Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Nej lyssna inte på reklam, enda säkrast plast är PP eller Polypropen sommärks nummer 5. Man kan använda det för varm mat eller värma upp maten i. Jag tror inte de som säljer varm soppa i plastpåsar vet något om egenskaper hos plast.

Du ska givetvis inte värma eller ha varm mat i PE.
Så som vi har använt PE i Sverige i många år så är det en bra produkt, fryspåsar, kylförvaring och tex mackorna till jobbet.

Hej

Var ute med grannen och drog våra hummertinor igår men det blev bara 6 st med hem + en korg med krabba. Tråkigt väder med regn och kuling.

Vi trodde vi skulle få besök av Kustbevakningen som kom mot oss och saktade ned ganska nära oss, men dom tittade bara på osdsen stund sen gav dom sig av igen.

Mvh isan lover
Vad gör du av all hummer? Ni måste ju äta hummer varje dag typ. Ligger tinor i varje dag eller?

Vad gör du av all hummer? Ni måste ju äta hummer varje dag typ. Ligger tinor i varje dag eller?
Hej

Hummerfiske är tillåtet under säsong och är väl att jämföra med älgjakten längre in i landet, en tradition och något av höjdpunkt för många på hösten.

Man får fiska hummer drygt 2 månader om året utan fiskelicens och 3 månader med licens, första veckorna drar dom flesta tinorna oftare, men det vanligaste för domsom håller på ett tag är nog två gånger i veckan, men ibland kan det bara bli en gång per vecka beroende på väder och vind.

Mvh isan lover

Leker.

20251026_110513.webp

20251026_110624.webp

20251026_110628.webp

20251026_104802.webp

20251026_101459.webp

Om man förlägger tillverkningen till Kina eller andra lågprisländer så ställer man sina egna kvalitetskrav men om man som Biltema och vissa andra skojarkedjor bara får befintliga produkter i sin egen färg med sitt eget namn eller märke på då är det oftast låg kvalitet också.
Såg en tube grej där någon köpt mutterdragare från Temu, den va så bra så. Vadå vinklat!!! Klart den funkar första dagen!

Hej

Hummerfiske är tillåtet under säsong och är väl att jämföra med älgjakten längre in i landet, en tradition och något av höjdpunkt för många på hösten.

Man får fiska hummer drygt 2 månader om året utan fiskelicens och 3 månader med licens, första veckorna drar dom flesta tinorna oftare, men det vanligaste för domsom håller på ett tag är nog två gånger i veckan, men ibland kan det bara bli en gång per vecka beroende på väder och vind.

Mvh isan lover
Jo men finns det ingen begränsning på hur många humrar som fås ta upp under den tiden, jag menar i älgjakten så har du ju bara ett visst antal som får skjutas. Samma i vissa älvar vad gäller havsöring och lax i antal som får tas upp under en säsong. Bara en undran.

Jo men finns det ingen begränsning på hur många humrar som fås ta upp under den tiden, jag menar i älgjakten så har du ju bara ett visst antal som får skjutas. Samma i vissa älvar vad gäller havsöring och lax i antal som får tas upp under en säsong. Bara en undran.

Du fick nog bara det freudianska svaret på något helt annat än det du frågade om. ;)

Vart en bra dag.
Legoland kändes mycket bättre idag än det svaga minnet jag har av det från när jag var där och lika gammal som yngste är idag.
Då tyckte jag det var en besvikelse jämfört med Liseberg och Skara Sommarland men idag var det bra.
Och vart perfekt dag för inte för mycket folk så vi har kunnat åka allt utan att köa, går direkt in ifrån hotellet och kommer in 30 minuter innan öppnar huvudgaten.

I Liseberg i våras stod vi mer i kö än vi fick åkt nåt.

Screenshot_20251026_171155_Chrome.webp

20251026_135930.webp

20251026_112103.webp

20251026_110533.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M