Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Landsbygden levererar.
IMG_20250710_195607.webp

IMG_20250710_200225.webp

Jag har just klippt både ytter och innersidan på min stora trädgårdshäck.
Nu är det bara toppen kvar, men det får allt vänta några dagar.
Jag börjar bli lite sliten.
Förra året var det ryggen som sa ifrån, och det fantastiska året 2020 så blev jag inlagd med inflammerad tarm efter fullgjord klippning.
I år är det händerna som säger ifrån, och man kan väl inte hoppas på någon bättring.
Jag skriver om mina krämpor här då jag utan varning tydligen blivit avstängd från "GubbKrämpSidan" på tid och evighet.

Jag har just klippt både ytter och innersidan på min stora trädgårdshäck.
Nu är det bara toppen kvar, men det får allt vänta några dagar.
Jag börjar bli lite sliten.
Förra året var det ryggen som sa ifrån, och det fantastiska året 2020 så blev jag inlagd med inflammerad tarm efter fullgjord klippning.
I år är det händerna som säger ifrån, och man kan väl inte hoppas på någon bättring.
Jag skriver om mina krämpor här då jag utan varning tydligen blivit avstängd från "GubbKrämpSidan" på tid och evighet.
Vår granne klippte vår gemensamma häck upptill, så vi har våran sida kvar att klippa.

Idag orkade jag gå för att köpa vin men då var alkoholen stängd pga buddadag.
Förr var det bara vissa men nu är det ju alkoholstopp varenda buddadag på kedjorna och var småbutiker som säljer ligger känner jag inte till här runt condon så blev sängen istället.
Idag känns det gött att det var budda dag, fått vart och tittat till condon och klippt mig.
Jäkla massa araber eller om det är indier men det är det alltid i Juli, så som vanligt.
Deras högsäsong är nu.

20250711_091208.webp

20250711_084953.webp

När jag kom tillbaks hade dom vaknat så blev ner och ta en frukost.
Sen skall frugan åka och frisera några skallar och jag o sönerna skall åka och handla kläder åt äldste.
Han kan ju inte gå i kläder från Big-C när han skall börja skolan i Sverige, inte riktigt väderanpassade ;)
Så blir väl lite dyrare än det vi brukar handla här nere...
Handla för första 2 dagarna iaf för jag landar ju kanske på kvällen innan skolstart så då hinner vi inte.

20250711_104230.webp

20250711_104235.webp

20250711_104448.webp

20250711_104604.webp

20250711_105406.webp

I dag skulle jag farit ut till Kyrkogårdsön med Siaröfortet med ett barn och några barnbarn men tyvärr blev ett barnbarn sjukt och det hela flyttas till framtiden. Kyrkogårdsön är ganska välbesökt och en motsvarighet till vasaskeppet när det gäller misslyckad militär investering. Man ansåg att namnet Kyrkogårdsfortet inte var passande därför döpte man fortet efter en närliggande ö.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K