Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Old mans morningwalk

FB_IMG_1746276208703.webp

Samma här. drar snart till Sverige för att hälsa på barn och barn barn samt nytt pass och Svenskt KK, Rätt intressant när jag skall tillbaka, DTAC har inget utrymme för det gamla passet /numret där reentrystämpel samt extension mfl stämplar finns , jag kommer nog inte att bara kunna gå igenom Immigrationen. Skriver ju naturligtvis bara det nya passets nummer i DTAC. men förmodligen så besöker jag immigrationen på Suwan och frågar innan jag flyger till Sverige, de brukar missa en hel del när de drar igång nya ideer utan att tänka till ordentligt :laugh2:

Samma här. drar snart till Sverige för att hälsa på barn och barn barn samt nytt pass och Svenskt KK, Rätt intressant när jag skall tillbaka, DTAC har inget utrymme för det gamla passet /numret där reentrystämpel samt extension mfl stämplar finns , jag kommer nog inte att bara kunna gå igenom Immigrationen. Skriver ju naturligtvis bara det nya passets nummer i DTAC. men förmodligen så besöker jag immigrationen på Suwan och frågar innan jag flyger till Sverige, de brukar missa en hel del när de drar igång nya ideer utan att tänka till ordentligt :laugh2:
Med dom små väskorna kommer jag bara några dagar till Laos, men kommer att få min första bekantskap med DTAC. Sverige blir i månadsskiftet Juni/Juli.
Är väl 5-6 år sedan möjligheten att förnya körkortet utomlands försvann.

Haft problem med Ac i sovrummet (Haier ) de andra gamla Samsung går utmärkt, trodde jag haft en läcka på köldmedia då kompressorn inte stratade , eller slog ifrån efter 5- 10 sek. Efter jag googlat runt lite så vet jag nu vad det var, Thailandsberömda elnät:mad: Haier har en skruvkompressor som tydligen inte startar med spänning under 218 volt. Den ligger nu på 218 volt exkt när jag mätte och då startar den , De gamla har kolvkompressor och är inte lika känsliga

Jag fick ett återfall gjort 2 törnar nu åker ut imorgon för en tredje törn. Vart väl övertalad för gammal vänskaps skull och en del pengar men inte tycker jag det är roligt längre, så det får nog bli sista turen.
Fick teknisk drift av en bogserbåt till så det är mer än nog på hemmafronten. Var lite annorlunda då man var yngre, då man var oduglig till sjöss och livsfarligt iland.;) och man såg fram i mot ny hamnar och famnar.
Detta med offshore har alltid tyckt är för jävla tråkigt, endast det tekniska som är intressant. Förutom teknisk intresse så var det för att uppleva världen man gick till sjöss. Nu mera är var och varannan ungdom nästan globetrotter så den lockelsen till sjön finns nog inte mera.

20250504_123202.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar