Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Hemkommen efter en vecka nära Ankara. Bodde i en by med 30.000 invånare med många svensk- och tysktalande turkar. Många jobbade i Sverige men var hemma på semestern. Bygden hade genomgått en stor uppryckning tack vare jobbinkomsterna från Europa. Talade med många. Pratade med imamer och andra frälsta. Många i Sverige kom från Tensta och Vårby d v s "bra" utanförskapsområden. En gemensam uppfattning var att Sverige blivit sämre tack vare den stora inflyttningen av afrikaner. Område minskar i augusti när alla åker till Europa för att jobba. Många jobbade inom bygg, anläggning och taxi.

Vi åkte runt en del och tittade på ett historiskt område där folk tidigare bott i sandstensklippor. Hann också med att titta på ett bröllop. De som gifte sig var födda i Sverige. Blev hembjudna till några turkar som kunde svenska. Vår värd hade för vana att tuta på alla kompisar. Blev mycket tutande.

Upplevelserna blev helt annorlunda än vid en turkisk badort t ex Side eller Anlaja.

Bifogar några bilder:

IMG_0568.webp

IMG_0567.webp

IMG_0566.webp

IMG_0565.webp

IMG_0564.webp

IMG_0563.webp

IMG_0562.webp

IMG_0561.webp

IMG_0560.webp

IMG_0559.webp

IMG_0558.webp

IMG_0557.webp

IMG_0556.webp

IMG_0555.webp

IMG_0554.webp

IMG_0553.webp

IMG_0552.webp

IMG_0551.webp

IMG_0550.webp

Ja, kaos. 10 minuter stod jag ut, sen lämnade vi stället. Kundvagnarna är som stridsvagnar, så jäkla bångstyriga :D
Inte fasen kommer jag att betala 500 spänn årligen för att få handla på det stället. Och en eventuell besparing uteblir kanske om man måste köra 5 mil totalt t o r. Så inget Costco för min del.

Senast ändrad:
Inte fasen kommer jag att betala 500 spänn årligen för att få handla på det stället. Och en eventuell besparing uteblir kanske om man måste köra 5 mil totalt t o r. Så inget Costco för min del.
Dom som tankar där tjänar in pengarna relativt snabbt. Får vår del får det bli ett nytt besök om några veckor när det förmodligen lugnat ner sig? Man fick en presentcheck värd 100:- när man blev medlem. Väldigt mycket storpack i amerikansk anda, tyvärr.

Sålde gitarren för några veckor sedan.
Helt plötsligt visste jag inte vad jag skulle göra de stunderna jag är ensam i huset.

Sedan kom dagen. Dagen då frugan undrade om vi hade högrev hemma, vilket vi inte hade.
Då tyckte hon att jag skulle köpa en högrev.
-Visst, sade jag. Men då ska jag köpa en gitarr.
Sagt och gjort. Gled ner på stans enda butik med gitarrer och köpte mig en.

IMG_2754.webp

Däremot glömde jag helt bort högreven, så vi får nog äta kyckling eller annat substitut till röda curryn.

Sålde gitarren för några veckor sedan.
Helt plötsligt visste jag inte vad jag skulle göra de stunderna jag är ensam i huset.

Sedan kom dagen. Dagen då frugan undrade om vi hade högrev hemma, vilket vi inte hade.
Då tyckte hon att jag skulle köpa en högrev.
-Visst, sade jag. Men då ska jag köpa en gitarr.
Sagt och gjort. Gled ner på stans enda butik med gitarrer och köpte mig en.

IMG_2754.webp

Däremot glömde jag helt bort högreven, så vi får nog äta kyckling eller annat substitut till röda curryn.
Köpte en sån här igår till barn barnet som fyller 5 år, är den för stor tror du?
Det fanns billigare ”leksaker” men i plast.
Jag har sparat kvitton så dom kan byta om dom vill.

IMG_3906.webp

Köpte en sån här igår till barn barnet som fyller 5 år, är den för stor tror du?
Det fanns billigare ”leksaker” men i plast.
Jag har sparat kvitton så dom kan byta om dom vill.

IMG_3906.webp

Funkar säkert bra. Gitarrer för barn är oftast bara för att väcka ett eventuellt intresse.
Har barnen intresse så kan man gå till någon musikaffär senare.
Håll dig borta från rena plastleksaker bara.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K