Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Har jag lite tur så kanske det finns möjligheter få hjälp att tvåla in ryggen efter skiftet :)

20250814_214142.webp

Hej

Själv har jag jobbat idag, sen blev det lite mer bad och jobb med bojar, nu håller jag på och packar lite för imorgon bär det av till Båstad för ett träningsläger över helgen med våra seniorlag i fotbollsklubben.

Mvh isan lover

Barnbarnen ville vara hemma och vila upp sig i dag. Blev tid för TS och annat. Om någon timme ska jag träffa mina söner.. De vill ta över min fastighet som ett förtida arv. Jag oroas över hur tre söner ska komma överens. Det kan för mig ha sina fördelar att vara egendomslös.
Enkelt 33,3 arv per son .. Kör samma men två söner o en thai darling 33,3 , He he ska bli skoj när de ska dela , Men även skrivit lite annat som jag inte vill delge här . Men för mig nr ett att inte sönerna kör över darlingen när jag antingen kolat eller blivit liggande i ett kolli .

Jag skall snart iväg med Lilleman till Vårdcentralen, fick tid hos läkare för bedömning i förmiddag. Han cyklade omkull på vägen hem från träningen och skadade det ena benet. Återstår att se om dom vill skicka honom vidare till röntgen, hoppas vi slipper det.

Efter hemkomst, så har jag varit i kontakt med dottern på "WhatsApp" och hon önskar att komma hit för att se riktigt snö.
Men jag har sagt att det är bättre för henne att komma när det är "Sommartid" och vänta in det antågande mörkret vi kommer att få/ha till ljusets ankomst igen på våren.
Hon är ju van med 12tim. ljust och 12tim. mörkt i Thailand.

@JBK.Ltd.

Enkelt 33,3 arv per son .. Kör samma men två söner o en thai darling 33,3 , He he ska bli skoj när de ska dela , Men även skrivit lite annat som jag inte vill delge här . Men för mig nr ett att inte sönerna kör över darlingen när jag antingen kolat eller blivit liggande i ett kolli .
Får inte sönerna halva om du lämnar
in hur har du skrivit då

Jag skall snart iväg med Lilleman till Vårdcentralen, fick tid hos läkare för bedömning i förmiddag. Han cyklade omkull på vägen hem från träningen och skadade det ena benet. Återstår att se om dom vill skicka honom vidare till röntgen, hoppas vi slipper det.
Det klarade sig bra med läkarundersökningen. Inget skadat så vi köpte ett par kryckor av sjukgymnasterna. Sen skjutsade jag honom till skolan och när jag hämtade behövde han knappt kryckorna längre. Barn har gott läkekött.

En vy från ovanvåningen "mitt ude po lanned". Jag växte upp på gården bredvid. Marken och tröskar tillhör en större gård.

Jag vad med om stationär tröskning några gånger vid 8-10 års åldern, sen blev det bogserad tröska osv. Jag har upplevt det riktigt gammeldags jordbrukslivet. Inget jag tyckte om men var tvungen att hjälpa till så klart. Min bror var mer intresserad och tog över gården. Han arrenderar ut den nu.

unnamed (12).webp
unnamed (13).webp

En vy från ovanvåningen "mitt ude po lanned". Jag växte upp på gården bredvid. Marken och tröskar tillhör en större gård.

Jag vad med om stationär tröskning några gånger vid 8-10 års åldern, sen blev det bogserad tröska osv. Jag har upplevt det riktigt gammeldags jordbrukslivet. Inget jag tyckte om men var tvungen att hjälpa till så klart. Min bror var mer intresserad och tog över gården. Han arrenderar ut den nu.

unnamed (12).webp
unnamed (13).webp
Sveriges eget Texas! Hade en kompis i Nacka på 80 talet som förlorade sitt ben när hans pappa körde sin skördetröska och grabben blev påkörd av den!

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K