Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Vet inte hur många timmar jag tvättat tak, hängrännor och fasad men nu börjar det likna något. Sedan är det bara hela altan kvar :rolleyes:

IMG_4634.webp

IMG_4635.webp

IMG_4637.webp

IMG_4638.webp
Får ju rotavdrag för att någon gör det åt dig, kunde ju tagit en öl och kollat på.
Då det mesta är arbetskostnad och inget material hade du fått det billigt.

Får ju rotavdrag för att någon gör det åt dig, kunde ju tagit en öl och kollat på.
Då det mesta är arbetskostnad och inget material hade du fått det billigt.
Vi är olika där. Jag gillar att göra det mesta själv. Gör gott för själen och dessutom har jag fått rejäl träningsvärk 5555 Gillar ju inte träning men kroppsarbete har jag aldrig bangat. Jobbet blev gratis och bira hann jag med ändå ;)

IMG_4633.webp

Senast ändrad:
Vi är olika där. Jag gillar att göra det mesta själv. Gör gott för skälen och dessutom har jag fått rejäl träningsvärk 5555 Gillar ju inte träning men kroppsarbete har jag aldrig bangat. Jobbet blev gratis och bira hann jag med ändå ;)

IMG_4633.webp

Ja, det är halva nöjet att få gå runt och dutta och småfixa. Något ska man ju dessutom vara upptagen med.

Har ju gjort rengöring plus målning av taket.
Med rotavdrag fattar jag inte varför man gör det själv?
Jag fick betala fullt för jobbar i Norge men sett priset med rot.
För mig handlar det inte enbart om pengar. Att sköta om och ta hand om det man äger ger mig tillfredsställelse. Kan inte förklara det bättre än så. Att bara sitta på röven och se andra arbeta har aldrig funkat för mig. Tom med hjälpt bönderna uppe i Isaan och dom blir jäkligt nervösa när falangen ”skitar ned sig” men jag gör det för att jag gillar det. Dessutom efter arbete får man belöning och det är inte alltid pengar. Är väl lite rastlös i själen kanske :)

För mig handlar det inte enbart om pengar. Att sköta om och ta hand om det man äger ger mig tillfredsställelse. Kan inte förklara det bättre än så. Att bara sitta på röven och se andra arbeta har aldrig funkat för mig. Tom med hjälpt bönderna uppe i Isaan och dom blir jäkligt nervösa när falangen ”skitar ned sig” men jag gör det för att jag gillar det. Dessutom efter arbete får man belöning och det är inte alltid pengar. Är väl lite rastlös i själen kanske :)
Jo jag går och fixar med själv hemma men den delen hade du fått nästan gratis plus sponsrat svensk arbetskraft utan större egenkostnad.

Handlar inte om pengar för min del heller då jag är tvungen att betala 100%
Men skulle jag haft rotmöjlighet hade jag nyttjat den när så liten kostnad för att hjälpa byggarna.
Finns miljoner av människor som tänker som du så det går ingen nöd på folk i den branschen. Att göra saker själv är bra för självkänslan. Att efter ett bra dagsverk känns det underbart att knäppa en bira och tända grillen. Sätta sig och reflektera över det man gjort och må bra av det. Skulle bli uttråkad av att bara jobba och sedan betala för allt som behövs göras även om jag har råd. Lite av charmen att äga hus. Finns alltid något att göra även om man inte alltid har lust men då kan man leja bort jobbet.
Vi funkar olika helt enkelt.

Skall få min offert imorrn, luft-vatten, totalrenoverat badrum och om det jag tänkt lägga räcker till dra ny el.
Tyvvär ingen Rot, det sämsta med jobba i Norge får inte göra några avdrag så allt blir dyrare för mig.
Ja där har du jobb som är bra att leja bort. Värmepump och el samt våtrumsarbete är saker jag lejer bort. Vissa arbeten kräver behörighet samt så skulle jag inte utföra jobbet varken bättre eller snabbare.

Finns miljoner av människor som tänker som du så det går ingen nöd på folk i den branschen. Att göra saker själv är bra för självkänslan. Att efter ett bra dagsverk känns det underbart att knäppa en bira och tända grillen. Sätta sig och reflektera över det man gjort och må bra av det. Skulle bli uttråkad av att bara jobba och sedan betala för allt som behövs göras även om jag har råd. Lite av charmen att äga hus. Finns alltid något att göra även om man inte alltid har lust men då kan man leja bort jobbet.
Vi funkar olika helt enkelt.
Jo jag fixar både i Thailand och Sverige så vet, men takrengöring är sån sak som jag vet ingår i rot så hade jag jobbat i Sverige hade jag tagit företag.
Att jag vet kostnad är att jag sket i att inte hade rot och tog in företag ändå.
90% på huset annars har jag gjort själv.

Skall byta 2-3 takpannor. Har extra liggande. Trampade av ett öra på en panna, en annan var det en spricka i även om den fortfarande var hel. Med lite vatten och minusgrader kanske den spricker, en panna hade som ett hål i sig. Inte helt igenom men lika bra att byta pannan då jag har extra liggandes.

Jo jag fixar både i Thailand och Sverige så vet, men takrengöring är sån sak som jag vet ingår i rot så hade jag jobbat i Sverige hade jag tagit företag.
Att jag vet kostnad är att jag sket i att inte hade rot och tog in företag ändå.
90% på huset annars har jag gjort själv.
För mig kvittar det om det går under ROT eller inte, helst gör jag det själv. Så jag funkar.

Men löneläget för städerskor i Thailand fattar inte jag varför någon gör något sådant själv heller.

Alla gör vi olika val med vår fritid.
Om du tänker på att jag städar själv så kan jag förklara varför.
Jag bor i Rong Po, 1 mil norr om Pattaya och städerskorna säger nej "to far away" tror du inte jag försökt få städerskor genom åren? Har även haft men to off.
Bättre pengar i centrum.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar