Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Var och åkte runt i BKK. Tror, att det tar flera år innan man sett allt om det nu går eftersom det sker många förändringar hela tiden. Vi åkte in till en flodmarknad men den var stängd till 95% och är bar öppen under helger. Vi köpte några kakor och grönsaker. Var en del hantverksmässig verksamhet öppen. Bifoga några kort från ödsligheten.

IMG_0729.webp

IMG_0728.webp

IMG_0727.webp

Körde över till sambons mosters hus en halvtimma bort och i en by klev en ko rakt ut i vägen utan minsta tecken på att se bilen. Klippte den över huvudet med vänster backspegel. Ko bara ryckte till, fortsatte över vägen och började beta lungt. Enda på min bil förutom märken i smutsen på sidan var en backspegel kåpa som åkte av och till viss del gick sönder. Vi och ägaren till kon som stod vid sidan av vägen var överens om att det var inget att bry sig om. Kon verkade oskadd och backspegel kåpor är inget dyrt. Sparade ner dash am-filmerna för säkerhets skull.

2025-1119-165637+0700_snap.webp

2025-1119-165641+0700_snap.webp

Körde över till sambons mosters hus en halvtimma bort och i en by klev en ko rakt ut i vägen utan minsta tecken på att se bilen. Klippte den över huvudet med vänster backspegel. Ko bara ryckte till, fortsatte över vägen och började beta lungt. Enda på min bil förutom märken i smutsen på sidan var en backspegel kåpa som åkte av och till viss del gick sönder. Vi och ägaren till kon som stod vid sidan av vägen var överens om att det var inget att bry sig om. Kon verkade oskadd och backspegel kåpor är inget dyrt. Sparade ner dash am-filmerna för säkerhets skull.

2025-1119-165637+0700_snap.webp

2025-1119-165641+0700_snap.webp
Hände det i maj?

Prova med MFA, BankID eller annan lösning för det är klart säkrare. Lösenord är förlegat idag. Ett bra lösenord skyddar men det anses inte tillräckligt. Att byta lösenord titt som tätt höjer oftast inte säkerheten utan tvärtom då användare ofta börjar kladda ned lösenordet på diverse ställen.

Jag har bankid på kort med dosa vilket funkar bra.

Inte så jäla mycket!
Har pratat med två "polare" jag lärde känna 2003 - 2005 när jag var där.
"Chippen" sticker ner den nionde(9) Dec. och jag tar flyget dagen efter tionde(10) och "Blomkenneth" planerar landa i LOS i januari.
Så det kommer till bli "Old Friends gather Thougeter"!

@JBK.Ltd.

Tittade just ut och såg att vi fått lite snö vilket jag inte gillar.
Planerar lite för morgondagen för vi ska handla div saker.
Sen till Ticket och göra klart för resa i Januari.
Sen ska vi åka och kolla om en båt står kvar som jag har lite intresse av.
Nu blir det "gå på sängen" som oraklet i skogen brukar säga.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K