Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Här blir första Julstöket i Sverige sen tror var 2010 sist.
Och ser fram emot det, riktig julgran, baka och laga mat i ett nytt kök.
Enligt väderraporten kommer snön nästa vecka så finns hopp om att blir skidåkning med.
När man vart borta från nåt länge och ny upplevelse för andra blir det kul.

Ja, julen är till för barnen (och barnbarnen som mina föräldrar sa).
Det blir lite varmare känsla med gran och ljus.
Maten vette fan om den är så bra. Vi kör alltid thailstyle ribs och lite annat smått och gott.

Maten vette fan om den är så bra. Vi kör alltid thailstyle ribs och lite annat smått och gott.
Jag älskar ju köttbullar så det brukar jag rulla +100.
Minns en gång hos mormor och morfar tappa jag räkningen vid 55st.
Yngste sonen med så får väl rulla + 200 denna gång.
Båda barnen, frugan och föräldrarna gillar ju skinka så får nog bli en sån med.
Sen räkor, kräftor, hummer som iaf får på norrmännens julbord ombord men hoppar pinnekött.

Framme......

20251111_091859.webp

När jag var liten var det fantastiskt att åka till gammel mormor och fira jul och de andra stora högtiderna. Fantastisk mat som kvinnorna hållit på i veckor att förbereda.

Vi var oftast ett tiotal kusiner som fick träffas. Saknar detta.

Tisdag idag så dagen är fullbokad av möten. Snart iväg, hem för lunch och sedan iväg igen. Pensionärslivet är fortfarande hektiskt.

Satte in en ny lampa på toaletten i gästhuset innan vi körde igång solcellsanlägningen. Vi har kopplat in el dit men inte under mer än ett par timmar. Längre höll alltså inte lampan.

Nu öppnade jag den för att analysera vad som hänt. Skrämmande uppbyggnad.

230V direkt in på en lång kedja av LED. Inte tillstymmelse tii någon komponent som skyddar lysdioder. Tar man bort skydd och sånt kan man sälja mycket billigare.

Vi öppnade den nya lampan och där fanns en drivkraft som anpassar lysdioderna till drivspänningen. Så det finns hopp om att den ska klara de utlovade 20000 drifttimmarna och inte bara ett par.
20251112_122023.webp

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar