köra skoter & under lördagen så hann vi med att besöka icehotellet i jukkasjärvi.
Och som tack för deras dagar hos mig väntar ytterligare ett besök hos dom & en jakt på kronhjort i pyreneerna till hösten.

Om 30 minuter kommer taxin och hämtar upp på hotellet för vidarefärd till båten.
Ombord, träna och planera nästa ledighet i Sverige samt vad som skall göras med huset.
När yngste är på skolan tänkte jag att äldste kan assisstera mig så börjar vi med badrumsbygget i källaren.
Sen skall jag kolla på lite fjällresor, kollade på Branäs igår, var närmare och inte så dyrt med boende.

Bokat stuga i Branäs 3 nätter 2100kr, 3min från skidcentret.
Var inte så dyrt.
Så då blir det en tur till fjällen med.

Screenshot_20250205_032515_Airbnb.webp

Screenshot_20250205_032522_Airbnb.webp

Screenshot_20250205_032600_Airbnb.webp

Screenshot_20250205_032541_Airbnb.webp
Bra gjort, det blir en fin upplevelse för killarna. :thumbsup:

Idag skall jag än en gång reta gallfeber på Ormen. Det blir nämligen tåg till Malmö och lunch med kompisarna på favoritkinesen. Det var ett tag sen senast.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K