Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag har vart hemma hos Ubon för att köpa hans hus,,,,,hmmmm,,,vete fan? Han sa att det var bara lite renoverings behov! :xmas_smiley: :angel:
1745958843575.webp

Man blir lite ställd, när det knackar på dörren och det står en munk utanför. Har väl varit många munkar här, men då har dom varit inbjudna. Som tur var så var frugan hemma. Visade sig vara hennes lillebror, nr 6 i syskonskaran. Har nog bara träffat honom en eller två gånger tidigare. Blev så snopen så jag fick inte fram mobilen för att föreviga.

Tidigt i farten idag,för på schemat står det pimpla röding i en skogssjö & tror att det kan vara bland dom sista dagarna för att kunna ta sig dit med skoter.
Blir väl även att koka en panna kaffe & kremera lite korv över öppen eld,livet som pensionär är ändå inte så tokigt :)

Man blir lite ställd, när det knackar på dörren och det står en munk utanför. Har väl varit många munkar här, men då har dom varit inbjudna. Som tur var så var frugan hemma. Visade sig vara hennes lillebror, nr 6 i syskonskaran. Har nog bara träffat honom en eller två gånger tidigare. Blev så snopen så jag fick inte fram mobilen för att föreviga.
Frugan har varnat mig för "munkar" som kommer till huset och ska sälja eller tigga till någon insamling, de är bovar och banditer säger hon men å andra sidan skänker jag aldrig till munkar eller tempel.

Frugan har varnat mig för "munkar" som kommer till huset och ska sälja eller tigga till någon insamling, de är bovar och banditer säger hon men å andra sidan skänker jag aldrig till munkar eller tempel.
Hennes bror har varit munk så länge jag känt frugan, snart 20 år. Däremot har något ändrat sig. Frugan åker till bytemplet nästan varje morgon och vi har varit vid templet vid gamla huset någon gång, men inte mer. Förra året var vi mer eller mindre varje helg iväg till något större och finare tempel. I år inte en gång, lite synd, kan vara roligt ibland.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K