Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Sorry. Är och "småhandlar" inför middagen i lokala närbutiken här i byn.

IMG_20250726_144123.webp
EAF låg inte i Tågarp sist vi var där...

Sommarens sista större evenemang är Visfestivalen.

Nästa vecka börjar många jobba och semestern är över.

20250726_191357.webp

Det kanske är för mycket av det goda, men ni i Norrland har väl fått en sommar utöver det vanliga när det gäller väder? Ingen kan väl klaga när de är åter på jobbet. :-)

2018 var makalös här på Västkusten, så årets värmebölja här nere var inte så extrem. Det är dock fortfarande rätt torrt här i kustbandet.

Det kanske är för mycket av det goda, men ni i Norrland har väl fått en sommar utöver det vanliga när det gäller väder? Ingen kan väl klaga när de är åter på jobbet. :-)

2018 var makalös här på Västkusten, så årets värmebölja här nere var inte så extrem. Det är dock fortfarande rätt torrt här i kustbandet.
Juni var väldigt kall och blöt så det är tre sista veckorna som sticker ut med värme och sol.

Nu verkar det gå tillbaka till normalare väder.

Sommaren är kort....

Jag älskar visor men hatar visfestivaler efter att ha besökt några stycken ! Orkar bara inte med att folk ska "sjunga" med och pladdra på när artister uppträder i stället för att bara lyssna och njuta. Därför skulle jag aldrig besöka Allsång på Skansen, inte ens om jag fick betalt, så det så !! ;)

I förrgår var jag med en son och två barnbarn på Djurö och tittade på Glassvillan. Det är en blandning av olika saker. Det som är intressantast för barn är att äta glass och titta/klättra på utryckningsbilar. En del av dagens föräldrar är mycket djärva och låter mycket små barn klättra högt upp på brandbilar.

Det finns också en samling exklusiva bilar och trädgårdsprodukter att titta på men eftersom det inte var något att klättra på var det av mindre intresse för barnen.

IMG_0632.webp

IMG_0633.webp

IMG_0634.webp

IMG_0635.webp

IMG_0636.webp

IMG_0637.webp

I dag var jag tillsammans med frugan, en son och ett barnbarn och tittade på Hagaparken. Vi började med Koppartälten, som var soldatbyggnader från 1700-talet. Där fikade vi och undervisade sonsonen 9 år om Gustav III och hans liv. När vi fikat gick vi till slottsgrund/ruin. Gustav ville bygga ett sommarslott och ha nuvarande Sveavägen som en pampig alle till slottet i Stockholm. Man höll på från 1787 till 1792. När kungen dog blev 800 arbetslösa eftersom landet ansågs sakna pengar till slottet.

Efter grunden gick vi runt Haga Slott där kronprinsessan bor vintertid. Sommartid bor på Värmdö.Vi avslutade med att skrika i ekotemplet och titta på Gustav III:s paviljong utomhus och prata med guiden.

Bifogar några bilder.

IMG_0643.webp

IMG_0642.webp

IMG_0641.webp

IMG_0640.webp

IMG_0639.webp

IMG_0638.webp

Suttit på telefon och kollat på Ikea, Hornbach, Bauhaus och elgiganten.
Räknat på helt färdigt kök och tvättstuga med vitvaror.
Blir mitt höst/vinter projekt när dom andra är på skolan.

Det är på sådana grejer man ska använda Amex….om du nu skaffade dig ett sådant kort.
En bra bit med poäng och två vouchers om man har Elite

Det är på sådana grejer man ska använda Amex….om du nu skaffade dig ett sådant kort.
En bra bit med poäng och två vouchers om man har Elite
Ja Amex har jag haft ett tag och voucher har jag, får snart en till men har ingen lust att resa någonstans för tillfället.
Men känner ju att jag måste nyttja poäng och vouchers så får se.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K