Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

På måndag så blir det en resa till "Honda shopen", för lite "maintenance".

IMG_20251213_083103.webp

Märkte att bakbromsen var lite "Svampig" och bak hjulet har förlorat 99% av mönstret, så det kanske dags för det där klassiska uttrycket :
De va som, faan! Redan...

@JBK.Ltd.
Har en sån som daglig commuter från 2013, köpte den i Pattis ny, Ser även idag enligt många ut som ny men har rullat 5000 mil, oljebyten var 5000 mil samt ett lager i bakhjulet är det som hänt på 50000km . men det är ju en Honda. Kostade då 77k thaibath, idag över 100 har jag bestämt för mig

Har en sån som daglig commuter från 2013, köpte den i Pattis ny, Ser även idag enligt många ut som ny men har rullat 5000 mil, oljebyten var 5000 mil samt ett lager i bakhjulet är det som hänt på 50000km . men det är ju en Honda. Kostade då 77k thaibath, idag över 100 har jag bestämt för mig
Det är skillnad mär en använder fordonet än när hela byn har den som fordon Farangen betalar som vanligt. :thumbsdown:

Tror vi hamnade runt en "100"ing i slutändan när frun gjorde de sista inbetalningarna 2020 betald & klar, så frun hade endast 3 månads betalningar kvar så vi fick "Boken" för Moppen.

@JBK.Ltd.

Tror vi hamnade runt en "100"ing i slutändan när frun gjorde de sista inbetalningarna 2020 betald & klar, så frun hade endast 3 månads betalningar kvar så vi fick "Boken" för Moppen.

@JBK.Ltd.
1000ing i slutändan har ju inget med ett normalt pris för en PCX att göra då det säkerligen var i de 100 k en rak ränta inräknad, Jag betalade om jag minns rätt 80,000 bath på Mitjon i Pattaya 2013

har du bara gjort ett oljebyte?

1000ing i slutändan har ju inget med ett normalt pris för en PCX att göra då det säkerligen var i de 100 k en rak ränta inräknad, Jag betalade om jag minns rätt 80,000 bath på Mitjon i Pattaya 2013

Du pratar 2013, jag pratar 2020, det är sju års skillnad.
Och jag slängde in någonstans runt 80-90 tusen Bath för att avsluta månadsbetalningarna så fort som möjligt är.
Fru hade i det läget en kostnad på ca. 3,100 - 3,300 Bath inkl. räntan på lånet hon tog, tre inbetalningarna senare fick hon boken för moppen och sedan dess har vi varit noga med att följa alla intervaller för service och när den tjänsten tog slut, så har frun skött den biten
Men vi hade en PCX innan den nuvarande, men där har jag ingen aning om kostnaderna.

@JBK.Ltd.

Du pratar 2013, jag pratar 2020, det är sju års skillnad.
Och jag slängde in någonstans runt 80-90 tusen Bath för att avsluta månadsbetalningarna så fort som möjligt är.
Fru hade i det läget en kostnad på ca. 3,100 - 3,300 Bath inkl. räntan på lånet hon tog, tre inbetalningarna senare fick hon boken för moppen och sedan dess har vi varit noga med att följa alla intervaller för service och när den tjänsten tog slut, så har frun skött den biten

@JBK.Ltd.
Jag anser at Hondas intervaller är för långa, jag byter gärna oftare , Dessutom en bättre olja än hondas egen ; Kör med en importolja från USA som jag köper för 340 bath/liter kör med samma till de stora hojarna ; AMSOIL är en erkänt bra olja, Liter inte riktigt på billiga Thaioljor och anser det inte vara värt att köpa skitoljor , handlar ju om småslantar

Läser om skjutningar i Australien

Läser om skjutningar i Australien
Vidrigt, antisemitismens fula ansikte syns globalt.

Det skulle ju inte bli något dricka den här gången sa du ju förut Du skulle bara jobba på huset Dålig karaktär??555
Japp frugan åkte till bolaget så karaktären sket sig och jag skrev väl tvärtom att fixa köket sen ledig, inget mer jobb på huset den här ledigheten efter det.
Går frammåt iaf och nu utrivet.
Städning och insättning av nytt nästa.
Så nåt har jag fått gjort.

20251214_161154.webp

En dags arbete, fick gjort mer än jag trodde imorse.
Får se om får installerat imorgon, skall serva bilen först också kommer elektrikern.
Skall boka tid hos vårdcentralen med då svullnaden i benet har gått upp igen och 5 veckor nu.
Jag tror jag har någon infektion i kroppen för nu blåsvart och högt blodtryck.
Får se om får tid, dom vill ju bara ta över nätet i chatt.

20251214_175837.webp

20251214_175806.webp

En dags arbete, fick gjort mer än jag trodde imorse.
Får se om får installerat imorgon, skall serva bilen först också kommer elektrikern.
Skall boka tid hos vårdcentralen med då svullnaden i benet har gått upp igen och 5 veckor nu.
Jag tror jag har någon infektion i kroppen för nu blåsvart och högt blodtryck.
Får se om får tid, dom vill ju bara ta över nätet i chatt.

20251214_175837.webp

20251214_175806.webp
Blåsvart!? Låter ju allvarligt. Tycker du borde ringa 1177 om benet ser ut som du beskriver

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K