Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Åkte pendelbåt med frugan och tre barnbarn mellan Stockholm och Ekerö i går. Åker gratis på SL-kort. Började med att titta på Stockholms stadshus. Vid Ekerö centrum fick barnen mat och glass. När de lekt färdigt blev det buss och T-bana hem.
I dag var jag med ett barn och två barnbarn på Sjöhistoriska och tittade på utställningen om Hansa. Intressant men det återstår en del frågetecken om händelseförloppet.
En sevärd utställning. Rekommenderas för alla som är roade av militärhistoria och/eller båtar. En som överlevde var kapten Arne Molin. Han var vid I12 i Eksjö. Jag lekte med hans barn innan han flyttade och gick vidare i karriären. Han slutade som general och därefter for han runt och propagerade för att alla skulle lära sig simma.
Tack, jag åkte denna trip till Vasa ett antal påskhelger på rad för en massa år sen för att spela bridge och det minsta man behövde oroa sig för var sjösjuka. Våra finska värdar tog mycket väl hand om oss kan jag lova. Huva
Tack, jag åkte denna trip till Vasa ett antal påskhelger på rad för en massa år sen för att spela bridge och det minsta man behövde oroa sig för var sjösjuka. Våra finska värdar tog mycket väl hand om oss kan jag lova. Huva
Nu är du på väg till de svenskaste områden som finns.
Mer svenskt än i Sverige.
I flera kommuner i Österbotten är svenska förstaspråk för över 90% av de bosatta och några få procent talar finska.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.