Vad gör ni ThaiSnack:are just nu?

Jag skrev att enklast och nog smartast var att boka direkt med bolaget som utför tjänsten istället för mellanhänder.
Visade hur jag bokar och inte haft ett problem trots att jag har nog bokat t&r i månaden själv fler gånger än majoriteten här.
Jag svarade, på @Tallviking inlägg hur ni bokar med alla dessa problem då jag aldrig haft det, någon gör rätt någon gör fel eller krånglar till det.
Bokar jag en flygbiljett, bussbilljet, tågbiljett så gör jag det av dom som står för transporttjänsten.

Jag skrev att enklast och nog smartast var att boka direkt med bolaget som utför tjänsten istället för mellanhänder.
Visade hur jag bokar och inte haft ett problem trots att jag har nog bokat t&r i månaden själv fler gånger än majoriteten här.
Jag svarade, på @Tallviking inlägg hur ni bokar med alla dessa problem då jag aldrig haft det, någon gör rätt någon gör fel eller krånglar till det.
Bokar jag en flygbiljett, bussbilljet, tågbiljett så gör jag det av dom som står för transporttjänsten.
Det som @Tallviking syftar till gällande att svara på en massa frågor gällande extra ”tjänster” stämmer och är fortfarande irriterande men inte svårnavigerat.

Vad gäller ”pengarna tillbaka” så skrev du vad du skrev så läs ovanför.

Det jag hänvisar till är följande. Jag försökte köpa min biljett direkt via thaiairways men deras betaltjänst lyckades inte dra pengar från mitt kort, endast reservera. Vid samtal med flygbolaget så hade dom gjort rätt och jag skulle kontakta min bank. Kontaktade min bank och inget var fel på deras sida. Dom har reserverat summan för biljetten och kan således dra den. Enligt min bank inte något fel på deras sida heller. Vad jag som konsument då skall göra vet jag inte.

Köpte några dagar senare ”samma” biljett via ett ombud med exakt samma kort och då gick köpet igenom helt utan problem.

Vad mer kan jag göra åt saken annat än att kanske byta bank och/eller få VISA kort istället för Mastercard?

Jag anser att jag vidtog åtgärder som jag kunde och hade kontroll över.

”Pengarna kommer tillbaks”. Skall dom komma tillbaka så måste väl någon först ta dom eller? Sluta snacka runt vad du skriver.
Ja, jag betalade, KLM tog, vägrade betala tillbaka när jag kom till suvvan, fick vanlig ekonomi och hörde av mig till Kasikorn, dom såg till så KLM betalade tillbaka.
Och tog det som exempel då finns tråd sen innan där medlemmar stått utan resa och problem att få tillbaka från mellanhand.

Ja, jag betalade, KLM tog, vägrade betala tillbaka när jag kom till suvvan, fick vanlig ekonomi och hörde av mig till Kasikorn, dom såg till så KLM betalade tillbaka.
Och tog det som exempel då finns tråd sen innan där medlemmar stått utan resa och problem att få tillbaka från mellanhand.
Okej såg inte kopplingen till denna diskussion, var lite långsökt. Jag är ingen tankeläsare.

Lägger väl in lite Thai för att spä ut lite...;)
Idag förflyttning 3 mil norrut Sangkha för fridens och gamm mors skull:wai:. Dock ligger planerna att vi alla ska fira nedräkningen tillsammans i byn då släktingar från Sa geo, Chon buri och Bkk kommit hem. Fin liten resort mitt i Si narong distriktet och ett super altternativ för fastboende mc åkare:). Annars lungt på himlen o isaan andas ut i nu tilltagande värme.
1000011492.webp
1000011493.webp
1000011494.webp
1000011495.webp
1000011496.webp
1000011497.webp
1000011498.webp
1000011499.webp
1000011500.webp

I dag ska jag och frugan till släktens sjukhem. De inneliggande patienterna ska fira helgen med extra fin mat, inbjudna anhöriga, gåvor, musik och en del annat. Några munkar kommer också. De flesta är mycket gamla och sjuka men behöver piggas upp. Detta är en årlig tradition.

Min uppgift blir att vara en extra nong och hjälpa till med enklare sysslor.

Mitt senaste jobb på myndighet reste jag inte så mycket själv så då var det enkelt. Mestadels Bryssel. Men många av mina kollegor reste väldigt mycket till främst länder i Afrika eller Sydamerika och då var det praktiskt med en upphandlad resebyrå med specialkunskaper på dom länderna.
Håller absolut med dig! Har också varit med om motsatsen, en dålig upphandlare kan ställa till med mycket trassel. Är riktigt besvärligt om den upphandlaren har lyckats få igenom att man måste gå genom den personen. Ofta finns det ju vägar runt detta. Har varit med om både det ena och det andra.

Strulet med bokningar i Pattaya har fortsatt.
Näst senast en med Agoda på Phra Tamnak Hill, bekräftelse på email och reserverat belopp och sen blir vi avbokade med återbetalning om 72 timmar.
Senast idag med Hotels.com, 6 nätter i Jomtien. Bekräftelse och betalt.
Det är i närheten så vi tar en promenad dit på morgonen och får veta att hotellet inte finns längre utan har nya ägare och nytt namn.
Chatt med en trevlig robot som har lämnat över ärendet till fakturering för återbetalning om 3 till 10 dagar.
Gått runt i tre timmar och frågat om lediga rum men allt är fullt över nyår.
Även Hua Hin var svårt att hitta 6 dagar sammanhängande för att slippa byta varannan dag.

Nu checkar vi ut i morgon och åker till Lat Krabang som vi gillar med kanaler och marknader.

Liknande trådar

Svar
5
Visningar
2 K
Anonymius
A
M
Svar
7
Visningar
2 K