Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Family tajm med mycket mat, självklart :)

1742822565100.webp

1742822295527.webp

1742822263338.webp

/ SatanG
Gott gotti gott gott! :)

Träffade en thaitjej med humor. Jag tänkte beställa lite thaikäk från ett sånt där billigt ställe med en massa rätter. Jag ville inte ha för starkt och frågade om de hade nåt "pet nit noi". Till svar fick jag "We have rice" och ett leende.

Så nu sitter jag och bränner tungan av mig på nån kycklingcurry. Men gott är det :afro:

20250325_104220.webp

Kommit fram till huset. Som vanligt första kvällen blir det nån typ av knytas, alla har med sig nåt. Både kycklingar och grodor har skrikit sitt sista skrik här ikväll.
En positiv överraskning var en granne som hade med sig grisnjure, det är ju nåt vi i min svenska familj också käkar. Men vi är nog lite noggrannare med märgen. Men gott var det

20250325_182120.webp

Fick en fråga om vad jag drack och varför.
Jag svarade att jag drack Jack, och det var för att rädda de svältande bönderna I Tennessee från Trumpen och felkalibrerade europeiska vänsterstollar.
Vi bindande över att rädda bönderna, så nu är jag en (ännu mer) hyvens kille i deras ögon

Dagens VVS-arbete avklarat. 2 rövdushar och 3 väggkranar bytta för dom börjar bli lite osäker funktion på och man vill inte att dom börjar läcka medans huset står tomt så bättre byta ut dom preventivt. En kran gick av när jag försökte lossa den.

IMG_20250325_100752.webp
En rövdush ä nog det bästa idag efter den Lutterianska mångfaldens intåg i samhällets Sverige idag....

Efter att ha käkat här i spöregn.

IMG_20250326_113228.webp

IMG_20250326_114852.webp

Fortsatte vi mot nytt boende.

IMG_20250326_133528.webp

IMG_20250326_133539.webp

Hade tänkt hyra moppe och åka en nostalgitripp till uttorkade vattenfall och otillgängliga matställen. Men det sätter regnet stopp för. Vägarna här är luriga i vanliga fall. Blir lite promenader i närområdet.

Nu är jag hemkommen till Sverige. Allt gick bra bortsett från att taxichaffisen försökte blåsa mig på 175 kr. Stod 800 kr på bilen. Han försökte med att han körde på taxametern. Jag hävdade att jag inte bett honom om detta utan gått på 800 kr. Då backade han och hävda att han redan slagit in 800 kr. Det fick han nöja sig med. Såg senare att det finns taxi som tog 775.

Någon som vet hur man bokar Uber från Arlanda

Nu är jag hemkommen till Sverige. Allt gick bra bortsett från att taxichaffisen försökte blåsa mig på 175 kr. Stod 800 kr på bilen. Han försökte med att han körde på taxametern. Jag hävdade att jag inte bett honom om detta utan gått på 800 kr. Då backade han och hävda att han redan slagit in 800 kr. Det fick han nöja sig med. Såg senare att det finns taxi som tog 775.

Någon som vet hur man bokar Uber från Arlanda
Vilket bolag åkte du med?
Går det inte att boka i appen?

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar